MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

De Buzzcocks doen het goed met What Do I Get?. Ze behalen een gemiddelde van 8,307 en staan samen met de Ramones (Blitzkrieg Bop) op een gedeelde 119e plaats.

Ik kreeg een tip van shinybeast. Chrisma, een Italiaans duo uit Milaan, bestaande uit Christina Moser en Maurizio Arcieri. Dat verklaart meteen de groepsnaam. De synthesizer speelt een prominente rol in hun songs. Het is dan ook niet voor niets dat diverse albums werden geproduceerd door niemand minder dan Vangelis en diens broer Niko Papathanassiou. Ze switchen tussen sombere post-punk en vrolijke synth pop. In het nu volgende nummer bedanken zij zo ongeveer elke artiest, die een belangrijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van de rock muziek.

519. Chrisma - Thank You

Gaaf tip zeg! Heerlijke creepy synths, zeker niet mijlenver verwijderd van hun landgenoten Goblin.

Ik zie trouwens tot mijn hoogste verbazing dat niemand minder dan US-blockbustersoundtrackgigant Hans Zimmer, toen nog een grasgroen knulletje, zich een paar jaar later aansloot bij dit tweetal dat toen verder ging als Krisma.

8,5

nog stemmers?

Ik wil nog wel een keer.....?

dix
8,5

7,5

7,4

Het duurde een tijdje, voordat Chrisma het minimaal vereiste stemmenaantal had binnen geharkt, maar het uiteindelijke gemiddelde van 7,338 is toch vrij behoorlijk voor een dergelijk onbekend nummer. In de voorlopige tussenstand staan onze Italiaanse vrienden op een gedeelde 396e plaats.

In het begin van de jaren 80 deed de Celtic rock zijn intrede binnen de New Wave. Big Country, The Pogues, Skids en The Waterboys, om enkele bands te noemen, waren erg succesvol. Ierse, Schotse en Welsh folk muziek werden gecombineerd met punk en stevige rock. Voor mij persoonlijk gaat de voorkeur uit naar de Waterboys, zeker toen Karl Wallinger nog samen met bandleider Mike Scott de muzikale lijnen uitzette. Vandaag plaats ik de grootste hit van de heren. Deze track is nu een vaste gast in de top 2000.

520. The Waterboys - The Whole of the Moon

Chrisma - 7,5
The Waterboys - 8,5

Destijds had ik als brugpieper een bloedhekel aan dit nummer. Nu prima genietbaar. (Maar voor mij persoonlijk gaat de voorkeur uit naar Big Country).

8

dix
On par met Come On Eileen...

4,5

Nooit enthousiast geweest over dit nummer anders had ik ´m al lang geplaatst. (bij de eerste 100 nummers wel te verstaan)

6

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.