Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
3
geplaatst: 19 december 2022, 20:44 uur
Tja, soms maakt uw forum beheerder wel eens een verkeerde keuze. Dan wordt hij keihard met de neus op de feiten gedrukt. Weinig stemmen, lage punten en bijtend commentaar. Terecht! Laat ik daarom iedereen gerust stellen, Milli Vanilli of Rick Astley zullen hier niet voorbij komen. Pet Shop Boys? Mwah…
Oh ja, When in Rome komt niet verder dan een gemiddelde van 6,055 en een plekje diep in de achterhoede van het klassement, 557e.
Daarom vandaag Vintage New Wave met Gang of Four. In deze band zit een van mijn meest favoriete gitaristen aller tijden, Andy Gill. Zijn hoekige en funky gitaarstijl is, wat mij betreft, onweerstaanbaar. Ook zeer invloedrijk. Luister maar eens naar John Frusciante (Chili Peppers) of Russell Lissack (Bloc Party). Zij hebben het allemaal afgekeken van Andy. Hier is een track van hun meesterlijke album Entertainment!
566. Gang of Four - I Found That Essence Rare
Oh ja, When in Rome komt niet verder dan een gemiddelde van 6,055 en een plekje diep in de achterhoede van het klassement, 557e.
Daarom vandaag Vintage New Wave met Gang of Four. In deze band zit een van mijn meest favoriete gitaristen aller tijden, Andy Gill. Zijn hoekige en funky gitaarstijl is, wat mij betreft, onweerstaanbaar. Ook zeer invloedrijk. Luister maar eens naar John Frusciante (Chili Peppers) of Russell Lissack (Bloc Party). Zij hebben het allemaal afgekeken van Andy. Hier is een track van hun meesterlijke album Entertainment!
566. Gang of Four - I Found That Essence Rare
1
geplaatst: 19 december 2022, 23:55 uur
8,5
Dit is naar verluidt ook het favoriete album van Rick Astley,…. echt waar.
Dit is naar verluidt ook het favoriete album van Rick Astley,…. echt waar.
0
geplaatst: 20 december 2022, 09:45 uur
The Punks - 8
When In Rome - 7,5
Gang of Four - 8,5
Rodajc, heb ook nog The Punks even beoordeeld, die was ik vergeten. Lekker nummer!
When In Rome - 7,5
Gang of Four - 8,5
Rodajc, heb ook nog The Punks even beoordeeld, die was ik vergeten. Lekker nummer!
0
geplaatst: 21 december 2022, 21:24 uur
Het album haalde nét niet mijn Top 15 in dit spelletje, wel een heerlijke plaat natuurlijk met nummers zoals dit.
8,2
8,2
0
geplaatst: 26 december 2022, 15:05 uur
Gang of Four haalt een prima score met I Found That Essence Rare . Het is voor mij een prettige verrassing, dat ze met deze keuze terecht komen in de top 100 (92e - 8,471). Hun hoogste positie tot nu toe.
92 Gang of Four I Found That Essence Rare 8,471
147 Gang of Four What We All Want 8,243
232 Gang of Four To Hell With Poverty 7,977
266 Gang of Four Damaged Goods 7,906
Vandaag blijf ik in kerstsferen met ‘ kerkmuziek ‘ van Dead Can Dance. In eerste instantie lijkt De Profundis (Out of the Depths of Sorrow) niet te misstaan in elke willekeurige hoogmis. Maar na enkele luisterbeurten verandert deze bedrieglijke eerste indruk snel. De dreiging, die van dit nummer uitgaat, grijpt je bij de keel een sleurt je van de hemel naar de hel. Dat gebeurt wel vaker met de muziek van deze band.
Het is Darkwave. Een subgenre, waarbij de donkere kant van de post-punk sterk wordt uitvergroot.
Luister en huiver, zou ik willen zeggen.
567. Dead Can Dance - De Profundis (Out of the Depths of Sorrow)
92 Gang of Four I Found That Essence Rare 8,471
147 Gang of Four What We All Want 8,243
232 Gang of Four To Hell With Poverty 7,977
266 Gang of Four Damaged Goods 7,906
Vandaag blijf ik in kerstsferen met ‘ kerkmuziek ‘ van Dead Can Dance. In eerste instantie lijkt De Profundis (Out of the Depths of Sorrow) niet te misstaan in elke willekeurige hoogmis. Maar na enkele luisterbeurten verandert deze bedrieglijke eerste indruk snel. De dreiging, die van dit nummer uitgaat, grijpt je bij de keel een sleurt je van de hemel naar de hel. Dat gebeurt wel vaker met de muziek van deze band.
Het is Darkwave. Een subgenre, waarbij de donkere kant van de post-punk sterk wordt uitvergroot.
Luister en huiver, zou ik willen zeggen.
567. Dead Can Dance - De Profundis (Out of the Depths of Sorrow)
0
geplaatst: 27 december 2022, 21:22 uur
je zit maar te wachten tot het nummer losbarst, maar dat doet het jammer genoeg niet: 6.0
0
geplaatst: 28 december 2022, 00:26 uur
Finn schreef:
je zit maar te wachten tot het nummer losbarst, maar dat doet het jammer genoeg niet: 6.0
Laat je grijpen door het drama dat er vanaf druipt…er hoeft niks “los te barsten”.
1
geplaatst: 28 december 2022, 00:33 uur
Het barst al in de seconde los. Om je volledig bij lurven, kladden en kloten te pakken. En nooit meer los te laten.
En dan die laatste 30 seconden... I am a believer!
9
En dan die laatste 30 seconden... I am a believer!
9
1
geplaatst: 28 december 2022, 00:55 uur
Bovendien, hoewel het nummer meer dan voortreffelijk zelfstandig te beluisteren is, is het het intro van het album….
…het is als een zwart gat waar je ingezogen wordt.
En je moet het snoeihard draaien, zoals ik nu doe.
…het is als een zwart gat waar je ingezogen wordt.
En je moet het snoeihard draaien, zoals ik nu doe.
* denotes required fields.