MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

8,1

Gelukkig New (Wave) Jaar!
Straks een nieuwe song.

Rodajc schreef:
Gelukkig New (Wave) Jaar!

Jij ook! Dat er nog veel wave-pareltjes mogen volgen!

Zoals gewoonlijk verdeelt Dead Can Dance de gemoederen. De een vindt het geweldig, de ander helemal niks. Gelukkig maar. Als we allemaal dezelfde smaak zouden hebben, dan zag de wereld er een stuk saaier uit. De score is 7,867 geworden met een gedeelde 277e plaats.

Natuurlijk, From the Lions Mouth is het grote meesterwerk van The Sound. Maar toch komt hun debuutalbum Jeopardy heel dicht in de buurt. De sound (…) op dit album is nog rauw en ongepolijst. Maar daardoor juist energiek met nog heel wat punkinvloeden. Minder Arena rockerig dan hun opvolger. Luister maar eens naar deze.

568. The Sound - Heartland

Classic Sound nummer!!

9,7

The Sound zijn toch wel een darling van dit groepje liefhebbers. Altijd goed voor een hoog gemiddelde.
Heartland scoort 8,571. Ze verdienen hiermee een plek in de top 100. (77e)

King Crimson, dat zijn toch de godfathers van de prog rock? Wat hebben deze gasten te zoeken in dit forum? Dan daag ik toch iedereen uit om eens te luisteren naar het album Discipline uit 1981. Het is New Wave in optima forma. Sterker nog, de muziek lijkt erg veel op Talking Heads. Op Remain in Light om precies te zijn, een meesterwerk uit de periode. Het is vrij eenvoudig te verklaren, want op beide albums speelt gitarist Adrian Belew een hoofdrol. Dit is de openingstrack.

569. King Crimson - Elephant Talk

568. The Sound: 8,3
569. King Crimson: nouja zeg, inderdaad: Talking Heads. Ik had nooit eerder die link gelegd. Nu draai ik beide bands niet dagelijks (noch wekelijks, maandelijks of zelfs jaarlijks), maar het is duidelijk te horen. 7,8

Hier speelt King Crimson (lees Adrian Belew) wel leentje buur bij Talking Heads. Belew is een geweldige gitarist, maar dit haalt het toch niet bij Remain in Lights.
Vind de video van het optreden van TH in Rome van zomer 1980 nog steeds exemplarisch. Tina Heyworth, die verbaasd/geschokt opzij kijkt naar de podium maniertjes van Belew (“Everything more embarrassing than Byrne is not possible”).

dix
Lekker hoor maar ik heb er nauwelijks een New Wave vibe bij. Hadden ze wel zwarte puntschoenen?

7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 22:58 uur

geplaatst: vandaag om 22:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.