MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

The Smiths - 8,8
Blondie - 8,3

Blondie haalt een voorlopig gemiddelde van 7,942. Dat levert plaats 139 op in het linker rijtje van het tussenklassement.

Television kwam uit New York. Tom Verlaine was de grote man van deze band. Songwriter, zanger en gitarist. Zijn band geldt als toonaangevend in de Amerikaanse, maar ook internationale, post-punk scene. Vooral het wervelende gitaarspel valt op. Verlaine en collega-gitarist Richard Lloyd duelleren heerlijk met elkaar. Daarbij de improvisatie niet schuwend. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ik Tom niet bepaald een flitsende zanger vind. Dat neemt niet weg, dat zij hun status zeker verdienen.
Ik breng vandaag een track van hun topalbum Marquee Moon.

353. Television - Venus

Met een voorlopig gemiddelde van 8,231 doet de Venus van Television het goed. 85e en daarmee top 100.

Vandaag probeer ik het nog eens met The Psychedelic Furs. Dit gezelschap rondom de gebroeders Butler levert donkere post-punk klanken af, die zeer geschikt zijn voor dit topic. Ze kwamen al twee keer eerder voorbij :
- Sister Europe - 7,884 gemiddeld, 153e plaats
- Pretty in Pink - 7,567 gemiddeld, 221e plaats

Nou, dat moet beter kunnen. Misschien lukt het met India, de openingstrack van hun debuutalbum uit 1980.

354. The Psychedelic Furs - India

dix
7,5

E40
8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:13 uur

geplaatst: vandaag om 18:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.