Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2020, 21:44 uur
Een gemiddelde score van 7.759 valt mij niet tegen voor het atypische (voor dit forum) I Scare Myself.
Eens in de zoveel tijd is het verplichte kost. De Godfathers van de post-punk zijn aan de beurt, Joy Division.
Tot mijn grote verbazing ontdekte ik dat hun allerbekendste hier nog niet eerder voorbij is gekomen.
Dat kan natuurlijk niet en moet dringend recht gezet worden. Stemmen maar op:
239. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Eens in de zoveel tijd is het verplichte kost. De Godfathers van de post-punk zijn aan de beurt, Joy Division.
Tot mijn grote verbazing ontdekte ik dat hun allerbekendste hier nog niet eerder voorbij is gekomen.
Dat kan natuurlijk niet en moet dringend recht gezet worden. Stemmen maar op:
239. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
1
geplaatst: 8 juli 2020, 22:13 uur
Love Will Tear Us Apart leek aanvankelijk op weg naar een onbedreigde eerste plek, totdat The Godfather van dit topic wibro (6,8) en pygmydanny (6) persoonlijk ingrepen, waarna het tij keerde. Maar 8.857 blijft een indrukwekkend gemiddelde.
The Waterboys vind ik binnen dit topic passen. Akkoord, meer rock, dan new wave. Maar er zitten toch zeker wel donkere post-punk randjes rondom deze muziek. Hoe het ook zij, in de periode '83-'85 waren zij op hun best. Toen Karl Wallinger (World Party) nog tegenwicht gaf aan de nukken van frontman Mike Scott. Op 'This Is the Sea' staan veel mooie nummers. Ik plaats hier een persoonlijke favoriet van mij.
240. The Waterboys - Old England
The Waterboys vind ik binnen dit topic passen. Akkoord, meer rock, dan new wave. Maar er zitten toch zeker wel donkere post-punk randjes rondom deze muziek. Hoe het ook zij, in de periode '83-'85 waren zij op hun best. Toen Karl Wallinger (World Party) nog tegenwicht gaf aan de nukken van frontman Mike Scott. Op 'This Is the Sea' staan veel mooie nummers. Ik plaats hier een persoonlijke favoriet van mij.
240. The Waterboys - Old England
* denotes required fields.