MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Peter Gabriel eindigt op meer dan acht punten, 8,083 om precies te zijn. De lat ligt hoog, want deze ruime score is niet eens voldoende voor een plaats bij de beste 100. Games Without Frontiers staat nu 112e. Disorder zakt intussen een plaatsje van 3 naar 4, waardoor The Stooges weer 3e staan.

Neu! is een Duitse rockband uit Düsseldorf. De leden zijn Klaus Dinger, Michael Rother en Conny Plank.
De band wordt ondergebracht in het Krautrock genre (Geweldige naam), maar deze jongens hadden veel meer in hun mars dan experimenteel prog rock gepriegel. Ze waren zeer vernieuwend en waren hun tijd ver vooruit. Luister maar eens naar dit nummer uit 1975. Ik bedoel, de New Wave moest nog beginnen en zij speelden het al. Ik ben benieuwd naar jullie oordeel.

357. NEU! - Hero

Inderdaad vooral bekend als krautrock formatie.
Heerlijk nummer. Paar jaar terug ontdekt. Kan niet lang genoeg duren deze.
Mooie aanvulling in het topic!

9.3

Loepzuivere proto postpunk!

8,5

Gabriel - 8

Neu! - 8

Neu! - 8,5

NEU! komt met Hero uit op 8,275. Het levert een voorlopige 81e plaats op voor deze Duitse pioniers. Buitengewoon knap! Zo'n hoge positie had ik niet verwacht.

Alle songs van de Ramones kun je in vier woorden samenvatten: one, two, three, four. De vierkwartsmaat overheerst alles bij de heren. Ik maakte voor het eerst kennis met ze via TopPop. Veel verder kwam mijn muzikale referentiekader nog niet in die dagen. Rock N Roll High School werd een bescheiden hitje in Nederland. Toen ik later andere Ramones-nummers beluisterde, bleken ze allemaal hetzelfde te klinken.
Vind ik er daarom niks aan? Nou nee, aanstekelijk is het zeker en al die songs klinken jaren later nog fris en fruitig. Getuige mijn keuze van vandaag.

358. Ramones - Rockaway Beach

dix
1,2,3 .... 7

Nog stemmers?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:09 uur

geplaatst: vandaag om 15:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.