MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Shocking Blue 7,5
Bananarama 7.0
Sandra 5,8
Led Zeppelin 8,0

Led Zeppelin - 8

deel 1 van een mega-inhaalslag.

110. Normaal - Oerend Hard 6.5
Best een leuke plaat, maar tegelijk ook wel heel veel gehoord in mijn leven zonder daar ooit zelf voor gekozen te hebben.
111. The Dandy Warhols - Bohemian Like You 7.3
Vond het ooit nog veel beter dan nu, #teamjunkie en uberhaupt heeft voor mij Dandy Warhols Come Down de tand des tijds beter doorstaan.
112. Roxette - Listen To Your Heart . 6.2
Vind een aantal van de uptempo tracks van Roxette leuker zoals Joyride, The Look en How Do You Do
113. Walker Brothers - The Sun Ain’t Gonna Shine Anymore 8.4
Zeer fijn. Steeds meer mijn soort 60's-muziek dit.
114. Phats & Small - Turn Around 5.0
Vond dit toen best leuk, maar voelt nu heel erg tijdgebonden en ook wel als een minder nummer dan een aantal genregenoten
115. Dave Edmunds - Here Comes The Weekend 4.0
Dacht dit niet te kennen maar volgens mij gebruikte Veronica een stukje van dit nummer in de jaren '80 als jingle. Wel door anderen opgenomen. Verder weinig aan.
116. Fool's Garden - Lemon Tree 6.5
Glans is er wel vanaf, maar hoewel dit een veel gehaat nummer is heb ik er nooit een hekel aan gehad.
117. Ariana Grande - Santa Tell Me 6.0
Beetje de Mariah Carey (voor haar scheiding) van deze tijd. Vind dit stiekem best een aardig mainstreampopliedje.
118. Lisa - Hallelujah 3.0
Uit de tijd dat ieder land zijn kitschcover van Hallelujah kreeg doordat het nummer ineens in alle talentenjachten opdook. Zielloos. Gelukkig dat Cohen er nog aan verdiende.
119. The Cars - Drive 7.8
De grootste hit van The Cars en voor mij ook het leukste wat ik van ze ken. Andere liedjes doen me niks, maar vind dit een hele fijne ballad met een snufje jeugdsentiment.
120. The Blues Brothers - Everybody Needs Somebody to Love 3.2
Heb de film nooit gezien, maar tussen alle opgenomen bandjes die ik vroeger had zat wel de soundtrack en er is een tijdje geweest dat ik dat weleens draaide (rond de tijd dat dit een hit was in 1990 geloof ik). Dan ontdek je het origineel (en ook een aantal andere covers)en blijkt dit eigenlijk vergeleken daarmee het niveau te hebben van een soort zielloze karaokeversie.
121. Guns N' Roses - November Rain 1.3
Oprecht een pesthekel aan. Ik heb niks met deze band, maar op het debuut staan tracks die ondanks de stem van Axl nog best kan hebben, maar dit soort kapotgeproduceerde over-de-top bigger-than-life sentimentele ballad Guns n Roses is echt deze band op zijn aller- aller- allerergst. Als ik de top 2000 op mijn eigen smaakvolgorde zou zetten komt dit ergens tussen de 1995 en 2000 uit.
122. Anita Meyer - Why Tell Me Why 7.3
Steeds als ik dit hoor valt me op dat het zo'n geraffineerd slim liedje is. Beetje gospel, beetje disco, maar duidelijk al op een 80's manier ontzettend catchy en werkt knap naar een hoogtepunt toe. Bewonderenswaardig vakmanschap. Veel meer dan bij veel andere nummers van Meyer

Nog meer dan 50 inhalers te gaan!

(/me luistert nu een mashup van Santa Tell Me en My Neck My Back)

starbright boy schreef:
(/me luistert nu een mashup van Santa Tell Me en My Neck My Back)

Hmm... omdat je al bezig bent met de inhaalslag; vooruit. Mochten er nog meer mensen die 170 nummers moeten inhalen; laten we zeggen een dag of 10 inhalen is nog okay; daarvoor wordt het een beetje te gek. Ivm reeds geposte tussenstanden en bijwerken; hels karwei

Maak 'm maar gewoon af de inhaalslag starbright boy. Voor nieuwe aanhakers: welkom, inhalen mag tot max. tien dagen.

johan de witt schreef:
Shocking Blue 8,4
Bananarama 6,8
Led Zeppelin: 6,2

Nog een stem voor de derde versie van Venus van gisteren?

Een van hun beste nummers, iig hun beste rocker.

8

wavanbuuren
7

Led Zeppelin - Immigrant Song : 5

Was dit een top 40-hit? Vet! Eén van mijn favoriete Led Zep-nummers

9

Shaky schreef:
(quote)

Hmm... omdat je al bezig bent met de inhaalslag; vooruit. Mochten er nog meer mensen die 170 nummers moeten inhalen; laten we zeggen een dag of 10 inhalen is nog okay; daarvoor wordt het een beetje te gek. Ivm reeds geposte tussenstanden en bijwerken; hels karwei

Maak 'm maar gewoon af de inhaalslag starbright boy. Voor nieuwe aanhakers: welkom, inhalen mag tot max. tien dagen.

Pff jij bent ook niet flexibel

Eén van de beste LZ-nummers idd 9

De voorlopige uitslag van de Venus competitie in het klassement:

Shocking Blue belandt op plek 5
Bananarama belandt op plek 118
Sandra van Nieuwland belandt op plek 146 (met één stem minder dan die andere twee versies)

Wel is er sinds weken al niet meer zo weinig gestemd als op de Venus songs. Led Zeppelin van gisteren kreeg weer wat meer stemmen en belandt voorlopig op de 13e plek.

Late stemmers voor de Venus versies en voor Zeppelin zijn natuurlijk nog welkom.

Vandaag gooien we het weer over een heel andere boeg.

Poek schreef:
Geef mij maar Clouseau

Laten we dat dan maar doen ook. 

180. Clouseau - Domino

[1990, #aw8, #hp10]  

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:09 uur

geplaatst: vandaag om 06:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.