MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Het 'hysterische wijf' Anne Clark scoort een voorlopig gemiddelde van 8,514. Daarmee behaalt Our Darkness een zeer verdienstelijke 39e plaats.

Ik heb lang getwijfeld of ik hem hier zou plaatsen, Joe Jackson. Is hij New Wave? Nou ja, volgens de officiële lezing zeer zeker. Hij wordt gerekend tot de 'angry young men' uit de tweede helft van de jaren '70. En ik moet toegeven, dat zijn eerste drie albums wel degelijk een rauw en agressief randje hebben. Ook zijn teksten zijn ironisch en anti-establishment. Pas in de jaren '80 veranderde zijn stijl rigoureus.
Hier is zijn beroemdste song. Niet de vreselijke a capella versie, maar het origineel.

295. Joe Jackson - Is She Really Going Out with Him?

dix
Bam!

10

Boempie

10

Fools In Love, beiden

8

Bam en Boempi. Niet overdrijven hè.

7,8

Ooit zien optreden in De Vereniging in Nijmegen in 1983. Uitstekend concert.!

dix
Joe Jackson heeft de beste songs, iedereen weet. Hij was natuurlijk totaal NW alleen geen Nineteen Forever

Arbeidsdeskundige
9

Dankzij Bam en Boempie had Joe Jackson een vliegende start. Om daarna iets weg te zakken naar een gemiddelde van 7,947. Daarmee valt hij net buiten de top 100. (113)

Wire hoor ik graag. Soms punk, soms pop, maar altijd interessant. Vooral dankzij de sterke songs, meestal geschreven en gecomponeerd door frontman Colin Newman. Jammer, dat ze altijd wat ondergewaardeerd zijn gebleven ten opzichte van tijdgenoten als Sex Pistols, Buzzcocks en Stranglers.
Toch doen ze het hier opvallend goed. I Am the Fly (50e), I Should Have Known Better (56e) en Practice Makes Perfect (120e) staan vrij hoog in het klassement. Dat heb je met kenners
Vandaag het wat hoekige Mannequin van hun debuutalbum.

296. Wire - Mannequin

Joe: 8
Wire: 8

Post-punk classic, of niet dan Thekillers87327?

8

Thekillers87327
Johnny Marr schreef:
Post-punk classic, of niet dan Thekillers87327?

8

Joe Jackson?
6,5

7,8

Tja, het beste van Wire heb ik natuurlijk al genomineerd.

Wire: 7
Anne Clarke nog een 9,5

dix
8,7327

wibro schreef:
7,8

Tja, het beste van Wire heb ik natuurlijk al genomineerd.

A Touching Display?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.