MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:
Ietwat jammer van die dubbele auto-tune stem op achtergrond maar 't heeft ergens wel z'n knullige charmes vind ik, net als de zoveelste Plopsaland-promoclip.
Durf het bijna niet zeggen maar ik was wel fan van coole Gert toen met z'n skateboard (los van de foeilelijke cover waarin je Gert amper herkent...).
Ik was 10 jaar toen deze uitkwam, volgens mij ook de laatste zomershow die ik gezien heb. Zit wat ver weg maar volgens mij ging het over een rood balletje van Samson?
Valt misschien al op dat ik positief ben..
Grote fan van de melodie en sfeer van dit nummer, dat onschuldig zomers gevoel. De cover van de single past daar heel goed bij (valt me trouwens op dat het lettertype en kleur hetzelfde zijn, maar dat de O en de G op de cover wit gevuld zijn..? ).

Zal even overnemen wat ik schreef bij Samson City:
"Jiepie-ja-hee bestond uit eigenlijk uit het merendeel uit geforceerd geschreven albumfiller vind ik, goeie keuze dat ze daarna geen volledige albums meer uitgebracht hebben en het bij singles hielden"
Deze had eigenlijk ook een single moeten zijn, misschien met GekkeBekkeTrekken als b-side.

Anyway, geen fan van het Jiepie-ja-hee album, wél van het titelnummer.
Ben ook wel blij dat deze niet compleet flopt qua scores hier, maakt mijn score toch een beetje minder gek..
Net als De Wereld Is Mooi geef ik Jiepie-ja-hee, eigenlijk om dezelfde redenen, een
8

Pepino schreef:
Wat ik ook nog even kwijt wil: bij de frituur bestel ik altijd een kleintje met andalouse + stoofvleessaus (ja, die combo werkt!) en een frikandel. ArthurDZ kiest altijd voor een kleintje met mayonaise en een Biki. Als je elkaar meer dan 10 jaar kent, weet je de kleine dingetjes ook

Ah, maar een Bicky Burger laat ik ook niet passeren, Arthur weet wat goed is. Stoofvlees met andalouse? Nu moet ik dat toch wel eens proberen, proeverke zijnde. Zo heb ik ook wel mijn vaste combinaties bij 't fritkot (voor zover ik daar nog ga), maar wil ik vooral ook altijd de nieuwe dingen ontdekken.

Frietjes? Dat doet mij denken aan het kaartspel van Samson uit 1990. Uitgebracht in opdracht van Resi (frietvet, denk ik) en verdeeld door Nicotoy. Ik blijf het tekenwerk van Wim Swerts uit die periode onweerstaanbaar vinden. Dat is ook waar het allemaal mee begonnen is.

https://i.imgur.com/J8yzqDg.jpg
https://i.imgur.com/87PbWAM.jpg

Die clip is echt hilarisch fout, maar daarachter schuilt eigenlijk best een aardig nummer, meer dan aardig zelfs, jiepie-ja-hee!

6,5

Altijd fan geweest van de getekende Samson, maar die vroege periode heeft inderdaad nog dat tikkeltje extra.

Op 2dehands staat deze te koop, "Samson & Gert plexiplaat":
https://i.imgur.com/le6sC6l.jpg
Heeft ook zo'n leuke tekening en die vroege jaren '90 kleurcombinaties, vond dat ook fijn om te zien toen ze een aantal jaar geleden Saved By The Bell opnieuw uitzonden.
Ik zie alleen de link niet tussen die krant een modeclub. Maar wel leuk verzamelstuk, voor de geïnteresseerden, staat nog te koop onder zoekertjesnummer m1814279601, af te halen in Antwerpen (niet mijn zoekertje voor alle duidelijkheid..).

