MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
6.6 Iets te vaak gehoord maar geen slecht liedje

7,5

7,5

Wat lex zegt.

4,6

cosmic kid (moderator)
Hier kan ik wel een 8 aan kwijt ondanks dat de status van het nummer groter is dan het liedje zelf én Danny betere heeft.

8,5

6,5

Hoe komt het dat dit nummer hoger is binnengekomen in de Nederlandse top 2000 aller tijden dan de beste notering in de hitparade was?

JoaMuse schreef:
6,5

Hoe komt het dat dit nummer hoger is binnengekomen in de Nederlandse top 2000 aller tijden dan de beste notering in de hitparade was?

Het heeft er iets mee te maken dat de top 40 voornamelijk door onder de 20 wordt samengesteld, en de top 2000 van Radio 2 vooral door 40+. Een beetje zwart/wit gesteld.

7,5

7.8

6,5

6 dit liedje vind ik niet mega slecht. Beter dan een hoop van zijn andere liedjes die ik live heb mogen horen die naar mijn idee totaal geen soul hebben of een onnodige bridge die de hele plaat verpest.

9,2

Wat Lex zegt

Arbeidsdeskundige
9

5.5

Milk And Sugar - Let The Sun Shine : 2

Salt-n-Pepa - Shoop : 2,5

Danny Vera - Roller Coaster : 8

7

Ik ken die Vera niet echt en heb deze single nog nooit eerder gehoord. Good stuff.

8

wavanbuuren
7,5

7,5

8.5

Ast
8,7

7,3 gemiddeld voor Roller Coaster.

Het nummer van vandaag is meer dan 225x officieel gecoverd. 'Officieel' als in: uitgebracht op een album door een artiest, laat staan door hoeveel verschillende artiesten dit nummer tijdens live-optredens, etc. nog gecoverd is.

De versie die wij gaan beoordelen is de versie die jaren na de opnames plotseling een hit werd. Op First Take (1969) stond dit nummer al, maar in 1972 werd het als single uitgebracht en daarmee brak deze zangeres bij het grote publiek door.

296. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face

[1972, #aw7, #hp9]   

7.6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:30 uur

geplaatst: vandaag om 03:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.