Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 19 juli 2025, 13:59 uur
Juul1998B schreef:
Die van 82 (new gold dream) vind ik erg middelmatig.
Die van 82 (new gold dream) vind ik erg middelmatig.
Tja, zo zie je maar hoe een jongere generatie ertegenaan kijkt. Wij vonden het destijds een meesterwerk.

De albums voor NGD zijn wat experimenteel en daarom ook vernieuwend (voor die tijd). Empires & Dance en Sons and Fascination/Sister Feelings Call kan ik je aanraden.
3
geplaatst: 19 juli 2025, 14:08 uur
Onze simpele zielen keren al weer heel snel terug in dit spelletje, bespeur ik hier een zeer nadrukkelijke voorkeur van de spelletjescommissie? 
Dat repetitief minimalisme sleurt je in een trance alsof Steve Reich goes postpunknihilisme.
Koud en kil en tegelijkertijd broeierig onheilspellend waar je het warm van krijgt.
8,2

Dat repetitief minimalisme sleurt je in een trance alsof Steve Reich goes postpunknihilisme.
Koud en kil en tegelijkertijd broeierig onheilspellend waar je het warm van krijgt.
8,2
1
geplaatst: 19 juli 2025, 16:00 uur
EvilDrSmith schreef:
Onze simpele zielen keren al weer heel snel terug in dit spelletje, bespeur ik hier een zeer nadrukkelijke voorkeur van de spelletjescommissie?
Je hebt hier binnenkort de macht, dus dan kun je orde op zaken stellen (en je ‘project 2025’ uitrollen)…

2
geplaatst: 19 juli 2025, 22:42 uur
EvilDrSmith schreef:
Er is nog teveel zendelingswerk te verrichten helaas.....
1
geplaatst: 20 juli 2025, 00:06 uur
EvilDrSmith schreef:
Onze simpele zielen keren al weer heel snel terug in dit spelletje
Onze simpele zielen keren al weer heel snel terug in dit spelletje
Dat wordt nog wat als een van die simpele zielen de geest geeft...
Ter zake, onvermijdelijk dat we na meer dan 10 SM songs nu ook een keer bij de iets mindere nummers terecht gaan komen. Daar is dit er één van al kan ik hier wel een krappe voldoende aan kwijt.
6.9
2
geplaatst: 20 juli 2025, 14:09 uur
Alles prima, zolang Mandela Day maar niet voorbij komt. Voor Celebrate kop ik 'm in met een 8,5
4
geplaatst: 21 juli 2025, 23:38 uur
Even een rustmomentje van een onbekende band uit Londen (voor mij tot een een paar maanden geleden).
Afkomstig uit de kraakbeweging van Londen, nam deze band hun debuutalbum op in Wales in 1982 in de studio van de voormalige bassist van Hawkwind, die ook een muzikaal en productioneel handje mee hielp.
De muziek op het debuutalbum valt te omschrijven als een chaotische mix van punk, postpunk, prog, krautrock en ambient. Yellow Rain vinkt alleen het vakje punk niet aan.
Afkomstig uit de kraakbeweging van Londen, nam deze band hun debuutalbum op in Wales in 1982 in de studio van de voormalige bassist van Hawkwind, die ook een muzikaal en productioneel handje mee hielp.
De muziek op het debuutalbum valt te omschrijven als een chaotische mix van punk, postpunk, prog, krautrock en ambient. Yellow Rain vinkt alleen het vakje punk niet aan.
1
geplaatst: 25 juli 2025, 00:49 uur
1
geplaatst: 25 juli 2025, 01:37 uur
Chameleon Day schreef:
De sfeer doet me denken aan: Pieter Nooten & Michael Brook - Sleeps with the Fishes (1987)
De sfeer doet me denken aan: Pieter Nooten & Michael Brook - Sleeps with the Fishes (1987)
Klopt, maar ook aan Section 25.
8,2
0
geplaatst: 25 juli 2025, 23:29 uur
Ook dat klopt. Kun je van dat Nooten album niet zeggen. Ik moet nog eens goed voor het Hawaïaanse gezelschap gaan zitten. Het intrigeert zeker.
1
geplaatst: 26 juli 2025, 20:00 uur
2
geplaatst: 27 juli 2025, 03:24 uur
Ik zit bijna standaard in het remindersclubje 
De songtitel 'Yellow Rain' doet me onmiddellijk denken aan dit (fantastische) nummer, maar ook deze gele regen verdient zeker geen golden shower (tenzij dat je fetisj is).
Ik lees nu dat de band vorig jaar voor het eerst in 40 jaar weer een nieuw album heeft uitgebracht
Mits ik er de tijd voor kan vinden, zal ik Koosknooks opmerking navolging geven.
7,3

De songtitel 'Yellow Rain' doet me onmiddellijk denken aan dit (fantastische) nummer, maar ook deze gele regen verdient zeker geen golden shower (tenzij dat je fetisj is).
Ik lees nu dat de band vorig jaar voor het eerst in 40 jaar weer een nieuw album heeft uitgebracht
Mits ik er de tijd voor kan vinden, zal ik Koosknooks opmerking navolging geven.
7,3
0
geplaatst: 28 juli 2025, 01:00 uur
Een 7,44 gemiddeld voor de Londenaren. Zeer uiteenlopende stemmen dus, dat moet wel een intrigerend nummer (én album) zijn!
4
geplaatst: 28 juli 2025, 01:11 uur
Vlak voor mijn vakantiereis, een nieuwe bijdrage. Volgende week neemt EvilDrSmith de honneurs waar voor een week.
In Zweden was het de afgelopen periode prachtig vakantieweer, deze bijdrage uit dit land zoekt de ijzige kou op uit buurland Rusland. De Koude Oorlog is helaas weer onder ons en lijkt dreigender dan in 1984….
In Zweden was het de afgelopen periode prachtig vakantieweer, deze bijdrage uit dit land zoekt de ijzige kou op uit buurland Rusland. De Koude Oorlog is helaas weer onder ons en lijkt dreigender dan in 1984….
* denotes required fields.