MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
dix
Ik wil nog wel een 8 kwijt aan Spectral Display

Spectral Display 8,8

Mijn excuses voor de lange afwezigheid. De afgelopen twee weken heb ik weinig tijd gehad.
Spectral Display haalt een gemiddelde score van 7,696. Dat betekent een 267e plaats in het tussenklassement. Middenmoot voor een onderschat plaatje van eigen bodem.

We gaan vandaag verder met mijn favoriete track van Siouxsie and The Banshees. Tevens een van hun bekendere nummers. Afkomstig van hun LP Tinderbox uit 1986. De post-punk was toen al over zijn hoogtepunt heen. Maar Siouxsie Sioux is tot 2002 doorgegaan met de Banshees en altijd trouw gebleven aan haar post-punk en gothic roots.

459. Siouxsie and The Banshees - Cities in Dust

8,8

Spectral Display: 6.5
Siouxsie: 8.5

9

Een van de eerste nummers die ik van Siouxsie & The Banshees leerde kennen, super!

dix
ooooohoewooow

geen topscore

7

7,5

8,7

Het duurde lang voordat er 10 stemmen waren uitgebracht op Siouxsie. Tien is voor mij het kantelpunt om een nieuwe song te plaatsen. Cities in Dust doet het overigens voortreffelijk. De gemiddelde score is 8,491. Daarmee staan Siouxsie and The Banshees nu 67e.

We vervolgen onze weg door de muziekgeschiedenis met de proto-punk van de Velvet Underground.
In 1971 had John Cale de groep al lang verlaten. Lou Reed bepaalde alles. Officieel heette de band nu The Velvet Underground featuring Lou Reed. Nou, dan weet je genoeg. De break-up is aanstaande. Toch maakte de band in hun eindfase nog goede nummers. Sterker nog, mijn keuze van vandaag is een onvervalste klassieker geworden.

460. The Velvet Underground - Sweet Jane

dix
8,8

8,5

Siouxsie: 8,5

VU: 8

9,2

De proto-punk van Lou Reed en consorten haalt een gemiddelde van 8,318. Dat levert plaats 100 op in het tussenklassement. De lat voor een top 100 positie komt hoger en hoger te liggen.

Billy Idol heb ik altijd een nep-punker gevonden. Die dik aangezette stoerheid, die rechtopstaande blonde stekels, het overdreven bad boy image. Allemaal behoorlijk onuitstaanbaar. Toch was hij begin jaren 80 erg succesvol. De marketing campagnes deden hun werk. Muzikaal gezien vond ik het maar middelmaat. Een enkele positieve uitzondering daargelaten. Dit is er eentje.

461. Billy Idol - Eyes Without a Face

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:39 uur

geplaatst: vandaag om 15:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.