MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Kek zeg! Maar wie is de jongen zonder make-up en met normaal kapsel die zingt?

De 100 nummers uit het (Post)punk en New Wave genre die ik geplaatst heb bevatte voornamelijk nummers uit het tijdperk 1977-1983. De vijf nummers die ik de komende week ga plaatsen zijn voornamelijk nummers uit het tijdperk 1980-1988. De jaren 70 laat ik dus links liggen.

Ik ga beginnen met het volgende zeker niet onbekende nummer:

116.

A Flock of Seagulls - I Ran (So Far Away) (1982)

Arbeidsdeskundige
9,5

6,8

Ik weet dat velen dit een klasbak nummer vinden. Heb dat er nooit zo in gehoord. Zelf vind ik het niet meer dan aardig..

6,7

Het nummer mist de liefheid van Wishing.

johannesA
7

Chameleon Day schreef:
Ik weet dat velen dit een klasbak nummer vinden. Heb dat er nooit zo in gehoord. Zelf vind ik het niet meer dan aardig..

Klassieker CD! Naast DNA, Committed, Whishing en It's Not My Talking en dan houdt het wat mij betreft wel op met deze band.

10+

Onlangs nog gehoord op oudejaarsnacht (was mijn verzoeknummer), helemaal (af)gevloerd zeg ik je

Premonition schreef:

Klassieker CD! Naast DNA, Committed, Whishing en It's Not My Talking en dan houdt het wat mij betreft wel op met deze band.

Je vergeet Space Age Love Song en The More You Live, The More You Love. Die zitten bij mij ook dicht bij een 10. Wishing sowieso dikke 10+ ook.

E40
8,5

Wel heel actueel. Oorspronkelijk in de UK uitgebracht als I Ran. In de VS kwam er nog (So Far Away) achter, om te voorkomen dat het te veel op Iran zou lijken.

7,9

Dat verhaal van I Ran komt mij bekend voor. Inderdaad heel actueel allemaal hoewel ik er absoluut niet bij heb stilgestaan bij het plaatsen van dat nummer. Puur toeval dus.

De Flock of Seagulls doen het zeker niet slecht. Ze scoren een gemiddelde van 7,806.

Het bijzondere van het volgende nummer vind ik de videoclip die ik in de jaren tachtig voor het eerst zag op MTV. Vooral het begin vind ik schitterend.

117.

New Order - True Faith (1987)

10

Voor mij met Blue Monday het mooiste nummer van New Order.

7,25

Misschien te vaak gehoord en daarom bij mij een zapnummer: 6

Gast
geplaatst: vandaag om 09:11 uur

geplaatst: vandaag om 09:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.