Muziek / Muziekgames / 1970meter
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2020, 11:45 uur
Geen beste ronde dit.
Qua gemiddelde scoren the Partridge Family net de top 100. Op nr. 100 met een 6,765.
Yvonne staat in de bottom 10 op nr. 108 van de 116 met een 6,308.
Qua standaardeviatie zijn beide nummers niet opvallend. Yvonne op nr. 36 en David met zijn familie op nr. 37. Dus qua love-hate factor zitten ze ook niet opvallend.
Qua gemiddelde scoren the Partridge Family net de top 100. Op nr. 100 met een 6,765.
Yvonne staat in de bottom 10 op nr. 108 van de 116 met een 6,308.
Qua standaardeviatie zijn beide nummers niet opvallend. Yvonne op nr. 36 en David met zijn familie op nr. 37. Dus qua love-hate factor zitten ze ook niet opvallend.
0
geplaatst: 2 november 2020, 11:54 uur
In the Partridge family was Shirley Jones de moeder van David Cassidy.
In het echt was zij de stiefmoeder van David.
David Jones zou je hem dus ook kunnen noemen. Het bruggetje naar de volgende bijdrage is daarmee weer gemaakt.
In het echt was zij de stiefmoeder van David.
David Jones zou je hem dus ook kunnen noemen. Het bruggetje naar de volgende bijdrage is daarmee weer gemaakt.

1
geplaatst: 2 november 2020, 12:12 uur
Sorry, ik ben nog later dan anders. Helemaal gezond verder, hooguit wat licht geraakt door wat internetperikelen.
Rate Your Music (RYM) is zoals jullie weten een hele mooie Amerikaanse muzieksite uit Seattle waar ik wel vaker aan gerefereerd heb. Ze hadden op RYM het een en ander veranderd waardoor ik wat lijstjes o.a. ook uit 1970 kwijt ben. Daar was ik mij gisteren in door aan het akkeren want alles moest blijkbaar groter en beter.
Helaas was de internetsnelheid daar niet op aangepast.
Er is natuurlijk altijd een risico dat dingen kunnen veranderen.
Dat doet mij denken aan: Stel dat musicmeter verkocht wordt?
Nee, geen goed voorbeeld, stel dat het internet verkocht wordt?
Absurd natuurlijk. Toch doet dat mij dat denken aan de nummer 1 op de nieuwe toplijst van de singles van de jaren 70 van RYM.
Althans de B-kant van "Life on Mars". Een single uit de zomer 1973.
De B-kant kennen we al uit 1970.
Die roept bij mij een nog absurdere vraag op.
David Bowie - The Man who sold the world
Genre: Pop rock
Dat op internet bepaalde informatie verdwijnt dat kan goed zijn. Fred van Leer en Patricia Paay kunnen dat waarschijnlijk beamen.
Maar soms is dat jammer. Zo zat ik ongeveer 14 jaar geleden een radioprogramma te downloaden. De top 10.000 van DJ Rob Stenders vanaf internet radiostation KXradio.
Daar was ik wel even mee bezig met dat downloaden. De internetsnelheid en mijn beschikbare tijd zorgden daar wel voor.
Maar op een "kwade" dag was alles wat ik nog wilde downloaden verdwenen.
De top 10.000 zelf is hier nog te vinden. Oorspronkelijk geïnspireerd door de top 2000 alleen dan groter en beter aldus de KX-Radio presentatoren. De samenstelling van de lijst was dan ook geïnspireerd door de smaak van tijdschriften als Rolling Stone, Oor, Q-Magazine, Aloha, en de smaak van die presentatoren.
Laten we de nummer 1 van al die plaatjes hier maar eens gaan beoordelen. Eveneens pas in de zomer van 1973 op single verschenen. Maar albumtrack in 1970. Ik ben benieuwd hoe hoog die hier scoort.
The Velvet Underground - Rock and Roll
Rate Your Music (RYM) is zoals jullie weten een hele mooie Amerikaanse muzieksite uit Seattle waar ik wel vaker aan gerefereerd heb. Ze hadden op RYM het een en ander veranderd waardoor ik wat lijstjes o.a. ook uit 1970 kwijt ben. Daar was ik mij gisteren in door aan het akkeren want alles moest blijkbaar groter en beter.

