MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar - Kersteditie

zoeken in:
Los van alle genrediscussies vind ik River gewoon niet zo'n tof nummer. #unpopularopinion

1. Wham - Last Christmas (1984)
2. Paul McCartney - Wonderful Christmastime (1979)
3. Bing Crosby - White Christmas (1942)
4. Jona Lewie - Stop the Cavalry (1980)
5. The Ronettes - Sleigh Ride (1963)

Titmeister schreef:
(quote)

Zeker te elitair
Nee hoor, gewoon geen reet aan

Gretz schreef:
Ik vind het wel een maf idee dat River nu is uitgeschakeld door een een contingent aan doodgedraaide cq. afgezaagde kerstliederen die in Ronde 1 waarschijnlijk kansloos onderaan zouden eindigen met slechts een handjevol punten.
Met alle respect voor jou...dat kan best zo zijn, maar de MuMeLadder posities hebben totaal niets te maken met de opzet van dit topic, beste Geert.

Mausie schreef:
De meesten van jullie moeten eens wat vaker naar huis rijden.

1. Chris Rea - Driving Home for Christmas (1988)
2. Wham - Last Christmas (1984)
3. The Pogues - Fairytale of New York (1987)
4. Mariah Carey - All I Want for Christmas Is You (1994)
5. The Ronettes - Sleigh Ride (1963)

6. Pretenders - 2000 Miles (1983)
7. Paul McCartney - Wonderful Christmastime (1979)
8. John & Yoko and The Plastic Ono Band feat. Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over) (1971)
9. Band Aid - Do They Know It's Christmas (1984)
10. Jona Lewie - Stop the Cavalry (1980)

Gretz schreef:
Ik vind het wel een maf idee dat River nu is uitgeschakeld door een een contingent aan doodgedraaide cq. afgezaagde kerstliederen die in Ronde 1 waarschijnlijk kansloos onderaan zouden eindigen met slechts een handjevol punten.

Om vervolgens Wham! op 1 te zetten. Bad boy!

Talk to 'em Gretz

1. Wham - Last Christmas (1984)
2. Band Aid - Do They Know It's Christmas (1984)
3. John & Yoko and The Plastic Ono Band feat. Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over) (1971)
4. Jona Lewie - Stop the Cavalry (1980)
5. Chris Rea - Driving Home for Christmas (1988)

Mausie schreef:
De meesten van jullie moeten eens wat vaker naar huis rijden.

Zit er niet in met het thuiswerken helaas...

https://i.pinimg.com/originals/bf/8d/f1/bf8df11178e9015df40d3284594ceb0a.gif

1. Chris Rea - Driving Home for Christmas (1988)
2. The Ronettes - Sleigh Ride (1963)
3. Bing Crosby - White Christmas (1942)
4. Wham - Last Christmas (1984)
5. Mariah Carey - All I Want for Christmas Is You (1994)

Poeha schreef:
(quote)
Nee hoor, gewoon geen reet aan

(quote)
Met alle respect voor jou...dat kan best zo zijn, maar de MuMeLadder posities hebben totaal niets te maken met de opzet van dit topic, beste Geert.

Je stemt toch hopelijk op de liedjes die je het graagst hoort? En stelt je top 5 niet samen op basis wat de grootste kerstklassiekers zouden zijn?

Bij een vergelijkbaar deelnemersveld zou ik verwachten dat de weinige kerstliedjes die ook in de Ladder staan hier op MuMe zeker tot de populairsten behoren

Gretz schreef:
(quote)

Je stemt toch hopelijk op de liedjes die je het graagst hoort? En stelt je top 5 niet samen op basis wat de grootste kerstklassiekers zouden zijn?

Volgens mij was het idee van dit topic om op liedjes te stemmen die je het kerstgevoel bezorgen? De MuMeLadder posities hebben hier niks mee te maken. Anders had ik wel iets van Radiohead genomineerd Ik sta helemaal achter je River nominatie, maar je draaft nu wat door

Gretz schreef:
(quote)

Ik ben een groot fan van The Power of Love, maar heb daar totaal geen kerstgevoel bij dus heb er volgens mij nul keer punten aan gegeven hier. Net als dat ik een dance KO soms tegen een favoriet nummer stem omdat het party gehalte niet hoog genoeg is. Of dat ik in een 1987 KO tegen een uitstekende 60's klassieker stem die toevallig in 1987 nogmaals in de Top 40 stond vanwege de een of andere spijkerbroekreclame. Enzovoorts...

