MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Coole trui van Feargal.
Liedje is uiteraard top.

8.5

Nog maar 11 stemmen uitgebracht op The Undertones, maar het gemiddelde van 8,682 is alvast indrukwekkend. Plaats 31 in de tussenstand. Fijn voor Rudi S om te weten dat zijn avatar veel punten oplevert.

Tijdens de hoogtijdagen van de New Wave was John Peel alomtegenwoordig. Deze Engelse DJ had een paar stokpaardjes. Een daarvan was Howard Devoto, de frontman van Magazine. Elke week opnieuw was het Howard voor en Howard na, Howard zus en Howard zo. Gek werd ik er van. Zozeer zelfs, dat ik jarenlang niet meer geluisterd heb naar Magazine. Onterecht. Hun post-punk muziek is donker, stevig en simpelweg erg goed. Getuige mijn keuze van vandaag.

307. Magazine - A Song From Under the Floorboards

The Undertones 8,5

Magazine 6,5

Shot by both sides en zeker Permafrost zijn mij nog liever maar deze toch een 9.

Undertones 6,6

Magazine 7,2

Undertones 7
Magazine 8

Magazine scoort een voorlopig gemiddelde van 7,918. Dat is netjes, 124e.
Overigens zakken The Undertones zo'n 20 plaatsen, dankzij een aantal mindere scores. Ze staan nu 50e.

Hazel O'Connor was een onbekende actrice en liedjesschrijver toen ze in 1980 bij toeval terecht kwam in de underground film Breaking Glass. Het werd haar doorbraak. Ze won een BAFTA voor beste debuut in een hoofdrol en de door haar geschreven soundtrack werd een wereldwijd succes. Hoe spectaculair wil je het hebben? Prijsnummer van het album is Will You?. De geïmproviseerde sax-solo van Wesley Magoogan wordt beschouwd als een der allermooiste aller tijden.

308. Hazel O'Connor - Will You?

dix
Ik was 'm vergeten, goed weer eens te horen.

8

7,8

Kende ik nog niet. De sax-solo is inderdaad erg mooi.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:28 uur

geplaatst: vandaag om 16:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.