Helaas was de internetsnelheid daar niet op aangepast.

Er is natuurlijk altijd een risico dat dingen kunnen veranderen.
Dat doet mij denken aan: Stel dat musicmeter verkocht wordt?
Nee, geen goed voorbeeld, stel dat het internet verkocht wordt?
Absurd natuurlijk. Toch doet dat mij dat denken aan de nummer 1 op de nieuwe toplijst van de singles van de jaren 70 van RYM.
Althans de B-kant van "Life on Mars". Een single uit de zomer 1973.
De B-kant kennen we al uit 1970.
Die roept bij mij een nog absurdere vraag op.
David Bowie - The Man who sold the world
Dat op internet bepaalde informatie verdwijnt dat kan goed zijn. Fred van Leer en Patricia Paay kunnen dat waarschijnlijk beamen.
Maar soms is dat jammer. Zo zat ik ongeveer 14 jaar geleden een radioprogramma te downloaden. De top 10.000 van DJ Rob Stenders vanaf internet radiostation KXradio.
Daar was ik wel even mee bezig met dat downloaden. De internetsnelheid en mijn beschikbare tijd zorgden daar wel voor.
Maar op een "kwade" dag was alles wat ik nog wilde downloaden verdwenen.
De top 10.000 zelf is hier nog te vinden. Oorspronkelijk geïnspireerd door de top 2000 alleen dan groter en beter aldus de KX-Radio presentatoren. De samenstelling van de lijst was dan ook geïnspireerd door de smaak van tijdschriften als Rolling Stone, Oor, Q-Magazine, Aloha, en de smaak van die presentatoren.
Laten we de nummer 1 van al die plaatjes hier maar eens gaan beoordelen. Eveneens pas in de zomer van 1973 op single verschenen. Maar albumtrack in 1970. Ik ben benieuwd hoe hoog die hier scoort.
The Velvet Underground - Rock and Roll
0
geplaatst: 2 november 2020, 20:38 uur
The Partridge Family: 8
Yvonne Elliman: 5,5
David Bowie: 6,3
Velvet Underground: 6,5
Yvonne Elliman: 5,5
David Bowie: 6,3
Velvet Underground: 6,5
1
geplaatst: 2 november 2020, 21:11 uur
David Bowie: 7.5 ...wie weet waar deze tekst nu eigg over gaat 
Velvet Underground: 5.5

Velvet Underground: 5.5
2
geplaatst: 5 november 2020, 20:08 uur
Het gaat over verandering van identiteit. Dat kan bestaan uit smaak, geslacht, naam, leeftijd, mening, imago, etc.
Bowie is geboren als David Robert Jones maar besloot zich in 1966 te hernoemen naar deze Southern man en slavenhandelaar.
In 1970 leek hij ook nog zijn geslacht te veranderen. Hij draagt een jurk op de platenhoes.
Aan het eind van de jaren 70 verschijnt hij in diverse vrouwengedaantes, inclusief een dame op leeftijd.
Wie is die Bowie? Is Bowie Ziggy Stardust? Is hij Lazarus? Of is Bowie gewoon Edgar18?

Wie is Teus eigenlijk? Zijn echte naam is op musicmeter Wayfaring Stranger. Hij komt uit Bayou Country.
Is dat zijn ware ik? Of was hij vroeger iemand anders? En zo ja, is zijn vorige ik reeds lang overleden? Dan is de persoon die Teus was en sommigen kenden van jaren terug hier niet. Die bestaat niet meer. Dat soort onderwerpen komen in de Bowie-song voorbij.
The world kan je het best beschrijven als belevingswereld.
Neem Amerika op dit moment. De belevingswereld van een republikein is anders dan van een democraat. De wereld van een Republikein is een wereld waarin stemmen grootschalig worden gefraudeerd.
Op het moment dat je verandert van republikein naar democraat dan is dat best een grote transformatie.
Je oude ik overlijdt. Je hebt, zeker volgens je oude Republikeinse vrienden, je oude wereld verkwanseld.
