MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Juul1998B schreef:
(quote)

Want die zijn beter als new gold dream?
En heel anders qua stijl/gevoel?

Zoek eens wat op in dit topic.

Juul1998B schreef:
Die van 82 (new gold dream) vind ik erg middelmatig.

Tja, zo zie je maar hoe een jongere generatie ertegenaan kijkt. Wij vonden het destijds een meesterwerk.

De albums voor NGD zijn wat experimenteel en daarom ook vernieuwend (voor die tijd). Empires & Dance en Sons and Fascination/Sister Feelings Call kan ik je aanraden.

Onze simpele zielen keren al weer heel snel terug in dit spelletje, bespeur ik hier een zeer nadrukkelijke voorkeur van de spelletjescommissie?

Dat repetitief minimalisme sleurt je in een trance alsof Steve Reich goes postpunknihilisme.
Koud en kil en tegelijkertijd broeierig onheilspellend waar je het warm van krijgt.

8,2

EvilDrSmith schreef:
Onze simpele zielen keren al weer heel snel terug in dit spelletje, bespeur ik hier een zeer nadrukkelijke voorkeur van de spelletjescommissie?

Je hebt hier binnenkort de macht, dus dan kun je orde op zaken stellen (en je ‘project 2025’ uitrollen)…

EvilDrSmith schreef:

Er is nog teveel zendelingswerk te verrichten helaas.....

Over zendelingswerk gesproken, dix, Rainmachine?

dix
EvilDrSmith schreef:
Onze simpele zielen keren al weer heel snel terug in dit spelletje

Dat wordt nog wat als een van die simpele zielen de geest geeft...

Ter zake, onvermijdelijk dat we na meer dan 10 SM songs nu ook een keer bij de iets mindere nummers terecht gaan komen. Daar is dit er één van al kan ik hier wel een krappe voldoende aan kwijt.

6.9

Alles prima, zolang Mandela Day maar niet voorbij komt. Voor Celebrate kop ik 'm in met een 8,5

Een 8,29 voor de Schotten.

Even een rustmomentje van een onbekende band uit Londen (voor mij tot een een paar maanden geleden).
Afkomstig uit de kraakbeweging van Londen, nam deze band hun debuutalbum op in Wales in 1982 in de studio van de voormalige bassist van Hawkwind, die ook een muzikaal en productioneel handje mee hielp.
De muziek op het debuutalbum valt te omschrijven als een chaotische mix van punk, postpunk, prog, krautrock en ambient. Yellow Rain vinkt alleen het vakje punk niet aan.

9,5
niet beste nummer maar wat een geweldige lp

8.0

Ga hun albums ook maar eens luisteren.

4
Slaap Kindje Slaap.

7,5

dix
Ik kende de naam al en nu ook met geluid erbij.

8,5

Had er nog nooit van gehoord, maar klinkt goed. 8!

Klopt, maar ook aan Section 25.

8,2

7

Ik ga het album 'ns een kans geven...

Premonition schreef:
(quote)

Klopt, maar ook aan Section 25.

Ook dat klopt. Kun je van dat Nooten album niet zeggen. Ik moet nog eens goed voor het Hawaïaanse gezelschap gaan zitten. Het intrigeert zeker.

Dat EvilDrSmith aangemaand moet worden, belooft niet veel goeds voor aankomende weken…

Ik zit bijna standaard in het remindersclubje

De songtitel 'Yellow Rain' doet me onmiddellijk denken aan dit (fantastische) nummer, maar ook deze gele regen verdient zeker geen golden shower (tenzij dat je fetisj is).
Ik lees nu dat de band vorig jaar voor het eerst in 40 jaar weer een nieuw album heeft uitgebracht
Mits ik er de tijd voor kan vinden, zal ik Koosknooks opmerking navolging geven.
7,3

Een 7,44 gemiddeld voor de Londenaren. Zeer uiteenlopende stemmen dus, dat moet wel een intrigerend nummer (én album) zijn!

Vlak voor mijn vakantiereis, een nieuwe bijdrage. Volgende week neemt EvilDrSmith de honneurs waar voor een week.
In Zweden was het de afgelopen periode prachtig vakantieweer, deze bijdrage uit dit land zoekt de ijzige kou op uit buurland Rusland. De Koude Oorlog is helaas weer onder ons en lijkt dreigender dan in 1984….

Gast
geplaatst: vandaag om 07:04 uur

geplaatst: vandaag om 07:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.