Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 19 februari 2022, 17:43 uur
0
geplaatst: 20 februari 2022, 12:48 uur
Eurythmics schuurt bij mij regelmatig aan de irritatiegrens, maar dit is toch wel ijzersterk.
8,4
8,4
1
geplaatst: 21 februari 2022, 01:39 uur
Als 11-jarig jochie die de hele Top40 uit zijn hoofd kende, vond ik Eurythmics stomme schijtbagger.
Pas iets later, vanaf 'Sexcrime' vond ik ze leuk.
Frappant dat dit nummer nooit verder is gekomen dat de tipparade, want het staat wel in de (bottom van de) Top2000.
8,5
Frappant dat dit nummer nooit verder is gekomen dat de tipparade, want het staat wel in de (bottom van de) Top2000.
8,5
1
geplaatst: 21 februari 2022, 16:07 uur
EvilDrSmith schreef:
Als 11-jarig jochie die de hele Top40 uit zijn hoofd kende, vond ik Eurythmics stomme schijtbagger.
8,5
Bij mij juist anders om. Ten tijde van 'Sexcrime' was ik er wel klaar mee. Maar ja, ik ben ook een paar jaartjes ouder Als 11-jarig jochie die de hele Top40 uit zijn hoofd kende, vond ik Eurythmics stomme schijtbagger.
8,5

0
geplaatst: 21 februari 2022, 16:21 uur
koosknook schreef:
Bij mij juist anders om. Ten tijde van 'Sexcrime' was ik er wel klaar mee. Maar ja, ik ben ook een paar jaartjes ouder
Ik had dan ook wat extra jaartjes levenservaring nodig om de vroege Eurythmics met terugwerkende kracht op juiste waarde te schatten. Een voordeel van dit voortschrijdend inzicht: 'Sexcrime' vind ik nu nog steeds leuk. Bij mij juist anders om. Ten tijde van 'Sexcrime' was ik er wel klaar mee. Maar ja, ik ben ook een paar jaartjes ouder

1
geplaatst: 22 februari 2022, 21:27 uur
Rechter rijtje voor Eurythmics. Met een gemiddelde score van 7,580 staan ze nu op een gedeelde 333e plaats. Tja, commercie breekt hier geen potten.
Om de 30 nummers plaats ik een song van ieders favoriete post-punk band. Dat is logisch, zoals een beroemde Amsterdammer pleegde te zeggen. In mijn keuze van deze dinsdag klinkt Ian Curtis heel zuiver. Ja, zelfs een beetje blij en opgelucht. Had hij zijn dramatische keuze al gemaakt? Maar blikvanger van deze song is toch wel drummer Stephen Morris. Ongelofelijk strak houdt hij het ritme vast. Zo goed, dat je gaat twijfelen of we hier niet luisteren naar een drum machine. Dat is niet zo. Respect, meneer Morris!
516. Joy Division - Heart and Soul
Om de 30 nummers plaats ik een song van ieders favoriete post-punk band. Dat is logisch, zoals een beroemde Amsterdammer pleegde te zeggen. In mijn keuze van deze dinsdag klinkt Ian Curtis heel zuiver. Ja, zelfs een beetje blij en opgelucht. Had hij zijn dramatische keuze al gemaakt? Maar blikvanger van deze song is toch wel drummer Stephen Morris. Ongelofelijk strak houdt hij het ritme vast. Zo goed, dat je gaat twijfelen of we hier niet luisteren naar een drum machine. Dat is niet zo. Respect, meneer Morris!
516. Joy Division - Heart and Soul
0
geplaatst: 23 februari 2022, 12:03 uur
Rodajc schreef:
Rechter rijtje voor Eurythmics. Met een gemiddelde score van 7,580 staan ze nu op een gedeelde 333e plaats. Tja, commercie breekt hier geen potten.
Had ik op de middelbare school maar een gemiddelde van een 7,580 gehad (dat is gewoon afgerond een 8!), dan zou ik met alle liefde in het rechterrijtje hebben willen staan.
JD is natuurlijk, bij voorbaat, voor het linkerrijtje: 8,3
* denotes required fields.