MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

7.5

Talk Talk doet het verrassend goed. Het voorlopige gemiddelde van 8.733 is boven verwachting.

Bij ons in Kerkrade was de Neue Deutsche Welle destijds bijzonder populair. Hoe kan het ook anders. Wij zijn tenslotte halve Duitsers . Een van de allerbeste songs uit die periode kwam gek genoeg uit Zwitserland. (Neue Schweizer Welle?) Grauzone maakte een LP. Na 4 singles en 10 concerten stopten ze er alweer mee. Maar deze single blijft een tijdloos meesterwerk.

258. Grauzone - Eisbär

Arbeidsdeskundige
10

dix
9

Hele gave clip ook.

8.7

"Eisbären müssen nie weinen"..... terwijl ze met uitsterven worden bedreigd!

9,4

7,8

Rodajc schreef:
Talk Talk doet het verrassend goed. Het voorlopige gemiddelde van 8.733 is boven verwachting.

Onder verwachting zul je bedoelen?

7.5

Arbeidsdeskundige
Rodajc schreef:
Vanwege het feit dat dit nummer afkomstig is van een voor hun doen iets minder gewaardeerd album vergeleken met hun laatste drie albums?

8,5

Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Vanwege het feit dat dit nummer afkomstig is van een voor hun doen iets minder gewaardeerd album vergeleken met hun laatste drie albums?

Nou ja, ik vermoedde dat deze song hier wat minder goed in het pulletje zou vallen. (Top-40, Top 2000 etc..)
Maar niets is minder waar. Gelukkig!

E40
9

Grauzone komt uit op een voorlopig gemiddelde van 8.560. Alle Achtung!

Ik beschouw het als mijn persoonlijke opdracht om Ian Curtis zo eens per twintig nummers voorbij te laten komen. Simpelweg als eerbetoon. Niets meer en vooral niets minder. Ik ben ervan overtuigd dat ik jullie daar een plezier mee doe. Toch?

259. Joy Division - Atmosphere

Arbeidsdeskundige
10

Talk Talk: 10
Grauzone: 6,8
JD: 10+++++++++

Een groot plezier inderdaad en een 10.

10

Grauzone krijgt een 8.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.