MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
8.6

catchup
8,5

7,5

6.3

E40
7

Elvis Costello doet het zeer behoorlijk met een gemiddelde van 7.954. Wel met maar 13 stemmen.

Tot mijn grote verbazing zie ik dat The Cult hier nog niet voorbij is gekomen. Toch een gekende post-punk formatie, dacht ik zo. Dan breng ook maar meteen hun allerbekendste song.

227. The Cult - She Sells Sanctuary

Arbeidsdeskundige
10

9.0

Elvis : 9,5
The Cult : 9

MVW
7

Rodajc schreef:
Tot mijn grote verbazing zie ik dat The Cult hier nog niet voorbij is gekomen. Toch een gekende post-punk formatie, dacht ik zo.
Post-punk heb ik het nooit gevonden. Daarom heb ik deze band in dit topic altijd aan mij voorbij laten gaan. Voor mij is The Cult gewoon typische rock muziek van de jaren 80.

7,6

dix
wibro schreef:
Post-punk heb ik het nooit gevonden. Voor mij is The Cult gewoon typische rock muziek van de jaren 80.

Je kent de grap?

Ze begonnen als Southern Death Cult, toen werd het Death Cult, vervolgens Cult en daarna gewoon kut.

Death Cult zag ik ooit optreden maar ik herinner me er niets van.

Echt rock werd het pas bij Electric. Love kent uiteraard overduidelijke rock invloeden, maar zuivere rock is het toch ook weer niet. En zeer geliefd bij het gemiddelde new wave publiek destijds. Vgl. ook een band als The Mission. Southern Death Cult en Death Cult is weer (veel) meer post-punk dan rock.

Geen nummer voor dit topic maar who cares, blijft schuimbekkend mooi.

9,5

9

E40
9,5

Punk of niet, maar The Cult haalt uit met een gemiddelde van 8,668 uit 19 stemmen.

Marianne Faithfull. Dat was toch dat ex-vriendinnetje van Mick Jagger? Dat grietje van die pop-liedjes uit de sixties? Jazeker, maar eind jaren 70 sloot zij plotseling aan bij de New Wave golf met een heel ander geluid.
Haar stem was gebroken, kapot geslagen door sex, drugs & rock & roll. Desondanks klonk haar muziek veel beter. Van haar album " Broken English" (toepasselijke titel) volgt hier haar bekendste nummer.

228. Marianne Faithfull - The Ballad of Lucy Jordan

Gast
geplaatst: vandaag om 13:57 uur

geplaatst: vandaag om 13:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.