Goed gespot! Dit plexi-exemplaar kwam bij een volgende ronde langs, maar kan uiteraard evengoed nu. Want héél veel weet ik er eigenlijk ook niet over. De Samson Modeclub was het label waaronder de eerste officiële Samson-kledij gelanceerd werd. Er was ook een soort van modekrantje met die kledij, vandaar de gazet in z'n mond, denk ik. Ik zoek nog steeds naar mijn kaweeke (regenjas) dat ik in het tweede studiejaar kreeg. Daar stonden ook prentjes in die tekenstijl op, maar alsof alles met kleurpotloden getekend was, 'k vond dat prachtig.

https://i.imgur.com/1gjCnxR.jpg

De plexi-versie stond al bij mijn favoriete zoekertjes, maarjah, wat doe je er allemaal mee? Daarnaast durven sommigen absurde prijzen vragen. Sinds de stop van Gert zijn de bedragen serieus de hoogte in geschoten, terwijl het daarvoor toch een pak makkelijker was dergelijke dingen te scoren. Bovendien zit er minstens één naam op 2dehands (op den duur ken je ze) die alles goedkoop inslaat, om het dan voor drie- of vierdubbel aan te bieden. Vintage-Samson, vooral de prille jaren 90, is echt een dure bedoening geworden.

https://i.imgur.com/XLwSYRC.jpg

Zo zou ik stiekem énorm graag deze kussens hebben, want nostalgie ten top. Maarjah, 30 euro per stuk? Woah zeg ey, die saboteurs zijn zo een beetje zot geworden zeker? Profiteurs, Samson. Maar goed, mensen geven het blijkbaar. Ik zag onlangs een item vlot boven de 200 euro gaan, waar het in werkelijkheid nog geen tiende kostte destijds. Geen idee meer wat het precies ook weer was, wel van 1990-1991.

€30 per stuk voor een kussen is inderdaad wel héél duur.. Moesten ze per stuk verkopen kan je het misschien bij eentje houden om nostalgie wat af te kopen.
Ik kocht een paar jaar geleden 2 kussens van Kuifje op eBay voor gelijkaardige reden. Had vroeger meerdere kussens die zo vaak gebruikt zijn dat ze scheurden, & meerdere keren hersteld zijn. Ik betaalde toen €15+€8 verzending voor beide kussen, en nu zie ik dezelfde kussens, maar in een set van 3, voor €99 op eBay...

Moet ook wel eerlijk zeggen dat dat kussen nu gewoon in mijn kast ligt, samen bij m'n oude van vroeger. Leuk om te hebben maar dat melancholisch gevoel naar nostalgie wordt er eigenlijk niet minder door.
& dit topic doet dit eigenlijk wel voor een stuk..

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://www.musicmeter.nl/images/cover/47000/47748.jpg
#172 - Roeien (1998, S&G 8 )

Samson in een roeibootje? (vorige post) Dat brengt ons bij het laatste nummer van Samson & Gert 8, afscheid van de ballenbad-cover, waar Gert duidelijk onder invloed in gesprongen is. Die blik! Geen wonder dat hij Mannetjes van Mars zag en zich Robin Hood waande. Als ze op Zondag naast je bed Wakker Worden want Wij Willen Voetballen en dan Naar het Circus staan te roepen terwijl je De Baby op het plafond ziet kruipen ... Je zou voor minder S.O.S. staan roepen Bij Boer Teun. De oorzaak? De Allerliefste Hond zat in Amerika bij tante Erika. Dat kan Gert niet aan. Hij vertrekt eveneens. Hoe hij daar gaat geraken? Roeien!

Sanderkeuh schreef:

Moet ook wel eerlijk zeggen dat dat kussen nu gewoon in mijn kast ligt, samen bij m'n oude van vroeger. Leuk om te hebben maar dat melancholisch gevoel naar nostalgie wordt er eigenlijk niet minder door.
& dit topic doet dit eigenlijk wel voor een stuk..

Ik herken het plobreem.

7

Extra half bonuspunt voor het clipje. Grappig dat S&G samen roeien met de Laurel en Hardy van het dorp

1 van de eerste clipjes met Van Leemhuyzen denk ik? Toen vond ik hem nog grappig, maar in de serie en vooral in de kerstshows was hij nogal vervelend en/of vermoeiend vond ik... personage die weinig meerwaarde gaf vind ik omdat hij precies een combinatie is van de slechte eigenschappen van de andere personages. Nah, mijn favoriet was & blijft Octaaf.
Nuja, heeft natuurlijk weinig te maken met het liedje.

