Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2020, 21:18 uur
Blondie haalt een voorlopig gemiddelde van 7,942. Dat levert plaats 139 op in het linker rijtje van het tussenklassement.
Television kwam uit New York. Tom Verlaine was de grote man van deze band. Songwriter, zanger en gitarist. Zijn band geldt als toonaangevend in de Amerikaanse, maar ook internationale, post-punk scene. Vooral het wervelende gitaarspel valt op. Verlaine en collega-gitarist Richard Lloyd duelleren heerlijk met elkaar. Daarbij de improvisatie niet schuwend. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ik Tom niet bepaald een flitsende zanger vind. Dat neemt niet weg, dat zij hun status zeker verdienen.
Ik breng vandaag een track van hun topalbum Marquee Moon.
353. Television - Venus
Television kwam uit New York. Tom Verlaine was de grote man van deze band. Songwriter, zanger en gitarist. Zijn band geldt als toonaangevend in de Amerikaanse, maar ook internationale, post-punk scene. Vooral het wervelende gitaarspel valt op. Verlaine en collega-gitarist Richard Lloyd duelleren heerlijk met elkaar. Daarbij de improvisatie niet schuwend. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ik Tom niet bepaald een flitsende zanger vind. Dat neemt niet weg, dat zij hun status zeker verdienen.
Ik breng vandaag een track van hun topalbum Marquee Moon.
353. Television - Venus
0
geplaatst: 28 november 2020, 20:11 uur
Met een voorlopig gemiddelde van 8,231 doet de Venus van Television het goed. 85e en daarmee top 100.
Vandaag probeer ik het nog eens met The Psychedelic Furs. Dit gezelschap rondom de gebroeders Butler levert donkere post-punk klanken af, die zeer geschikt zijn voor dit topic. Ze kwamen al twee keer eerder voorbij :
- Sister Europe - 7,884 gemiddeld, 153e plaats
- Pretty in Pink - 7,567 gemiddeld, 221e plaats
Nou, dat moet beter kunnen. Misschien lukt het met India, de openingstrack van hun debuutalbum uit 1980.
354. The Psychedelic Furs - India
Vandaag probeer ik het nog eens met The Psychedelic Furs. Dit gezelschap rondom de gebroeders Butler levert donkere post-punk klanken af, die zeer geschikt zijn voor dit topic. Ze kwamen al twee keer eerder voorbij :
- Sister Europe - 7,884 gemiddeld, 153e plaats
- Pretty in Pink - 7,567 gemiddeld, 221e plaats
Nou, dat moet beter kunnen. Misschien lukt het met India, de openingstrack van hun debuutalbum uit 1980.
354. The Psychedelic Furs - India
* denotes required fields.