MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Een gemiddelde score van 7.759 valt mij niet tegen voor het atypische (voor dit forum) I Scare Myself.

Eens in de zoveel tijd is het verplichte kost. De Godfathers van de post-punk zijn aan de beurt, Joy Division.
Tot mijn grote verbazing ontdekte ik dat hun allerbekendste hier nog niet eerder voorbij is gekomen.
Dat kan natuurlijk niet en moet dringend recht gezet worden. Stemmen maar op:

239. Joy Division - Love Will Tear Us Apart

Arbeidsdeskundige
10

dix
Ja laat ik eens gek doen

10

Geweldig natuurlijk, maar ze hebben betere.

9.0

DjFrankie (moderator)
9,5

Het wordt wel saai zo

10

Nooit echt bijzonder gevonden dit nummer van J.D.

6,8

8.5

MVW
8,2

Love Will Tear Us Apart leek aanvankelijk op weg naar een onbedreigde eerste plek, totdat The Godfather van dit topic wibro (6,8) en pygmydanny (6) persoonlijk ingrepen, waarna het tij keerde. Maar 8.857 blijft een indrukwekkend gemiddelde.

The Waterboys vind ik binnen dit topic passen. Akkoord, meer rock, dan new wave. Maar er zitten toch zeker wel donkere post-punk randjes rondom deze muziek. Hoe het ook zij, in de periode '83-'85 waren zij op hun best. Toen Karl Wallinger (World Party) nog tegenwicht gaf aan de nukken van frontman Mike Scott. Op 'This Is the Sea' staan veel mooie nummers. Ik plaats hier een persoonlijke favoriet van mij.

240. The Waterboys - Old England

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.