MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
zaaf
6,5

Echo 6,8
Magazine 7,5

En Magazine haalt een score van 7,693 en dat betekent een plek in de middenmoot.

Het volgende nummer komt van een band uit Los Angeles:

The Gun Club - The Stranger in Our Town (1984)

zaaf
9,5

johannesA
8,5

wavanbuuren
magazine 7

wavanbuuren
Gun Club 7,6

8,5 een onverwachte aangename verrassing die Gun Club!

Wrathchild1
6

Kende ik niet maar valt erg mee, postpunk/new wave lijkt mij goed te liggen (ik heb nog geen onvoldoende toegekend).

8

DjFrankie (moderator)
kende deze ook niet, wel erg gaaf

8,5

Het tempo ligt terecht hoog bij deze meter.
Ik hou het nog niet bij maar zal het later inhalen.

LucM schreef:
Kende ik niet
Deze van The Gun Club heb ik te danken aan muziektijdschrift Oor die destijds het album "Las Vegas Story" waar dit nummer op stond op nummer 3 zette in de jaarlijst van 1984.
Ik heb deze daarna blind voor onder de kerstboom gekocht want dacht ik toen, top 3, dan dit moet wel een meesterwerk zijn. En met die titel durfde ik ook wel een gokje te wagen.

Ik ontdekte een punkerige tegenhanger van de Hotel California met dit keer een Moonlight Motel met een kilometers diep gat. A new kid in town bleek a stranger in our town.
De donkere dagen voor kerst werden alleen maar duisterder. Maar spijt had ik niet van mijn aankoop en hoop nog steeds dat the Gun Club net zo bekend gaan worden als the Eagles.

Het is mooi dat deze meter daar dan toch een beetje aan bijdraagt.

7,5

The Gun Club behaalt een score van 7,9 en staat voorlopig op de 10e plek in het klassement.

Gaan we nu naar het jaar 1976 met Patricia Lee Smith.

Patti Smith Group - Pissing in a River (1976)

10, wat een heldin, wat een song!

Wel erg vroeg voor post-punk

9,6

Het is ook meer Proto-punk volgens de Wiki en RYM. Ik heb "Post" trouwens ook tussen haakjes gezet. Dat betekent dus dat er plaats is voor alle soorten punk in dit topic hoewel ik niet van plan ben verder terug te gaan dan het jaar 1976 . Van proto-punk had ik trouwens tot voor kort nog nooit gehoord.

8,8

Gast
geplaatst: vandaag om 22:47 uur

geplaatst: vandaag om 22:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.