Weer zo'n simpel refreintje waarin ze vooral een werkwoord herhalen.
Dat geklap vind ik leuk, net als dat snel getokkel, maar die dramatische opera-stem op de achtergrond (zie ook De Hik) past toch écht niet.

6.5, maar als ik ook rekening zou houden met de clip gaf ik ook minstens een half punt extra.

Zeker een iconische clip. En dit nummer? De kracht van eenvoud.

7,3

Nummertje #82 tot en met #94, aangezien ik deelnam vanaf #95 heb ik met de post alles ingehaald.
& er zitten pareltjes in deze reeks!
Genoten van jullie posts, vooral van esteban's weetjes.

#82 Niet Ver Weg
Heerlijk liedje, muzikaal heel tof opgebouwd & over algemeen gewoon heel toffe sound & het koortje in refrein past hier ook goed. Ben zelf een huismus dus kan me ook wel vinden in de tekst.
Mooi tekstje over de 2PK ook esteban! Linkje voor zij die het gemist hebben of nog eens willen herlezen.
Gert z'n gezicht ook hier, zouden de makers van The Office ook Samson & Gert fans zijn?
9

#83 De Mooiste Dag
Haha die kritiek op het clipje. Niet akkoord, ik vond dit als kind een tof clipje en nu nog steeds eigenlijk. Eenvoudig liedje die wat te lang duurt maar ik vind het wel een leuke.
7

#84 Marlene
Deze heb ik -denk ik- nog nooit gehoord, van alle Samson-liedjes past deze misschien het best in de "zo fout dat het goed is" categorie, die interactie tussen Samson & Gert in een verder "serieuze" balled werkt hier echt fantastisch. "Zwijg nu toch eens over die prullenvent" hahaha Kan dit moeilijk een goed liedje noemen maar het liet me wel lachen & daarvoor mag het ook punten krijgen..
7

#85 Thuis
Deze doet me als huismus toch niet veel. Pepino vat het het direct goed samen: "Meh "
Refreintje blijft wel hangen maar dat maakt het nog geen goed refrein..
5.5

#86 Hele Dikke Vrienden
Toffe intro! Heeft precies andere opbouw dan de meeste andere S&G liedjes. Ligt misschien aan de vlotte overgang van strofes naar refrein. En gelukkig een lekker kort nummer.
7

#87 Vliegen
Aw. Lees Pepino zijn post, mooi geschreven & ik volg dit grotendeels ook. Ik herinnerde deze niet meer van vroeger, maar toen ik deze zomer de albums 1 tot 6 beluisterde was deze de grootste verrassing.
Waar ik niet in volg: voor mij gaat Samson toch wat teveel in overdrive in de laatste minuut, wat voor mij teveel afsteekt tegen dat dromerig gevoel. Bij Dan Is Het Kerstmis heb ik dat ook een beetje. Nu, blijft een heel sterk nummer en geef deze met plezier een verdiende hoge score:
9

#88 Ome Jaap
Gewoon geen interessant thema en geen leuk liedje, eentje die ik meteen weer vergeten ben.
5

#89 Naar Zee
Verrast me eigenlijk dat dit zo'n recent nummer is. Tof zomers nummer, bijna halfje aftrek voor Thyssen maar hij doet het hier wel oké.
7.5

#90 Zwaaien
Grappige tekst, vooral in de strofes. Melodie in het refrein vind ik ook tof, maar muzikaal echt niet goed en Samson klinkt hier precies totaal niet als Samson..? Moest Bosschaert nog inwerken hier? Gaat ook wat te lang door, klein zesje.
6

#91 Feest in De Straat
Was deze wat vergeten, blijft best een leuk nummer! Deze was live wel leuk destijds. Strofes doen me niet veel, maar heb een zwak voor het spelen met het tempo & daardoor een bonuspunt.
7

#92 Hiep Hiep Hoera Voor De Burgemeester
Bwa. Vroeger vond ik deze wel tof & de tekst is wel leuk en ik zie al voor me hoe de burgemeester meerdere hoeden op elkaar draagt. Maar dit liedje is toch eerder eentje om te skippen..
6

