Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 27 februari 2020, 13:06 uur
9.5
Met volle overtuiging. Muse heeft mij rond de eeuwwisseling richting de alternatieve hitlijsten geduwd. Merci, Muse! Ze zijn het allerbeste dat ik ooit live mocht aanschouwen. Er kwam destijds best wat kritiek op deze plaat, maar uiteindelijk is deze Uprising toch maar mooi tot een onmisbaar Muse nummer uitgegroeid. Een moderne klassieker wat mij betreft.
Met volle overtuiging. Muse heeft mij rond de eeuwwisseling richting de alternatieve hitlijsten geduwd. Merci, Muse! Ze zijn het allerbeste dat ik ooit live mocht aanschouwen. Er kwam destijds best wat kritiek op deze plaat, maar uiteindelijk is deze Uprising toch maar mooi tot een onmisbaar Muse nummer uitgegroeid. Een moderne klassieker wat mij betreft.
0
geplaatst: 27 februari 2020, 18:25 uur
Ook bij Muse zijn de meningen verdeeld, maar houden we elkaars cijfers opnieuw in balans.
Vandaag doen we het eens helemaal anders. Niet één, niet twee, maar drie platen! En niet zomaar drie random platen, neen: het is drie keer dezelfde plaat, maar dan steeds van een andere uitvoerende artiest die er een hit mee wist te scoren in de Nederlandse Top 40.
Tijd om voor eens en altijd te beslissen welke versie het beste is. Als er een groep mensen is die dat kan bepalen dan zijn het de deelnemers aan het Ooit in de Top 40 - topic
We beginnen met de originele versie van deze Nederlandse band:
177. Shocking Blue - Venus
[1969, #aw26, #hp3]
dan de bekende 80's cover:
178. Bananarama - Venus
[1986, #aw10, #hp4]
en we eindigen met de 2012 versie van deze televisietalentenjacht-kandidaat:
179. Sandra van Nieuwland - Venus
[2012, #aw3, #hp25]
Vandaag doen we het eens helemaal anders. Niet één, niet twee, maar drie platen! En niet zomaar drie random platen, neen: het is drie keer dezelfde plaat, maar dan steeds van een andere uitvoerende artiest die er een hit mee wist te scoren in de Nederlandse Top 40.
Tijd om voor eens en altijd te beslissen welke versie het beste is. Als er een groep mensen is die dat kan bepalen dan zijn het de deelnemers aan het Ooit in de Top 40 - topic
We beginnen met de originele versie van deze Nederlandse band:
177. Shocking Blue - Venus
[1969, #aw26, #hp3]
dan de bekende 80's cover:
178. Bananarama - Venus
[1986, #aw10, #hp4]
en we eindigen met de 2012 versie van deze televisietalentenjacht-kandidaat:
179. Sandra van Nieuwland - Venus
[2012, #aw3, #hp25]
0
geplaatst: 27 februari 2020, 18:40 uur
Shocking Blue 9.5
Bananarama 4.5....slappe cover
Sandra van Nieuwland 6....een andere draai
Het orgineel van Shocking Blue is ook half geleend maar i.m.o komt er(nog) geen cover van Venus in de buurt
Bananarama 4.5....slappe cover
Sandra van Nieuwland 6....een andere draai
Het orgineel van Shocking Blue is ook half geleend maar i.m.o komt er(nog) geen cover van Venus in de buurt
0
geplaatst: 27 februari 2020, 19:18 uur
8 Shocking Blue
7 Bananarama
5 Sandra van Nieuwland
De cover van Claw Boys Claw vind ik ook prima, helaas was dat geen hit.
7 Bananarama
5 Sandra van Nieuwland
De cover van Claw Boys Claw vind ik ook prima, helaas was dat geen hit.
0
geplaatst: 27 februari 2020, 20:56 uur
Shocking Blue - 8
Banarama - 7 (word van deze versie vrolijk)
SvN - 5
en idd beste cover is van Claw Boys Claw. En Robbie van Leeuwen heeft wel lekker leentjebuur gedaan bij Oh Susannah/The Banjo Song van The Big 3 (met Mama Cass en Tim Rose)
Banarama - 7 (word van deze versie vrolijk)
SvN - 5
en idd beste cover is van Claw Boys Claw. En Robbie van Leeuwen heeft wel lekker leentjebuur gedaan bij Oh Susannah/The Banjo Song van The Big 3 (met Mama Cass en Tim Rose)
0
geplaatst: 27 februari 2020, 21:23 uur
Shocking Blue - 7
Bananarama - 6.5 (ik hou wel van dat 80s soundje)
Sandra - 5.5
Bananarama - 6.5 (ik hou wel van dat 80s soundje)
Sandra - 5.5
0
geplaatst: 27 februari 2020, 21:53 uur
Muse: 6,5
Shocking Blue: 7,6
Bananarama: 6,8
Sandra van Nieuwland: 2
Shocking Blue: 7,6
Bananarama: 6,8
Sandra van Nieuwland: 2
0
geplaatst: 28 februari 2020, 04:05 uur
Shocking Blue - Venus : 8,5
Bananarama - Venus : 7
Sandra van Nieuwland - Venus : 3
Bananarama - Venus : 7
Sandra van Nieuwland - Venus : 3
0
geplaatst: 28 februari 2020, 09:18 uur
Shocking Blue - 8.5
Bananarama - 5.0
Sandra Van Nieuwland - 5.8
Bananarama - 5.0
Sandra Van Nieuwland - 5.8
0
geplaatst: 28 februari 2020, 10:01 uur
Shocking Blue - 7,8
Bananarama - 4
Sandra Van Nieuwland - 6,5
Bananarama - 4
Sandra Van Nieuwland - 6,5
0
geplaatst: 28 februari 2020, 12:16 uur
Shocking Blue - 7.5
Bananarama - 6.5
Sandra van Nieuwland - 7 (inderdaad een nieuwe draai, hij bevalt me wel)
Bananarama - 6.5
Sandra van Nieuwland - 7 (inderdaad een nieuwe draai, hij bevalt me wel)
1
wavanbuuren
geplaatst: 28 februari 2020, 14:23 uur
Ik heb Venus bij toeval de afgelopen maanden zowel live zien uitgevoerd worden door Krezip (8) als door Waylon (8,5).
Met deze drie erbij kun je dan in elk geval vaststellen dat dit echt een briljant nummer is.
Shocking Blue 9
Bananarama 7.5
Sandra 7
Met deze drie erbij kun je dan in elk geval vaststellen dat dit echt een briljant nummer is.
Shocking Blue 9
Bananarama 7.5
Sandra 7
0
geplaatst: 28 februari 2020, 17:09 uur
Iets eerder dan normaal, omdat ik zo dadelijk weg moet voor een etentje. Er kan natuurlijk ook nog steeds gestemd worden op de platen van gisteren.
Vandaag gaan we naar 1971 en rock deed het goed in de hitlijsten. De band van vandaag wordt nog steeds door velen gezien als één van de beste rockbands aller tijden. Wat vinden wij van:
179. Led Zeppelin - Immigrant Song
[1971, #aw8, #hp11]
Vandaag gaan we naar 1971 en rock deed het goed in de hitlijsten. De band van vandaag wordt nog steeds door velen gezien als één van de beste rockbands aller tijden. Wat vinden wij van:
179. Led Zeppelin - Immigrant Song
[1971, #aw8, #hp11]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.