Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2022, 18:25 uur
Met een score van 8,633 doet Joy Division het weer goed. Het levert Heart and Soul een 61e plaats op in het klassement. Het klinkt gek, maar voor JD-begrippen valt dit tegen. Normaal gesproken scoren ze nog hoger.
Cocteau Twins zijn de grondleggers van de Dream Pop. Dat is atmosferische muziek, waarbij de vorm belangrijker is dan de inhoud. Zo gebruikt zangeres Elizabeth Fraser heel vaak woorden, die niet eens bestaan, teksten die volstrekt onbegrijpelijk zijn. Vreemd genoeg, doet dat er niet toe. Het gaat om de dromerige sfeer, die gecreëerd wordt. De band bleef deze muziek consistent maken tot de opheffing in 1997. De liefdesrelatie tussen Fraser en gitarist Robin Guthrie spatte dat jaar uiteen. Dit betekende het definitieve einde van de band.
517. Cocteau Twins - Love's Easy Tears
Cocteau Twins zijn de grondleggers van de Dream Pop. Dat is atmosferische muziek, waarbij de vorm belangrijker is dan de inhoud. Zo gebruikt zangeres Elizabeth Fraser heel vaak woorden, die niet eens bestaan, teksten die volstrekt onbegrijpelijk zijn. Vreemd genoeg, doet dat er niet toe. Het gaat om de dromerige sfeer, die gecreëerd wordt. De band bleef deze muziek consistent maken tot de opheffing in 1997. De liefdesrelatie tussen Fraser en gitarist Robin Guthrie spatte dat jaar uiteen. Dit betekende het definitieve einde van de band.
517. Cocteau Twins - Love's Easy Tears
0
geplaatst: 27 februari 2022, 22:26 uur
Ik word de laatste weken overstelpt met de Cocteau Twins, want mijn vriendin zit hevig in een herontdekking van deze band. Gelukkig kan ik me honderden ergere bands indenken.
7,8
7,8
0
geplaatst: 28 februari 2022, 09:49 uur
Klinkt goed, maar in welke taal zit die te zingen? Versta er geen hol van.
6.5
6.5
0
geplaatst: 3 maart 2022, 18:02 uur
Cocteau Twins, je vindt ze top of flop. Er lijkt geen tussenweg te bestaan. Maar het gemiddelde voor Love’s Easy Tears valt met 7,246 (418e) wel heel erg tegen. Dan scoorden ze met eerdere deelnames een stuk hoger.
Buzzcocks behoren tot de top vijf van Engelse punkbands. Period. De mannen rondom Pete Shelley stonden met de Sex Pistols, The Damned en The Clash aan de basis. Toch worden ze nogal eens weg gelaten uit dit gouden rijtje. En dat is niet terecht. Ze kwamen al een paar keer voorbij in dit forum. Maar we missen deze nog. Het is een van hun bekendere songs.
518. Buzzcocks - What Do I Get?
Buzzcocks behoren tot de top vijf van Engelse punkbands. Period. De mannen rondom Pete Shelley stonden met de Sex Pistols, The Damned en The Clash aan de basis. Toch worden ze nogal eens weg gelaten uit dit gouden rijtje. En dat is niet terecht. Ze kwamen al een paar keer voorbij in dit forum. Maar we missen deze nog. Het is een van hun bekendere songs.
518. Buzzcocks - What Do I Get?
0
geplaatst: 4 maart 2022, 18:09 uur
In het rijtje dat je noemt vind ik ze zelfs de beste van de vier.
8,5
8,5
* denotes required fields.