#93 Wij Zijn Bij De Brandweer
Rock & roll Tof die drums en gitaar, en vooral het sirenegeluidje natuurlijk. Wel opvallend dat deze met meer dan 1.5 miljoen keer beluisterd in de top 5 van Samson & Gert op Spotify staat, als playlist materiaal duurt deze wat te lang vind ik.
Ook weer heel toffe video en voor mij zijn dit nummer, Samen Op De Moto en Wij Gaan Naar De Maan waarschijnlijk wel in de top 5 liedjes die ik in mijn eerste levensjaren het vaakst gehoord heb.
8

#94 Wij Gaan Niet Slapen
Hmm.. Klinkt wat stroef en onsamenhangend, zowel de strofes als muzikaal. Honolulu doet dit soort zomerse nummers een stuk beter. Jammer, want de tekst in het refrein is wel leuk gevonden. Kleine 6.
6

Zal toch wel wat raar doen wanneer dit topic gedaan is hoor.

Jippie! Alcoholvat! (Maar neen Samson, proficiat!)

Om verschillende redenen zal er vermoedelijk een lange pauze zitten tussen beide delen van deze double feature. Dus eens dit hoofdstuk afgelopen is, weet dat er nog iets in 't verschiet ligt.
Sanderkeuh schreef:
1 van de eerste clipjes met Van Leemhuyzen denk ik? Toen vond ik hem nog grappig, maar in de serie en vooral in de kerstshows was hij nogal vervelend en/of vermoeiend vond ik... personage die weinig meerwaarde gaf vind ik omdat hij precies een combinatie is van de slechte eigenschappen van de andere personages. Nah, mijn favoriet was & blijft Octaaf.

Weer zo'n simpel refreintje waarin ze vooral een werkwoord herhalen.
Dat geklap vind ik leuk, net als dat snel getokkel, maar die dramatische opera-stem op de achtergrond (zie ook De Hik) past toch écht niet.

6.5, maar als ik ook rekening zou houden met de clip gaf ik ook minstens een half punt extra.

Haa, hier heb ik haast volledig het omgekeerde. Ik moest eerst niet van Van Leemhuyzen weten in de serie. Hij stoorde mij lichtjes, wat kwam die hyperkinetisch indringer daar plots doen? 't Is Octaaf niet, nah! 'k Ben hem net met de jaren gaan waarderen, toen ik tot het besef kwam dat ik vroeger eerder onredelijk was. Zeker een aanwinst tijdens live-shows, waar hij gewoon (imo) véél beter in is dan De Bolle. Moet ik toch echt wel toegeven. Al kan ik mij voorstellen dat niet iedereen zijn drukke gedoe kan waarderen. Het spel tussen hem en de Burgemeester is soms echt wel goud.

Dat dramatische maakt voor mij nét het nummer. Daar heb ik trouwens een 6 voor over.

Jim (The Office)

https://i.imgur.com/C42DS1v.jpg
Toepasselijke postkaart. Geen idee of deze ergens bij zat of gewoon te koop was.

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b2737d8cc0c2fbb38659a4aa0df1
#173 - Ik Ben Verliefd (1993, S&G 3)

Vandaag Is Het Zo'n Dag waarop Wij Gaan Beginnen met het afscheid van Samson & Gert 3. Echt? Godve... ik bedoel, Krakzo De Mattebom! Wat een avontuur, toch? Samson Is Ziek geworden tijdens het Repeteren van de Piraten-Potpourri, van al dat Zwemmen kreeg hij het Koud in de kou. De stress tijdens de opnames bezorgde hem instant de Samson Rui. Wat deed Gert hem allemaal aan? De dierenbescherming was al even langs geweest, maar moesten het volgende vaststellen: De Bel Doet 'T Niet. Gelukkig werd al snel duidelijk dat beide nog lang Hele Dikke Vrienden bleven. Meer nog, op weg naar Pladijs* (Parijs, slimmeke!) zongen ze samen over hun gevoelens. Ik Ben Verliefd! ... En iedereen mocht het weten.

* Blijkbaar was Samson de kaartlezer, want ze kwamen in de Efteling terecht.

Ach, de euforie van verliefdheid Van dit liedje word je toch meteen gelukkig

Derde keer in Efteling, denk ik? Ik krijg precies weer zin om er zelf nog eens te gaan.

8

Hij is niet dood, hij leeft!