Zo interpreteer ik deze song. Ik vind dit nummer momenteel Bowie zijn beste nummer. Dat komt ook door Mick Ronson. De gitaarvirtuoos.
Hebben jullie die documentaire gezien op de VRT? Hij kwam uit Hull. Daar kon je volgens veel Britten beter niet vandaan komen aldus die documentaire. Mick had beter zijn identiteit kunnen veranderen, dan zou hij serieuzer worden genomen.
David Bowie 9,9
Velvet Underground 8,5
0
geplaatst: 5 november 2020, 20:13 uur
Hier zijn alle stemmen geteld. En je mag van mij ook blijven stemmen op andere nummers.
Ik tel ze tot het eind van het jaar allemaal mee.
David Bowie - "The man who sold the world" staat momenteel 29e met een 7,747.
The Velvet Underground - "Rock And Roll" staat hier 64e met een 7,4.
Ik tel ze tot het eind van het jaar allemaal mee.
David Bowie - "The man who sold the world" staat momenteel 29e met een 7,747.
The Velvet Underground - "Rock And Roll" staat hier 64e met een 7,4.
4
geplaatst: 5 november 2020, 20:34 uur
In augustus heb ik een indeling laten zien van de stemmers. Dit is de nieuwe indeling van dit moment.
Eredivisie
1 - LucM - 8,23 - 82 - X
2 - Rudi S - 8,17 - 70 - X
3 - bikkel2 - 7,82 - 140 - X
4 - laxus11 - 7,75 - 96 - X
5 - teus - 7,67 - 93 - X
6 - thelion - 7,66 - 70 - X
7 - Marzipaintree - 7,62 - 140 - X
8 - 50tracks - 7,23 - 134 - X
9 - heicro - 7,22 - 126 - X
10 - AbleMable - 6,94 - 140 - X
11 - Shaky - 6,90 - 138 - X
12 - andré - 6,79 - 117 - X
Eerste divisie
1 - ranboy - 8,12 - 39 - X
2 - wendyvortex - 7,62 - 70 -
3 - Edgar18 - 7,61 - 64 - X
4 - Arbeidsdeskundige - 7,61 - 46 -
5 - koosknook - 7,58 - 36 -
6 - Simon77 - 7,36 - 41 - X
7 - nelis - 7,29 - 47 -
8 - Rodajc - 7,28 - 50 -
9 - jorro - 7,28 - 63 - X
10 - herman - 6,79 - 50 -
11 - wibro - 6,70 - 51 - X
12 - esteban - 6,53 - 64 - X
Tweede divisie
1 - Justus18 - 8,25 - 8 -
2 - PB82 - 8,25 - 2 -
3 - Sh0n88 - 8,30 - 1 -
4 - Ceasar - 7,81 - 19 -
5 - SBube - 7,80 - 5 -
6 - johan de witt - 7,71 - 13 -
7 - GrafGantz - 7,53 - 8 -
8 - Johnny Marr - 7,44 - 31 -
9 - bonothecat - 7,38 -5 -
10 - Dungeon - 7,33 - 3 -
11 - Poeha - 7,25 - 21 -
12 - musicfriek - 6,90 - 5 -
13 - divart - 6,86 - 11 -
14 - ECooper - 6,70 - 26 -
15 - jordidj1 - 6,55 - 2 -
Je ziet hier dus per user de gemiddelde score en het aantal stemmen.
Wat biedt deze informatie behalve dat je kan zien hoe hoog en hoe vaak je gestemd hebt?
Het is de bedoeling om in de maand december voor bepaalde personen een nummer uit 1970 te plaatsen die conform hun stemgedrag overeenkomt met hun vermoedelijke smaak.
Om jullie smaak in te schatten heb ik een minimaal aantal stemmen nodig en om het een beetje beheersbaar te houden heb ik de stemmers in divisies verdeeld. In december wil ik voor de mensen die minimaal 38 stemmen hebben en na juni hebben meegedaan een nummer uit 1970 nomineren wat dicht bij hun smaak lijkt te komen. Dat is dus mijn interpretatie van jullie smaak.
Tot nog toe komt iedereen met een kruisje er achter hiervoor in aanmerking.
Dat is de hele eredivisie en sommige users uit de eerste divisie.
