MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Mijn rondje zit er weer op en volgens mij is Poek nu aan de beurt.
Ik heb alle stemmen geteld;
1. Joy Division - New Dawn Fades - 8.877 (24 stemmen)
2. Iggy Pop - The Passenger - 8.400 (18 stemmen)
3. Sisters OF Mercy - Temple Of Love - 7.966 (21 stemmen)
4. Siouxsie & The Banshees - Happy House - 7.525 (20 stemmen)
5. The Damned - Smash It Up pt. 1&2 - 7.258 (17 stemmen)

Dank AbleMable, ik post nummer 146 (als ik goed geteld heb) vanavond.

Voor mijn rijtje van vijf roep ik de hulp in van wat bekende mensen uit de muziekwereld. We beginnen met niemand minder dan Henny Vrienten!

Poek: Dag Henny, fijn dat je je favoriete Nederlandse postpunknummer met ons wilt delen.
Henny: Voor Musicmeter doe ik dat graag, Poek. Jij nog bedankt trouwens dat je Doe Maar hebt genomineerd voor de MuMeLadder!
Poek: Niet meer dan terecht. Welk nummer wil je voordragen?
Henny: Ik ga voor Maternité van MAM. Tom America van MAM is ongetwijfeld de meest ondergewaarde componist uit de Nederlandse popscene. Ik zeg bewust niet ‘onderschatte’ want sommigen, en ik hoor daar bij, hebben hem hoog zitten.
Poek: Dat is die band met die rare teksten toch? En van het nummer Ongelofelijk dat een radiohitje was? Ik ben benieuwd en ga luisteren! En de andere deelnemers vast ook.

146. MAM - Maternité

Siouxsie: 7,7
MAM: 9

8,5

En wie kent nog die geweldige single van Tom America / Sammie America's Gasphetti - – The Mystery's There

DjFrankie (moderator)
Mam 9

MAM 8.5

best leuk: 7,5

Arbeidsdeskundige
9

Voor het tweede nummer gaan we naar Willem Smit, tegenwoordig een van de belangrijkste personen uit de Nederlandse indiescene en onder andere bekend van Canshaker Pi.

Poek: Hee Willem, ik heb wel eens met je vader gepopquizd en als ik me goed herinner wist hij niet zoveel van de top 40, maar was hij goed thuis in de alternative 80's. Heeft hij daar jou mee beinvloed?
Willem: Mijn vader (zanger John Cees Smit van Scram C Baby) heeft me nooit extreem veel muziek laten horen, maar ik weet nog dat hij over De Artsen begon. Ik wist niet wie dat waren, en hij moest meteen lachen. ‘Heb ik dat nooit laten horen?’ Toen heeft hij dit nummer opgezet, ik vond het meteen heel cool. Het is heel melodieus, ze hebben die repetitie van The Fall soms. De teksten zijn ook heel weird en cool. Ik raad dit ook altijd aan bij bevriende bands in Engeland.

147. De Artsen - 10 Grains

6
Nooit zo de ophef destijds begrepen over deze band. De reïncarnatie Bettie Serveert was toch wel een pact beter.

MAM: 7.5
Artsen: 8

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.