(Samson kipfilets though er was hen ook niks van merchandising te gortig hé, de Vlaamse KISS, dat waren die twee)

De Trampoline: lollig nummer met een fijn refrein, geen topper maar wel charmant en onderhoudend, 7

Handen Omhoog: niet heel verheffend maar nog best ok, ondanks het hier al veel aangehaalde euvel van de latere Samson-nummers, namelijk dat het allemaal vrij anoniem klinkt. Het is ook net alsof Gert een beroerte krijgt in het midden van het refrein ofzo ‘schudden allemaal met die poe- [insert random klinkers en medeklinkers] 6,5

(Fred Et Samson, mijn brein blijft het daar moeilijk mee hebben, alsof ik naar het verleden ben gereisd, daar op een bepaald moment ondanks mijn voorzichtigheid om niks te veranderen één enkele stoel heb verschoven, en toen ik in het heden terugkeerde, waren er plots Fred en Samson ipv Gert en Samson, ofzo )

De Opera: heel tof liedje! Van een van de betere Samson-albums, inderdaad. Refrein is wel wat lui met al die lalala’s, maar live zal dat wel altijd een feestje geweest zijn. 7

Wij Zijn Op Elkaar: piekjeshaar, WordArt-clipje, de 6teens, dit schreeuwt zo hard vroege jaren ’00 liedje is ok, maar ik herinner me wel nog vaag dat het me zelfs toen al niks deed, 5

Cowboys En Indianen: heel fijn nummer, toffe tekst en melodie, mooie spanningopbouwende intro ook! Nu zou dit nummer helemaal niet meer kunnen denk ik, met al die ‘harmful stereotypes’ en het romantiseren van wat eigenlijk gewoon een smerige genocide was ergens terecht maar gelukkig mocht het toen nog gewoon, want het levert een toppertje op, 8

Strom Op Zee: titel en still van het YouTube-filmpje zeiden me nog vaag iets maar het nummer zelf was ik helemaal vergeten, onterecht want een fijn nummer is het zeker. Het is natuurlijk geen Piraten-Potpurri maar een 7,5 kan ik er zeker aan kwijt.

Ver-ver-ver-verliefd: ik weet niet waarom, maar ik vond het vreselijk irritant dat ons olijke duo hier de hele tijd ‘vérliefd’ zingt, inplaats dan ‘vurliefd’. En het komt heel vaak terug, dus nummer niet kunnen afluisteren en een dikke buis. We moeten streng blijven. 2

(OMG IK HAD DIE CASSETTERECORDER OOK! MAAR BIJ ONS ZAL ER EEN SAMSON-STICKER OP GEPLAKT HEBBEN! VANDAAR MIJN VERWARRING ROND DE SAMSON-CASSETTERECORDER HELEMAAL AAN HET BEGIN VAN DIT TOPIC! OMG!) *valt huilend esteban in de armen*

Als Samson Droomt: in tegenstelling tot onze grote topicleider vind ik Samson & Gert 4 één van de charmantste collectie liedjes die ze ooit hebben uitgebracht, deze is daar geen uitzondering op. Gewoonweg schattig: 8

Jipiejahee: ah, nog eentje uit de ‘we hebben een pretpark gekocht en nu moeten we die in elk clipje voorbij laten komen zodat de kindjes hier straks zeker naartoe willen, en ohja, we willen ook supervetcoolhip zijn vanaf nu’-periode. Maar dit is gewoon een tof liedje met een heerlijk deuntje: 7

(Bickyburgers, love it)

Roeien: hilarisch vond ik dit vroeger, alleen al daarom geef ik een hoge score. Maar het liedje zit gewoon ook super tof in elkaar, met meer dan genoeg eigenheid door de tekst maar ook door enkele productionele keuzes, dat vreemde koor er steeds doorheen gemixt bijvoorbeeld. In de laatste jaren van Samson & Gert maakten ze daar allemaal geen tijd meer voor, lijkt me. Maar in de 90s wel nog, dus de 90s heersen. Zo ook dit nummer: 8

Ik Ben Verliefd: de volbloed-liefdesliedjes waren ook vroeger nooit mijn favorieten, met één enorme uitzondering, namelijk deze. Zo aanstekelijk! Maar waarom gaan de beide heren alleen naar de kermis, ideale dateplek toch? 9

Pepino schreef:
(quote)

De trouwe fans blijven aan je zijde, Esteban! En over x aantal tijd zal ArthurDZ ook wel weer verschijnen met een hele inhaal-waslijst.

