MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
8.7

Arbeidsdeskundige
8,5

MVW
8

dix
8,8

7,5

9

7,5

7,5

Marianne Faithfull behaalt een gemiddelde van 7.877 en dat is meer dan ik had verwacht.

Hüsker Dü is Noors voor " weet je het nog? ". Maar de band rondom zanger/gitarist Bob Mould komt gewoon uit St. Paul, Minnesota. Ze bestonden van 1979 tot 1988. Ik vond een mooi stukje tekst op deze site van Paalhaas, waarmee hun muziek perfect beschreven wordt.
" Ze kunnen niet zingen. Ze zijn niet bepaald talentvolle muzikanten. Alle nummers zijn in 1 take opgenomen. Het resultaat is een zootje ongeregeld.
Maar: Wat een energie. Wat een goeie punksongs. Wat een feest! "

En zo is het.

229. Hüsker Dü - Pink Turns to Blue

MVW
Hüsker Dü staat al jaren in m'n denkbeeldige lijst met onderbeluisterde bands. Daar moet ik toch maar eens meer tijd voor vrijmaken, heerlijk nummer.

8,9

Heel fijn deze!

8.4

Arbeidsdeskundige
8,5

Staat niet op mijn lijst van favo HD-tracks.

7.7

dix
Volgens mij heeft Noors geen puntjes om op klinkers te plaatsen. Ik dacht dat het de Zweedse benaming was van het spel met het omdraaien van tegels: Memory.

Sowieso een 9

Klopt!

dix schreef:
Volgens mij heeft Noors geen puntjes om op klinkers te plaatsen. Ik dacht dat het de Zweedse benaming was van het spel met het omdraaien van tegels: Memory

Inderdaad. Hun naam hebben ze gebaseerd op een Amerikaans memory-spel van Scandinavische oorsprong. Die puntjes hebben de heren er zelf opgezet.

Dit kende ik nog niet. Zeker niet slecht.

8,2

dix
Düs toch met püntjes

Ik heb een dagje langer gewacht om nog een paar extra stemmen te verzamelen voor Hüsker Dü. Uiteindelijk zijn we maar op 11 stuks geëindigd. Maar de score valt verrassend hoog uit, 8.409.

Vandaag een iets bekendere naam, David Bowie. De albums 'Low' en 'Heroes' hebben het donkere geluid van de post-punk. Met het album, dat hij daarna uitbracht, 'Scary Monsters', klopte deze alleskunner op de deur van de wat meer artistieke en intellectuele kant van de New Wave.

Let op hoe hij met dit nummer de figuur van Major Tom plotseling een heel andere dimensie geeft, dan de ruimtereiziger, die hij op 'Space Oddity' nog was.

230. David Bowie - Ashes to Ashes

Één van zijn beste singles.

9.3

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.