Daarbij heb ik dus de vroegere stemmers die zich na juni niet meer hebben vertoond (de zogenaamde early votes) er uitgefilterd. Dat betekent dat o.a. wendyvortex, Rodajc en nelis op dit moment niet meer mee doen in deze nominaties van december.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om tot en met vandaag 140 nummers te doen. Maar dat is niet gelukt, we zitten momenteel op 118. Dat komt deels door mijn afwezigheid in de zomer en deels door een minder hoog tempo na de zomer.
Dus heb ik tweede helft van het jaar gecorrigeerd naar 140. Ik heb dus eigenlijk met het aantal stemmen gefraudeerd.
There were suddenly magical votes found!
Want ik heb een correctie van 1,18 op het aantal stemmen uitgevoerd van iedereen die na juni gestemd heeft.
Toch kan iedereen nog een nummertje scoren op verschillende manieren. Want ook de early voters met minimaal 38 stemmen kunnen nog meedoen (als ze dat willen) en de magical voters met minder dan 38 stemmen kunnen nog deze maand de mogelijkheid krijgen om de 38 of meer te halen.
Tenslotte wie het niet op prijs stelt om hieraan mee te doen: stuur mij een PM. Dan zal ik je in december stilzwijgend overslaan.
Uiteraard kan ik er met mijn nominaties compleet naast zitten. Daarom blijft ook deze van toepassing:
Eredivisie
1 - LucM - 8,23 - 82 - X
2 - Rudi S - 8,17 - 70 - X
3 - bikkel2 - 7,82 - 140 - X
4 - laxus11 - 7,75 - 96 - X
5 - teus - 7,67 - 93 - X
6 - thelion - 7,66 - 70 - X
7 - Marzipaintree - 7,62 - 140 - X
8 - 50tracks - 7,23 - 134 - X
9 - heicro - 7,22 - 126 - X
10 - AbleMable - 6,94 - 140 - X
11 - Shaky - 6,90 - 138 - X
12 - andré - 6,79 - 117 - X
Eerste divisie
1 - ranboy - 8,12 - 39 - X
2 - wendyvortex - 7,62 - 70 -
3 - Edgar18 - 7,61 - 64 - X
4 - Arbeidsdeskundige - 7,61 - 46 -
5 - koosknook - 7,58 - 36 -
6 - Simon77 - 7,36 - 41 - X
7 - nelis - 7,29 - 47 -
8 - Rodajc - 7,28 - 50 -
9 - jorro - 7,28 - 63 - X
10 - herman - 6,79 - 50 -
11 - wibro - 6,70 - 51 - X
12 - esteban - 6,53 - 64 - X
Tweede divisie
1 - Justus18 - 8,25 - 8 -
2 - PB82 - 8,25 - 2 -
3 - Sh0n88 - 8,30 - 1 -
4 - Ceasar - 7,81 - 19 -
5 - SBube - 7,80 - 5 -
6 - johan de witt - 7,71 - 13 -
7 - GrafGantz - 7,53 - 8 -
8 - Johnny Marr - 7,44 - 31 -
9 - bonothecat - 7,38 -5 -
10 - Dungeon - 7,33 - 3 -
11 - Poeha - 7,25 - 21 -
12 - musicfriek - 6,90 - 5 -
13 - divart - 6,86 - 11 -
14 - ECooper - 6,70 - 26 -
15 - jordidj1 - 6,55 - 2 -
Je ziet hier dus per user de gemiddelde score en het aantal stemmen.
Wat biedt deze informatie behalve dat je kan zien hoe hoog en hoe vaak je gestemd hebt?
Het is de bedoeling om in de maand december voor bepaalde personen een nummer uit 1970 te plaatsen die conform hun stemgedrag overeenkomt met hun vermoedelijke smaak.
Om jullie smaak in te schatten heb ik een minimaal aantal stemmen nodig en om het een beetje beheersbaar te houden heb ik de stemmers in divisies verdeeld. In december wil ik voor de mensen die minimaal 38 stemmen hebben en na juni hebben meegedaan een nummer uit 1970 nomineren wat dicht bij hun smaak lijkt te komen. Dat is dus mijn interpretatie van jullie smaak.
