MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Heerlijk dit! Kende ik ook nog niet dus bedankt voor de tip. Dat snijdende gitaartje is geweldig.

8,5

Ja, dit.

8

dix schreef:
(quote)

Als je dan dit leest, man man wat was ik daar graag bij geweest.

Modern Art - Hello Goodbye
K7 scene? Ik heb alleen gehoord van !K7 Records, maar dat heeft er vermoedelijk niets mee te maken (of het is een knipoog naar die cassettescene).
Maar als dat meer werk opleverde zoals dit Modern Art, dan hoor ik er graag meer over, want de jachtige, repetitieve klanken met kille toendraklimaatzang bevallen me prima. Lekker psychedelisch gitaarwerk ook.

7,9

Gemiddeld een 7,85 voor deze moderne kunst.

EvilDrSmith schreef:
Ik heb alleen gehoord van !K7 Records, maar dat heeft er vermoedelijk niets mee te maken (of het is een knipoog naar die cassettescene).

Of het een knipoog is? Weet niet. Misschien wel. Postpunk is er op !K7 in ieder geval niet te vinden. Maar wel best redelijke nu-jazz e.d., waaronder deze Thievery Corporation - DJ-Kicks (1999). Zit niet de hele DJ-Kicks-serie op dat label? Ga het eens checken. Maar niet nu.

Na October en Seventeen Seconds is Head Over Heels as maandag aan de beurt in het "spelletje" van dazzler. Om daar wat meer aandacht aan te geven, leek het mij een goed idee, om dit (toch wat vergeten) album van Cocteau Twins meer aandacht te geven, door in dit topic een nummer van dit album te selecteren.
Ik zal geen verdere info geven, dat doe ik volgende week in dat andere topic.

Komt net ietsie pietsje te kort ten opzichte van die ( volle) handvol topnumners van dat album daarom maar een 8,5

Rudi S schreef:
Komt net ietsie pietsje te kort ten opzichte van die ( volle) handvol topnumners van dat album daarom maar een 8,5

Welnee

9,8

Een 10 durf ik niet te geven, maar wel voor het hele album. Die eerste twee albums van Cocteau Twins zijn zo invloedrijk geweest op latere en hedendaagse bands in het genre. En voorlopig blijven ze dan ook in mijn top 10 staan, potverdikke die vermaledijde top 10 ook!

dix
Dat is dan de derde keer Cocteau Twins dit jaar

6

Het kan nog minder dix.

5.5

Sorry, geen fan.

dix schreef:

6

Dat telt niet want dit nummer is er voor de 2e maal dit jaar

dix
Rudi S schreef:
(quote)

Deze tweede keer heb ik half meegeteld. En die van TMC ook

dix schreef:

EvilDrSmith schreef:
Ik word de laatste weken overstelpt met de Cocteau Twins, want mijn vriendin zit hevig in een herontdekking van deze band. Gelukkig kan ik me honderden ergere bands indenken.

Rudi S schreef:

Verrek, je hebt gelijk....

Niet goed gekeken, hopelijk heb ik wel de aandacht gevestigd op dit onderschatte album, hoewel dat voor sommige users verloren tijd is

Ik post een nieuwe vanavond, sorry voor de verwarring

dix
Premonition schreef:

Ik post een nieuwe vanavond, sorry voor de verwarring

Prima, ik geef er dan zonder mededinging een pauzefilmpje bij.

Na twee minuten volgt er daar toch een virtuoze orgelpartij waar zelfs Ray Manzarek nog een puntje aan kan zuigen. Have fun.

dix schreef:
Prima, ik geef er dan zonder mededinging een pauzefilmpje bij.

De laatste Ubu-post hier, beviel je niet goed, weet ik. Een revanche, bij deze. Ik ga luisteren. En het zal me zeker bevallen, denk ik zo. Stemmen doe ik niet, al te veel gedaan afgelopen week. De radicalen op de flanken helpen beteugelen. In muziek (kunst) is radicaliteit te prijzen (zie Ubu), daarbuiten…

(Wat een geweldige “Manzarek kwam binnen en testte of z’n orgel het eigenlijk nog wel deed”-vibe)

dix
Chameleon Day schreef:

De laatste Ubu-post hier, beviel je niet goed, weet ik. Een revanche, bij deze.

Ach, een geintje meneer Sonneberg. Maar de aanleiding is mede ook omdat ik eerder dit weekend Woolie Bully als uitsmijter kreeg bij een verder best respectabel concert. Deze 'versie' ligt mij beter.

(Wat een geweldige “Manzarek kwam binnen en testte of z’n orgel het eigenlijk nog wel deed”-vibe)

Ja, hij mag er wezen, vooral de climax. Wat vind EvilDrSmith ervan?

dix schreef:
Na twee minuten volgt er daar toch een virtuoze orgelpartij waar zelfs Ray Manzarek nog een puntje aan kan zuigen. Have fun.

De kat vloog hier gelijk de gordijnen in....

Premonition schreef:
(quote)

De kat vloog hier gelijk de gordijnen in....

Ik dacht dat je hondenman was….

Chameleon Day schreef:
Ik dacht dat je hondenman was….

Ja, maar die is er nog niet...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:13 uur

geplaatst: vandaag om 17:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.