MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Misschien interessant voor jullie: Song van het Jaar 1981

btw: Klopt het dat Charlotte Sometimes van The Cure nooit genomineerd is. Toch wel een new wave klassieker dacht ik zo. Mooie videoclip ook.

433. The Cure - Charlotte Sometimes (1981)

Even inhalen!

De nummers 423 t/m 432

423. The Chameleons - Monkeyland 8,5
424. Talking Heads - Life During Wartime 7,8
425. Talk Talk - It's My Life 9,4
426. New Order - In a Lonely Place 8,7
Wel een verrassing. Nog nooit eerder gehoord trouwens.
Klinkt wel een beetje depri voor zo'n mooie dag als vandaag.

427. Depeche Mode - Never Let Me Down Again 9,8
428. Cardiacs - Is This the Life? 8,5
Ook nooit eerder gehoord. Zeker niet slecht.

429. Pretenders - Brass in Pocket 7,5
430. The Soft Boys - I Wanna Destroy You 7,2
431. David Bowie - Fashion 7,3
432. Soda Stereo - Persiana Americana 6,8

Oei ik loop achter

The Soft Boys : 7 5
David Bowie : 8,5
Soda Stereo : 6,5
The Cure : 9

Charlotte Sometimes: 6

The Cure - 9,2

Charlotte Sometimes is nooit op een album verschenen zo las ik op wiki. Vandaar dat ik 'm vergeten ben om te nomineren gedurende de tijd dat ik de organisatie van deze toch wel succesvolle new wave meter op mij nam. Dankzij de Song van het Jaar 1981 heb ik dit nu gelukkig recht kunnen zetten.

wibro schreef:

Charlotte Sometimes is nooit op een album verschenen zo las ik op wiki. Vandaar dat ik 'm vergeten ben om te nomineren gedurende de tijd dat ik de organisatie van deze toch wel succesvolle new wave meter op mij nam. Dankzij de Song van het Jaar 1981 heb ik dit nu gelukkig recht kunnen zetten.

Ach informatie is overal breed beschikbaar

The Cure - Faith (1981)

Op de bonustracks. Inderdaad ja, maar daar had ik even in de vluggigheid niet naar gekeken. Roda JC volgens mij ook niet of hij moet aan dit nummer geen bal aan vinden.

wibro schreef:
Op de bonustracks. Inderdaad ja, maar daar had ik even in de vluggigheid niet naar gekeken.

Maar mijn linkje komt uit bij een berichtje van jou over dat nummer, onder de aanbidders van de band is dat nummer best populair dacht ik.

Bewijs : Just Like Heaven: Johan en Luigi's The Cure Top 200

Soda Stereo - 8, lekker!
The Cure - 10, geniaal!

Charlotte Sometimes: 8.5

The Cure: 8.4

dix
Best aardig

7,5

Soda Stereo 8
The Cure 8,4

E40
9

Ga jij weer verder met deze game Rodajc? Ik heb dit nummer van de Cure gewoon tussendoor genomineerd omdat het gewoon niet mocht ontbreken. Heeft ook overtuigend de 1e plaats behaald in de 1e ladder van "Song van het Jaar 1981".

Onze Argentijnse vrienden van Soda Stereo halen een gemiddelde score van 6,773. Daarmee komen ze in de onderste regionen van het klassement terecht. 411e plaats. Eerlijk gezegd had ik niet veel hoger verwacht. Maar dit soort onbekende bands verdienen ook een kans, vind ik.

Dankzij een spontaan tussendoortje van wibro (welcome back!) kwam ook nog de nominatie van Charlotte Sometimes voorbij. Terecht gezien als klassieker in het genre. En zeker een song uit het hogere echelon van de Cure-canon. De score is dan ook navenant. (8,485, gedeeld 63e)

Wat is er toch geworden van Kevin Rowland? Je weet wel, die krullebol met tuinbroek en houthakkershemd, leadzanger en frontman van Dexys Midnight Runners. Toch wel een icoon uit de jaren tachtig. Hem verging het zoals zovelen. Na de grote roem komt de solocarrière, immers royalties hoeven dan niet meer gedeeld te worden. Dat valt dan in 9 van de 10 gevallen zwaar tegen. Einde succes, met een depressie als gevolg. Verslaafd aan drank en drugs, rock bottom. Dan toch maar weer een reünie en meeliften op het 'gouwe ouwe classics' circuit. Afkicken en jezelf weer oprichten. Dat is Kevin gelukt. Hij treedt weer op.
Vandaag zijn allergrootste (beste?) hit.

434. Dexys Midnight Runners - Come On Eileen

dix
Verschrikkelijk

3

Soda Stereo nog een 7

Destijds vond ik het best goed maar ben nu niet meer zo onder de indruk én...met (post)punk en new wave heeft dit natuurlijk niets te maken.

6,2

Altijd een vervelend nummer gevonden:

4

Gast
geplaatst: vandaag om 17:34 uur

geplaatst: vandaag om 17:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.