MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Sad Lovers & Giants: 7
Psychedelic Furs: 8.5

Psychedelic Furs 7,5

Een voorlopig gemiddelde van 7,527 voor The Psychedelic Furs valt tegen. Plaats 188 is niet hoog voor een dergelijk gerenommeerde post-punk band.

Ik heb me altijd verbaasd over David Sylvian. Zijn stemgeluid op de eerste albums van Japan klinkt zo anders dan zijn latere sound, dat je zou denken met twee verschillende personen van doen te hebben. Wonderlijk.
Welke stem beter klinkt, mag ieder voor zichzelf uitmaken. (ik kies voor de Nightporter-bariton)
De Japan-sound uit de beginperiode wordt goed weergegeven met mijn keuze van vandaag.

305. Japan - Adolescent Sex

7,9

Toch wel een heel verschil met dat wat Japan vanaf 1979 maakte. Zie o.a. Quiet Life en Nightporter.

Rodajc schreef:
Ik heb me altijd verbaasd over David Sylvian. Zijn stemgeluid op de eerste albums van Japan klinkt zo anders dan zijn latere sound, dat je zou denken met twee verschillende personen van doen te hebben. Wonderlijk.

Niks wonderlijks aan hoor. Dit is David niet maar zijn achterneef Jan Silvanus uit Urk. Goed te horen aan het "geknauw". Jan heeft de band nog voor de opname van Quiet Life verlaten. Toen kwam David pas aan boord (en Jan ging weer vissen). Zo zit het.

Waar blijven de stemmen?

dix
Het is net Daphne Deckers

8

dix schreef:
Het is net Daphne Deckers

Maar dan nog een stuk ouder.....

Ondanks een aantal curieuze vergelijkingen met Urk en Daphne Deckers, behaalt Japan een gemiddelde van 7,893. Plaats 129 in het klassement.

The Undertones staan met Teenage Kicks in de top 25 van het klassement. Terecht. Het is een wereldnummer. Deze Noord-Ieren hebben nog meer moois op hun repertoire. Wat te denken van het navolgende voorbeeld. Een lied over een perfecte spotless neef van een der bandleden. Nou ja bijna dan:
" Girls try to attract his attention
But what a shame it's in vain total rejection
He will never be left on the shelf
'cause Kevin he's in love with himself"

306. The Undertones - My Perfect Cousin

Japan 7.5
Undertones 9

Maar goed even een avatar cijfer geven 10

Rudi S schreef:
Maar goed even een avatar cijfer geven 10

was me nog niet opgevallen

Rudi weet deze perfecte dingen...

10

dix
Prepostpunk avant la lettre

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 14:43 uur

geplaatst: vandaag om 14:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.