MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

bzg

Hoe lang duurt dat nummer bij jou? Draai jij op 5 toeren of zo?

Chameleon Day schreef:
(quote)

Hoe lang duurt dat nummer bij jou? Draai jij op 5 toeren of zo?

5

Ha, 5 toeren dus….ik dacht even dat je mss vergeten was de naald op de plaat te laten zakken.

Chameleon Day schreef:
Ha, 5 toeren dus….ik dacht even dat je mss vergeten was de naald op de plaat te laten zakken.

Ok.

Nasmak begon goed met hoge scorers, maar al snel kakte de boel in dankzij enkele onvoldoendes. Daarmee komen de Brabo’s niet verder dan een gemiddelde van 7,286 en een 442e plaats.

Een tijdje gelden plaatste EvilDrSmith een tip, die mij aangenaam verraste. Het betreft onvervalste proto-punk uit 1973. Natuurlijk, de invloed van The Stooges is duidelijk hoorbaar. En ook de geluidskwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Maar ja, wat wil je ook; het nummer is opgenomen in een donkere kelder ergens in Detroit. Voor een moderne studio hadden The Punks geen geld. Rammen maar met die hap! Heerlijk vuige overtuiging.

563. The Punks - Drop Dead

Fokking energieke, vette shit!
8,5

Over protopunk gesproken: ik zat nog eens te scrollen door de lijst en ik zag dat in 2021 'Politicians In My Eye' van Death hier ook de revue passeerde. Dat nummer zorgde er nog bijna voor dat dit spelletje een vroegtijdige dood stierf, nauwelijks reacties opleverde en uiteindelijk met de nodige zûnige zesjes bijna helemaal onderaan in de stand belandde. Protopunk is blijkbaar niet al te populair onder de stemmers hier (zie ook de vergelijkbare cijfers hierboven). Echter, het is een van mijn favoriete punksongs aller tijden: dus een welverdiende dikke 10 om het veel te zuinige gemiddelde iets op te krikken.

Stemmen! En snel wat! Ik lust (veel) meer!

Tja, je kunt dit toch ook monotone hard rock noemen?
3

Tja, proto-punk. Dat is geen vriend van dit mini forum. Met pijn en moeite harken The Punks 10 stemmen bij elkaar, een teleurstellend gemiddelde van 6,700 uit het vuur slepend. Daarmee komen ze niet verder dan een plekje in de achterhoede, 544e. Nu vlak achter Death met Politicians in My Eyes.

Laat ik nu dan maar iets toegankelijks kiezen. Talk Talk is al vijf maal eerder gepasseerd en doet het goed. Een overzicht:

21. It’s My Life 8,931
23. Life’s What You Make It 8,913
35. Such a Shame. 8,819
73. Living in Another World 8,614
383. Talk Talk 7,530

Mijn keuze van deze maandag is de openingstrack van hun meesterwerk The Colour of Spring. Misschien wel een van mijn persoonlijke favorieten, op dat lullige kinderkoortje na dan.

564. Talk Talk - Happiness Is Easy

Even wat inhaal werkzaamheden:

The Gentry. 7,2
Frozen Ducks. 8
Gruppo Sportivo. 8,5
Minny Pops. 7,5
Ton Lebbink. 6,8
Nasmak. 7
The Punks. 7,8
Talk Talk. 9,5
(met inderdaad puntaftrek voor het kinderkoortje)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:52 uur

geplaatst: vandaag om 12:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.