MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Isolation komt uit op een gemiddelde van 8,223. (78e) Dat is voor Joy Division begrippen tegenvallend.
Meteen ook de laagst genoteerde van de zeven, die hier al eerder voorbij kwamen.

Een andere graag geziene gast in dit forum is Jim Kerr met zijn Simple Minds. Mijns inziens terecht. Hun muziek uit de periode 1979-1983 is van geweldig niveau. Zeer 'New Wave' ook. Hun behaalde scores zijn hoog. Een klein overzicht:
16e. Theme for Great Cities - 8,828
18e. New Gold Dream (81-82-83-84) - 8,804
44e. Someone, Somewhere in Summertime - 8,517
73e. This Fear of Gods - 8,283
76e. The Earth That You Walk Upon - 8,252
103e. Seeing Out the Angel - 8,063

Ik ben ervan overtuigd, dat mijn keuze van vandaag ook boven de acht gemiddeld gaat scoren.

324. Simple Minds - Love Song

Isolation - JD 7,2
Love Song - SM 7,9

Voor diegenen die van dance houden heb ik onlangs dit topic geopend. Dance Meter

Simple Minds - Love Song: 8
Joy Division - Isolation: 7

De Simple Minds doen het weer goed. Met een gemiddelde van 8,417 behaalt Love Song een voorlopige 50e plaats in het klassement. Joy Division valt met Isolation uit de top 100.

Het Nijmeegse Clan of Xymox behoort tot de betere bands van Nederland. Zeker op het gebied van post-punk, gothic en darkwave. Helaas wist het gezelschap rondom zanger/gitarist Ronny Moorings nooit door te breken in ons eigen kikkerlandje. In tegenstelling tot Duitsland. Daar is deze band zeer populair. Hun muziek is verwant aan Dead Can Dance. Beide bands kennen elkaar goed en trekken veel met elkaar op. Vandaag een song van het tweede album Medusa uit 1986.

325. Clan of Xymox - Louise

7.3

Zang gaat me op ten duur wat tegen staan. Nummer op zich heel okay.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:24 uur

geplaatst: vandaag om 10:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.