01. The Ronettes - Sleigh Ride (1963)
02. The Pogues - Fairytale of New York (1987)
03. Jona Lewie - Stop the Cavalry (1980)
04. Mariah Carey - All I Want for Christmas Is You (1994)
05. Bing Crosby - White Christmas (1942)

06. Pretenders - 2000 Miles (1983)
07. Paul McCartney - Wonderful Christmastime (1979)

08. Wham - Last Christmas (1984)
09. John & Yoko and The Plastic Ono Band feat. Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over) (1971)

10. Slade - Merry X-Mas Everybody (1973)
11. Chris Rea - Driving Home for Christmas (1988)
12. Band Aid - Do They Know It's Christmas (1984)

7x leuk, 2x meh, 3x behoorlijk kut. Van Chris Rea word ik zelfs behoorlijk chagrijnig en van Band Aid word ik vooral cynisch en sarcastisch. Weg kerststemming dus.

Koenr schreef:
van Band Aid word ik vooral cynisch en sarcastisch.

Daar heb ik ook wel last van, maar dan wordt die melodie ingezet en ben ik toch om. Maar het blijft een interne struggle

Mausie schreef:
maar dan wordt die melodie ingezet en ben ik toch om. Het blijft een interne struggle
Dat gevoel herken ik.

1. The Pogues - Fairytale of New York (1987)
2. Wham - Last Christmas (1984)
3. Band Aid - Do They Know It's Christmas (1984)
4. Pretenders - 2000 Miles (1983)
5. Mariah Carey - All I Want for Christmas Is You (1994)

6. Chris Rea - Driving Home for Christmas (1988)
7. The Ronettes - Sleigh Ride (1963)
8. Slade - Merry X-Mas Everybody (1973)
9. Choir - Happy Xmas (War Is Over) (1971)
10. John & Yoko and The Plastic Ono Band feat. Harlem Community
Jona Lewie - Stop the Cavalry (1980)
11. Paul McCartney - Wonderful Christmastime (1979)
12. Bing Crosby - White Christmas (1942)

aERodynamIC schreef:
(quote)

Om vervolgens Wham! op 1 te zetten. Bad boy!

Last Christmas staat op #1 omdat het nummer me qua stemming het meest aan River doet denken Eenzame Kerst had hier ook hoge ogen gegooid

En voorts heb ik Last Christmas in de afgelopen 15 jaar ook meermaals in een fijne coverversie mogen horen (o.a. The xx, Taylor Swift, Carly Rae Jepsen, Allie X, Rita Ora, Cascada en Jimmy Eat World)

Hazes had natuurlijk gewoon in de finale moeten meedoen. En uberhaupt aan dit spel. Ik ben zowel van Hazes als kerstnummers geen fan, maar de combinatie doet me toch wat.

Dan zo maar:

Gretz schreef:
En voorts heb ik Last Christmas in de afgelopen 15 jaar ook meermaals in een fijne coverversie mogen horen (o.a. The xx, Taylor Swift, Carly Rae Jepsen, Allie X, Rita Ora, Cascada en Jimmy Eat World)

Maar die van Benjamin B is toch wel de beste? Sowieso beter dan het origineel.

Poek schreef:
(quote)

Maar die van Benjamin B is toch wel de beste? Sowieso beter dan het origineel.

Die ken ik niet

Gretz schreef:
(quote)

Die ken ik niet

Van het legendarische album Zo, Dit Is Kerstmis (1998) !

Onweerwolf schreef:
Prachtige verzamelaar dit.

Poek schreef:

Van het legendarische album Zo, Dit Is Kerstmis (1998) !
]

Deze namedrop je alleen maar vanwege de nummer 3

Gretz schreef:
Last Christmas staat op #1 omdat het nummer me qua stemming het meest aan River doet denken

U heeft humor!

Speciaal voor Gretz dan:

Voor Geert, met liefde (en staat ook nog eens op een kerstalbum)

Of deze, ook van een kerstalbum. Enjoy Geert. We denken aan je! Je bent niet eenzaam.

En ik wil het er niet inwrijven, maar ook deze is van een Kerst EP

Eerherstel voor Geert dan maar? Hertelling?

aERodynamIC schreef:
En ik wil het er niet inwrijven, maar ook deze is van een Kerst EP

(embed)

Eerherstel voor Geert dan maar? Hertelling?

Ik geef Joni's grootste fan stardust_be gewoon de schuld, die is vergeten mee te stemmen op de laatste ladder

aERodynamIC schreef:
(quote)

U heeft humor!

Haha, humor is de enige manier waarop ik m'n gebroken hart zo snel mogelijk kan vergeten Nu ik ook hard moet afkicken van De Witte Trui (beste (chat)weekend ooit) probeer ik me maar te vermaken met andere topics

Hopelijk geeft ArthurDZ hier deze week nog een slinger aan zoals ie had beloofd, dan kunnen we weer los: De MuMeGrammy's 2020 - Discussietopic

Mausie schreef:
je draaft nu wat door

Dat komt ooit op de grafsteen van Geert te staan. Of de urn, ik ben niet zo moeilijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:56 uur

geplaatst: vandaag om 13:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.