MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
De Pretenders doen het zeker niet slecht. Het gemiddelde van 8,144 levert hen een 168e plaats op. In ieder geval is Back on the Chain Gang hun best scorende deelname tot nu toe. Beter dan Brass in Pocket (8,113) en Precious (7,413).

Ik heb Yazoo altijd een fijne band gevonden. De koele synthesizer klanken van Vince Clarke, gecombineerd met de warme stem van Alison Moyet, raken bij mij de juiste snaar. Ze zijn hier dan ook al enkele malen gepasseerd. Maar een 302e plek voor Nobody's Diary (7,710), een 355e voor Situation (7,542) en een 409e plaats voor Don't Go (7'300) zijn niet bepaald indrukwekkend. Ik probeer het nog een keer met hun allereerste hit. Tevens hun bekendste song. Vince Clarke scheef het nummer aanvankelijk voor Dave Gahan, toen hij nog bij Depeche Mode zat.

526. Yazoo - Only You

8.6

Ik kwam vorige week in een kringloopwinkel drie 12 inches tegen van die ouwe Yazoo singles. Leuk hoor! Deze zat er trouwens niet tussen, maar wel die andere drie: 'Don't Go', 'Nobody's Diary' en 'Situation'. 'Don't Go' is in mijn beleving toch veel bekender dan dit nummer?

7,5

En doe nog maar een 8,5 voor 'Don't Go', een 8 voor 'Situation' en een 7,5 voor 'Nobody's Diary '.

dix
5

Ik verwachtte na herbeluisteting een mooie voldoende te gaan geven, maar van die kerstkoortjes word ik een beetje gallisch...

Nog niet zo geniaal als Situation, maar scheelt toch niet veel:

8,5

dix schreef:
5

Ik verwachtte na herbeluisteting een mooie voldoende te gaan geven, maar van die kerstkoortjes word ik een beetje gallisch...

welke kerstkoortjes?

Only You: 6.5

8,7

De scores voor Yazoo zijn zeer uiteenlopend. Only you is top of flop. Door enkele onvoldoendes is het gemiddelde niet hoger uitgekomen dan 7,253. Plaats 425 is teleurstellend.

Television ontwikkelde zich van een New Yorkse underground band tot een van de meest invloedrijke New Wave groepen. Vooral het gitaarwerk van Tom Verlaine en Richard Lloyd is baanbrekend. Het zijn twee topgitaristen die in elke song tegen elkaar op bieden, wie van beiden de beste is. Heerlijk om te horen hoe hun jam elke keer opnieuw op hun pootjes terecht komt. Van hun onvolprezen meesterwerk Marquee Moon, kwamen het titelnummer en Venus al eerder voorbij. Met hoge scores boven de acht. Eens kijken hoe de openingstrack van dit album het hier doet.

527. Television - See No Evil

dix
8,5

7.9

Rodajc schreef:
The Saints bestaan nog steeds en zijn tegenwoordig gehuisvest in Amsterdam. Dit is hun bekendste nummer.
524. The Saints - (I'm) Stranded
Je bleek net een week te vroeg voor een postuum eerbetoon.
Het bleek trouwens Haarlem te zijn, geen Amsterdam. Minor detail.
Zanger Chris Bailey (65) van The Saints overleden (nieuws) | OOR

Maar even afkloppen voor de leden van Television.
7,9

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.