MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
7

Goed nummer, maar de zang weerhoudt me van een hogere score te geven.

wibro schreef:
Mooi werk Rodajc. Misschien wil jij of iemand anders het weer van mij overnemen.

Johnny Marr schreef:
7

Goed nummer, maar de zang weerhoudt me van een hogere score te geven.

+1

7.5

Wat Johnny Marr zegt.

6.8

Voor de liefhebbers. Ik heb een Spotify playlist aangemaakt van de nominaties uit dit topic.
Van alle 291 songs, staan er toch nog altijd 275 op Spotify.

Playlist Musicmeter's (Post)-Punk en New Wave 70's - 80's

Super Rodajc bedankt!

Na een sterke start zakken The Associates wat weg naar een voorlopig gemiddelde van 7,669.
Dat is plaats 153. Ze doen het niet zo goed hier, want Skipping (202) en The Affectionate Punch (218) wisten ook al geen potten te breken. Goede muziek, maar die zanger...

Voordat Tears For Fears oprukte naar de mainstream pop rock muziek, brachten Roland Orzabal en Curt Smith een fijn New Wave album uit, The Hurting. Een mooi synthesizer oriented schijfje met sterke songs. Naar mijn bescheiden mening haalden ze hier een niveau, dat ze later nooit meer hebben overtroffen.
Mad World (plaats 82) en Pale Shelter (plaats 90) kwamen hier al eerder voorbij.
Vandaag breng ik het derde prijsnummer van The Hurting.

292. Tears For Fears - Change

Rodajc, bedankt voor het monnikenwerk.

9

Mooi werk Rodajc

Voor Change een 8.7

dix
Associates moeten hoger, Party Fears Two 8,5

Change van Tears for Philips een 5

Arbeidsdeskundige
4

Vooral dankzij enkele onvoldoendes doet change het een stuk minder dan die andere twee nummers van Tears For Fears. Een gemiddelde van 7,450 levert een 193e plek op in het klassement, valk achter chance.

Via dit leuke spelletje heb ik Minutemen ontdekt. Vooral op Double Nickels on the Dime (1984) staan heerlijke gitaarsongs. En maar liefst 49 stuks. In de huidige tijden ligt de volgende keuze zeer voor de hand.
Sinds gisteren ontdekte ik, dat Corona ook de theme song is van Jackass. Opvallend.
Let ook eens op de eerste zin van dit liedje: The people will survive in their environment.
Creepy...

293. Minutemen - Corona

Arbeidsdeskundige
3

Dit is natuurlijk niet zo goede cow-punk als bijv. Blood on the Saddle en The Gun Club, maar toch een

7.5

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.