MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Come on .. niks mis mee: 9.

5

Geno vind ik by far de beste single, maar dit is jeugdsentiment voor mij en zeker een lekker nummer.

7.3

8,5

Zelden is hier een nummer geplaatst met een grotere love and hate factor dan Come On Eileen. Goed of slecht, er lijkt nauwelijks een tussenweg te bestaan. Het gemiddelde komt, dankzij een paar forse onvoldoendes, niet verder dan 6,954. (gedeeld 389e)

Vandaag plaats ik de debuutsingle van Pere Ubu, een van de meest invloedrijke proto-punk groepen. In het brein van de frontman David Thomas, ontspon zich het idee een song te maken over het waargebeurde verhaal van de zogenaamde Doolittle Raid, een luchtaanval uit WO II van het Amerikaanse leger op Tokio. Vele piloten overleefden het niet. Door de grote afstand hadden ze te weinig kerosine aan boord en stortten in zee, omdat ze hun vliegdekschip niet meer konden vinden. De scheurende gitaren en dreunende synthesizers geven de chaos van een bombardement goed weer. Voeg daarbij de onheilspellende teksten van Thomas en je hebt een klassieker uit het genre.

435. Pere Ubu - 30 Seconds over Tokyo

E40
6

8

7,8

Was zijn tijd ver vooruit. Je moet er wel voor in de stemming zijn.

10

dix
Ook ik:

10

8.7

7,5

8,5

Het ontoegankelijke en 'moeilijke' 30 Seconds over Tokyo haalt een gemiddelde van 7,819. Dat valt mij behoorlijk mee. Dat had ik toch iets lager verwacht. Plaats 221 in de voorlopige tussenstand.

The Jam scoort binnen dit forum zeer goed. Daarom ga ik er van uit dat ik jullie een plezier doe met Down in the Tube Station at Midnight. Deze song gaat over een beroving in de Londense metro. Een man wordt in elkaar geslagen door een groep rechts-extremistische punks. In de song wordt zelfs gesuggereerd, dat hij daardoor om het leven komt. Geen vrolijk nummer, dat moge duidelijk zijn. Paul Weller schreef het toen hij na een intensieve periode van opnames en optredens te kampen had met een burn-out. Hij wilde het niet op de LP All Mod Cons zetten. Weller vond de track niet geschikt. Producer Vic Coppersmith overtuigde hem van het tegendeel. Gelukkig maar.

436. The Jam - Down in the Tube Station at Midnight

7

7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 19:22 uur

geplaatst: vandaag om 19:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.