Tot nog toe komt iedereen met een kruisje er achter hiervoor in aanmerking.
Dat is de hele eredivisie en sommige users uit de eerste divisie.
Daarbij heb ik dus de vroegere stemmers die zich na juni niet meer hebben vertoond (de zogenaamde early votes) er uitgefilterd. Dat betekent dat o.a. wendyvortex, Rodajc en nelis op dit moment niet meer mee doen in deze nominaties van december.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om tot en met vandaag 140 nummers te doen. Maar dat is niet gelukt, we zitten momenteel op 118. Dat komt deels door mijn afwezigheid in de zomer en deels door een minder hoog tempo na de zomer.
Dus heb ik tweede helft van het jaar gecorrigeerd naar 140. Ik heb dus eigenlijk met het aantal stemmen gefraudeerd.
There were suddenly magical votes found!
Want ik heb een correctie van 1,18 op het aantal stemmen uitgevoerd van iedereen die na juni gestemd heeft.
Toch kan iedereen nog een nummertje scoren op verschillende manieren. Want ook de early voters met minimaal 38 stemmen kunnen nog meedoen (als ze dat willen) en de magical voters met minder dan 38 stemmen kunnen nog deze maand de mogelijkheid krijgen om de 38 of meer te halen.
Tenslotte wie het niet op prijs stelt om hieraan mee te doen: stuur mij een PM. Dan zal ik je in december stilzwijgend overslaan.
Uiteraard kan ik er met mijn nominaties compleet naast zitten. Daarom blijft ook deze van toepassing:
Marzipaintree schreef:
Als jullie zin hebben dan mogen jullie van mij ook nomineren of zelf hier een stukje plaatsen.
Die gaan dan ook in december mee.Als jullie zin hebben dan mogen jullie van mij ook nomineren of zelf hier een stukje plaatsen.
0
geplaatst: 5 november 2020, 20:43 uur
Twee nummers over identiteit. Eerst wordt hier de zuidelijke man getypeerd.
De man uit het zuiden van de Verenigde Staten wordt er hier zelfs op aangesproken. Now your crosses are burning fast.
Velen konden zich niet in deze negatieve typering vinden.
Zoals Lynyrd Skynyrd uit Alabama. Ze schreven er later een minstens even beroemd antwoord op.
We hebben Neil Young in onze wereld niet nodig!
119. Neil Young - Southern Man
Genre Folk Rock
In het tweede nummer wordt de werkende man getypeerd. De arbeider. Een ander soort held als die van David Bowie.
Ze worden er zelfs op aangesproken. You think you're so clever and classless and free.
Velen konden zich niet in deze typering vinden. Hoe kon Lennon schrijven over de arbeidersklasse? Hij kwam zelf uit een andere wereld: de upper-middle-class.
120. John Lennon - Working Class Hero
Genre Pop rock
De man uit het zuiden van de Verenigde Staten wordt er hier zelfs op aangesproken. Now your crosses are burning fast.
Velen konden zich niet in deze negatieve typering vinden.
Zoals Lynyrd Skynyrd uit Alabama. Ze schreven er later een minstens even beroemd antwoord op.
We hebben Neil Young in onze wereld niet nodig!
119. Neil Young - Southern Man
Genre Folk Rock
In het tweede nummer wordt de werkende man getypeerd. De arbeider. Een ander soort held als die van David Bowie.
Ze worden er zelfs op aangesproken. You think you're so clever and classless and free.
Velen konden zich niet in deze typering vinden. Hoe kon Lennon schrijven over de arbeidersklasse? Hij kwam zelf uit een andere wereld: de upper-middle-class.
120. John Lennon - Working Class Hero
Genre Pop rock
0
geplaatst: 5 november 2020, 21:16 uur
Leuk idee zo'n 'nummer op maat', benieuwd wat je voor me in petto hebt.
Neil Young : 7,5
John Lennon : 7,8
Ik ben niet zo'n Neil Young fan, maar deze is wel aardig.
Neil Young : 7,5
John Lennon : 7,8
Ik ben niet zo'n Neil Young fan, maar deze is wel aardig.
* denotes required fields.