Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 22 juni 2020, 17:52 uur
Hier kan ik wel een 8 aan kwijt ondanks dat de status van het nummer groter is dan het liedje zelf én Danny betere heeft.
0
geplaatst: 22 juni 2020, 18:20 uur
6,5
Hoe komt het dat dit nummer hoger is binnengekomen in de Nederlandse top 2000 aller tijden dan de beste notering in de hitparade was?
Hoe komt het dat dit nummer hoger is binnengekomen in de Nederlandse top 2000 aller tijden dan de beste notering in de hitparade was?
0
geplaatst: 22 juni 2020, 18:27 uur
JoaMuse schreef:
6,5
6,5
Het heeft er iets mee te maken dat de top 40 voornamelijk door onder de 20 wordt samengesteld, en de top 2000 van Radio 2 vooral door 40+. Een beetje zwart/wit gesteld.
0
geplaatst: 22 juni 2020, 18:56 uur
6 dit liedje vind ik niet mega slecht. Beter dan een hoop van zijn andere liedjes die ik live heb mogen horen die naar mijn idee totaal geen soul hebben of een onnodige bridge die de hele plaat verpest.
0
geplaatst: 22 juni 2020, 23:16 uur
Milk And Sugar - Let The Sun Shine : 2
Salt-n-Pepa - Shoop : 2,5
Danny Vera - Roller Coaster : 8
Salt-n-Pepa - Shoop : 2,5
Danny Vera - Roller Coaster : 8
1
geplaatst: 23 juni 2020, 03:52 uur
Ik ken die Vera niet echt en heb deze single nog nooit eerder gehoord. Good stuff.
8
8
0
geplaatst: 23 juni 2020, 17:09 uur
7,3 gemiddeld voor Roller Coaster.
Het nummer van vandaag is meer dan 225x officieel gecoverd. 'Officieel' als in: uitgebracht op een album door een artiest, laat staan door hoeveel verschillende artiesten dit nummer tijdens live-optredens, etc. nog gecoverd is.
De versie die wij gaan beoordelen is de versie die jaren na de opnames plotseling een hit werd. Op First Take (1969) stond dit nummer al, maar in 1972 werd het als single uitgebracht en daarmee brak deze zangeres bij het grote publiek door.
296. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
[1972, #aw7, #hp9]
Het nummer van vandaag is meer dan 225x officieel gecoverd. 'Officieel' als in: uitgebracht op een album door een artiest, laat staan door hoeveel verschillende artiesten dit nummer tijdens live-optredens, etc. nog gecoverd is.
De versie die wij gaan beoordelen is de versie die jaren na de opnames plotseling een hit werd. Op First Take (1969) stond dit nummer al, maar in 1972 werd het als single uitgebracht en daarmee brak deze zangeres bij het grote publiek door.
296. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
[1972, #aw7, #hp9]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.