MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Justin Timberlake zorgde voor een enorme verdeling tussen ons als users wat waarderingen betreft; het ging van een 3 naar een 9 en weer terug. Opmerkingen als 'zijn minste' en 'zijn beste' hielden de boel wel mooi in evenwicht en hij eindigt voorlopig met een gemiddelde van een 6,2 op plek 98.

We blijven vandaag nog even in de éénentwintigste eeuw met deze hit uit 2009 die in het eindejaarslijstje van de US Alternative Songs (Billboard) op één eindigde. In de Top40 van Nederland was het slechts een bescheiden hitje. Het is de openingstrack van The Resistance (2009).

176. Muse - Uprising

[2009, #aw6, #hp22]

Wat ik zei over Mirrors, is ook van toepassing op Uprising.

7,6

Eind 2010 heb ik me ingeschreven om musicmeter. Dat is voor een groot stuk te danken aan dit nummer waarvan ik de clip dat jaar op tv zag en waarna ik Muse en zoveel andere muziek ging ontdekken.

10

Arbeidsdeskundige
6

Muse - Uprising : 6,5

Uprising: 8,5

6

80% van hun oeuvre zou denk ik een 6 geven. Wel oké, dus.

3

Ze hebben slechtere.

wavanbuuren
Justin 7
Muse 7.7

8.4

Ze hebben betere. Muse is mijn opstap geweest naar het worden van een muziekliefhebber, ik haakte in 2008 aan. Ik weet nog dat ik het magisch vond dat er nieuwe muziek kwam, nadat ik alles daarvoor kapot had geluisterd. The Resistance viel echter flink tegen uiteindelijk, maar dit is denk ik wel het nummer dat het beste overeind is gebleven.

2

Nee dit vind ik niks

Muse werkt mij vaak op mijn zenuwen, maar dit vind ik wel aardig.

7.3

Ast
7,5

6,5 Justin Timberlake
4,5 Muse

Ik heb niks met Muse, maar dit vind ik een machtig mooie plaat.

9

Clash 6,5
JT: 7
Muse: 4

Muse stond nog op 6 in mijn singles top 20 van 2001, maar daarna werd het een stuk minder en Uprising is zelfs een vervelend nummer.

Poek schreef:

Muse stond nog op 6 in mijn singles top 20 van 2001, maar daarna werd het een stuk minder

Weer een mooi voorbeeld hoe muziek anders kan worden ervaren. Hun 2001 Origin of Symmetry-fase vond ik dus weer niet veel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:47 uur

geplaatst: vandaag om 02:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.