Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2020, 23:49 uur
Ian's eerste en enige Scott imitatie. Jammer dat er niet meer mochten volgen.
7,5
7,5
0
geplaatst: 30 juli 2020, 21:54 uur
Atmosphere krijgt maar liefst 11 tienen. Het gemiddelde komt uit op 9.206. En dat is een voorlopige eerste plaats in het algemeen klassement. The Stooges (9.065) worden voorbij gestreefd. Er kunnen nog een paar stemmen na komen, maar de marge is ruim. Fijn dat JD nu de toppositie claimt.
The Sisters of Mercy zijn vooral bekend vanwege hun single Temple of Love. De groep zelf is in Nederland altijd wat onderbelicht gebleven. Toch mogen ze als een der grondleggers van de Goth Rock beschouwd worden. Opgericht in Leeds door Andrew Eldritch, bleef de productie beperkt tot slechts drie albums. Dat komt vooral door conflicten met hun platenmaatschappijen. Andrew eist volledige artistieke vrijheid en een hoog percentage aan royalties. Nieuwe nummers spelen ze daarom alleen tijdens hun concerten.
Temple of Love kwam al eerder voorbij (7.973) Vandaag plaats ik Alice.
260. The Sisters of Mercy - Alice
The Sisters of Mercy zijn vooral bekend vanwege hun single Temple of Love. De groep zelf is in Nederland altijd wat onderbelicht gebleven. Toch mogen ze als een der grondleggers van de Goth Rock beschouwd worden. Opgericht in Leeds door Andrew Eldritch, bleef de productie beperkt tot slechts drie albums. Dat komt vooral door conflicten met hun platenmaatschappijen. Andrew eist volledige artistieke vrijheid en een hoog percentage aan royalties. Nieuwe nummers spelen ze daarom alleen tijdens hun concerten.
Temple of Love kwam al eerder voorbij (7.973) Vandaag plaats ik Alice.
260. The Sisters of Mercy - Alice
0
geplaatst: 30 juli 2020, 22:30 uur
Morgen vertrek ik voor twee weken naar Zuid-Frankrijk. Ik zal zal minder vaak online zijn. Daarom kan ik niet garanderen dagelijks een nieuwe post te plaatsen. Als iemand anders het even van mij wil overnemen, graag. Zo niet, dan ga ik in La Douce France door op een wat lagere frequentie.
0
geplaatst: 30 juli 2020, 23:59 uur
Alice is wel top
7,5
Edit: ik was in de war met Marian.
Alice is ook OK maar ietsje minder.
7,5
Edit: ik was in de war met Marian.
Alice is ook OK maar ietsje minder.
0
geplaatst: 31 juli 2020, 01:26 uur
Rodajc schreef:
Morgen vertrek ik voor twee weken naar Zuid-Frankrijk. Ik zal zal minder vaak online zijn. Daarom kan ik niet garanderen dagelijks een nieuwe post te plaatsen. Als iemand anders het even van mij wil overnemen, graag. Zo niet, dan ga ik in La Douce France door op een wat lagere frequentie.
Ik wil het wel weer even van je overnemen Ron. Ik heb inmiddels weer inspiratie genoeg. Morgen vertrek ik voor twee weken naar Zuid-Frankrijk. Ik zal zal minder vaak online zijn. Daarom kan ik niet garanderen dagelijks een nieuwe post te plaatsen. Als iemand anders het even van mij wil overnemen, graag. Zo niet, dan ga ik in La Douce France door op een wat lagere frequentie.

0
geplaatst: 31 juli 2020, 01:46 uur
wibro schreef:
(quote)
Ik wil het wel weer even van je overnemen Ron. Ik heb inmiddels weer inspiratie genoeg.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 juli 2020, 11:38 uur
The Modern Lovers 8
Mission 9,8
Talk Talk 8,5
Grauzone 7,8
Joy Division 9,8
Sisters of Mercy 9,8
Mission 9,8
Talk Talk 8,5
Grauzone 7,8
Joy Division 9,8
Sisters of Mercy 9,8
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 09:55 uur
Ik ga het van Rodajc overnemen die gaat genieten van een hoop ik coronavrij verblijf van 2 weken in Zuid Frankrijk. De stand van Sisters of Mercy en de rest in zoverre er laat op is gestemd volgt nog.
Mijn aankomende reeks van 10 nummers bevatten geen nominaties van o.a. Joy Division, New Order, The Cure en nog meer van die toonaangevende new wave bands. Die zijn al genoeg aan bod gekomen. Op het meer onbekendere werk, daar wil ik de aandacht op vestigen.
Ik ga beginnen met een nummer uit een album dat uitvoerig besproken werd door divart in het topic Musicmeters Tip van de Week.
261.
The Monochrome Set - Karma Sutre (1980)
Mijn aankomende reeks van 10 nummers bevatten geen nominaties van o.a. Joy Division, New Order, The Cure en nog meer van die toonaangevende new wave bands. Die zijn al genoeg aan bod gekomen. Op het meer onbekendere werk, daar wil ik de aandacht op vestigen.
Ik ga beginnen met een nummer uit een album dat uitvoerig besproken werd door divart in het topic Musicmeters Tip van de Week.
261.
The Monochrome Set - Karma Sutre (1980)
* denotes required fields.