MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

8 , ik zou het wel speciaal vinden als deze het echt beter gaat doen dan Sister Europe ( die had niet zoveel stemmers).

Met een gemiddelde van 7,700 eindigt India precies tussen de twee eerder geplaatste nummers van de Psychedelic Furs op plek 194. Weer erg weinig stemmen voor de heren. Ze spreken blijkbaar niet zo aan.

Zoals inmiddels bekend verondersteld mag worden, plaats ik ongeveer om de dertig nummers een track van de genre koningen, Joy Division. Tot ieders plezier, zo te zien. Want de scores blijven onverminderd hoog. Vandaag de opening van hun meesterwerk Unknown Pleasures. Weer een goed voorbeeld van een exposé over de gekwelde geestesgesteldheid van zanger Ian Curtis. Let ook eens op de bas intro van Peter Hook. En de scheurende gitaar van Bernard Sumner.

355. Joy Division - Disorder

Waar blijven de stemmen?

DjFrankie (moderator)
10 mijn favoriet

Psychedelic Furs : 7,5

Joy Division: 9,5

Psychedelic Furs - 7,7

Disorder leek regelrecht op een eerste plaats af te stevenen, maar een aantal zevens gooiden op het laatste moment roet in het eten. Maar een gemiddelde van 9,100 is fantastisch. Het levert een derde plaats op achter Atmosphere en New Year's Day.

Toen Peter Gabriel in 1975 Genesis verliet, nam hij een rustperiode, waarin hij pianolessen ging nemen. In 1977 bracht hij zijn eerste soloplaat uit. Hij nam afstand van de prog rock muziek en legde zich toe op meer artistiek werk, waarin hij het experiment niet schuwde. Diep geworteld in en zeer geïnspireerd door de New Wave van die tijd. Pas later, medio jaren '80, begon hij popmuziek te maken. Uit die periode stammen zijn bekendste nummers. Over zijn albumtitels deed hij niet moeilijk. Gewoon Peter Gabriel. Punt uit. Vandaag plaats ik een track van zijn derde album. Voor het gemak Peter Gabriel 3 genoemd.

356. Peter Gabriel - Games Without Frontiers

Psychedelic Furs 7.5
Joy Division 8
Peter Gabriel 7.5

Joy Division 9.5
Peter Gabriel 7.3

Gast
geplaatst: vandaag om 20:04 uur

geplaatst: vandaag om 20:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.