Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 14 september 2020, 21:19 uur
Een gemiddelde van 8,117 voor Hazel en de sax is meer dan ik had verwacht. Het levert haar een plaats op in de top 100. (93e)
Uit Australië komen Flash and The Pan. Beide oprichters Harry Vanda en George Young waren bekende muzikanten. Onder andere leden van de gerenommeerde Easybeats. George is de oudere broer van Malcolm en Angus, jawel de artistieke breinen van AC/DC. Hij produceerde zelfs de eerste twee albums van de hard rockers. Met compaan Vanda sloeg hij een heel andere richting in. Sterk door synthesizer gekruide New Wave Pop, die commercieel ook zeker aansloeg. Tenslotte nog een ander opmerkelijk feit, George Young overleed in oktober 2017, zijn jongere broer Malcolm stierf slechts drie weken later.
Dit is hun grootste en bekendste nummer.
309. Flash and the Pan - Hey St. Peter
Uit Australië komen Flash and The Pan. Beide oprichters Harry Vanda en George Young waren bekende muzikanten. Onder andere leden van de gerenommeerde Easybeats. George is de oudere broer van Malcolm en Angus, jawel de artistieke breinen van AC/DC. Hij produceerde zelfs de eerste twee albums van de hard rockers. Met compaan Vanda sloeg hij een heel andere richting in. Sterk door synthesizer gekruide New Wave Pop, die commercieel ook zeker aansloeg. Tenslotte nog een ander opmerkelijk feit, George Young overleed in oktober 2017, zijn jongere broer Malcolm stierf slechts drie weken later.
Dit is hun grootste en bekendste nummer.
309. Flash and the Pan - Hey St. Peter
0
geplaatst: 14 september 2020, 22:18 uur
Ver weg van New wave, maar boeien; het is wél een leuk nummer.
8
8
0
geplaatst: 15 september 2020, 08:49 uur
Zoals deze bij voorbeeld Midnight Man uit 1984. Past wel stukken beter bij new wave. 

0
geplaatst: 15 september 2020, 21:18 uur
Flash and The Pan begon erg goed, maar eindigt tenslotte op een 7,423 (213e). Vooral dankzij een keiharde tik van pygmydanny.
The Smiths zijn hier nog niet vaak voorbij gekomen. Hun muziek wordt doorgaans ondergebracht in de hoek van de jangle rock. Niettegenstaande vind ik dat zij wel degelijk grote raakvlakken hebben met de post-punk en de new wave. Zoals het volgende nummer; met die legendarische gitaar-hook van Johnny Marr. Een riedeltje dat de gehele song blijft doorjammeren, zonder ooit te vervelen.
Tenminste voor mij niet. Voor jullie ook?
310. The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths zijn hier nog niet vaak voorbij gekomen. Hun muziek wordt doorgaans ondergebracht in de hoek van de jangle rock. Niettegenstaande vind ik dat zij wel degelijk grote raakvlakken hebben met de post-punk en de new wave. Zoals het volgende nummer; met die legendarische gitaar-hook van Johnny Marr. Een riedeltje dat de gehele song blijft doorjammeren, zonder ooit te vervelen.
Tenminste voor mij niet. Voor jullie ook?
310. The Smiths - How Soon Is Now?
* denotes required fields.