Told ya!

Olé Pistolé, het haardvuur doet weer mee! (Arthur, Samson, Arthur)

(OMG IK HAD DIE CASSETTERECORDER OOK! MAAR BIJ ONS ZAL ER EEN SAMSON-STICKER OP GEPLAKT HEBBEN! VANDAAR MIJN VERWARRING ROND DE SAMSON-CASSETTERECORDER HELEMAAL AAN HET BEGIN VAN DIT TOPIC! OMG!) *valt huilend esteban in de armen*

Wil je nu zeggen dat ik al die maanden voor niets het internet afgezocht heb? Blij dat het mysterie opgelost is, dat wel. Ah, ik vergeef je alles na zo'n inhaalmanoeuvre dat ook nog eens leuk om te lezen is. Het is ook zwaar om te dragen. Maar hey, een radio met een Samson-sticker is gewoon een Samson-radio hoor!

Pepino schreef:
Derde keer in Efteling, denk ik? Ik krijg precies weer zin om er zelf nog eens te gaan.

Fata Morgana!

Ja best bizar uiteindelijk, ik bedoel, ze hadden zelfs Samson-kipfilets. Hoezo dachten ze bij Marketing eerder daaraan dan aan een Samson-cassetterecorder

ArthurDZ schreef:
Ja best bizar uiteindelijk, ik bedoel, ze hadden zelfs Samson-kipfilets. Hoezo dachten ze bij Marketing eerder daaraan dan aan een Samson-cassetterecorder

Die Kipfilets is één van de zotste dingen, inderdaad. Hoe kom je daar op? Ik had nog zo'n paar absurde dingen gevonden, maar ben ze maanden geleden helaas allemaal kwijt geraakt. En voorlopig niet meer teruggevonden. Ik kan ze mij ook niet echt meer herinneren, helaas.

esteban schreef:
(quote)

Die Kipfilets is één van de zotste dingen, inderdaad. Hoe kom je daar op? Ik had nog zo'n paar absurde dingen gevonden, maar ben ze maanden geleden helaas allemaal kwijt geraakt. En voorlopig niet meer teruggevonden. Ik kan ze mij ook niet echt meer herinneren, helaas.

Samson-tomaten? Samson-gintonic? Samson-kattenbakvulling?

Samson-condooms

Als je die aantrekt zegt ie automatisch "Ik moest kloppen want de bel doet het niet" alvorens hij binnen gaat.

Het waren meer dingen in de categorie Samson-spaarlampen. Echt dingen waarbij ik de link absoluut niet begreep. Wie weet kom ik ze nog opnieuw tegen.

#173 - Ik Ben Verliefd (1993, S&G 3)
Strofes vind ik wat minder, maar met dat refrein (& instrumentaal ook sterk!) krijgt het toch een hoge score:
8.5

Geen gebrek aan liefdesliedjes bij dit duo, maar wat nu het beste nummer binnen die categorie is? Voor mij was dit altijd al een gevecht tussen Verliefd Zijn (1991) en Ik Ben Verliefd (1993), bij deze kom ik eindelijk tot de conclusie dat die laatste wint. Alleen al die intro! Aan het beste album ben ik nog niet uit, sowieso 2 of 3.

8.5

Geheel los daarvan de laatste tijd gemerkt dat, nu zo goed als alles weer mag, overal aankondigingen van stripbeurzen verschijnen. Dat doet mij dan weer denken aan ...
https://i.imgur.com/zQJIRjT.jpg
https://i.imgur.com/1RVBpXu.jpg
Ik ga voor een (hand)tekening van Swerts! Op naar de teletijdmachine om ons naar de jaren 90 te flitsen!

https://i.imgur.com/k13ZCtJ.jpg
esteban schreef:
De Gocartwedstrijd, dat is stripalbum 25 uit 2001, bevatte ook het verhaal De Duikboot. Daarin was het Van Leemhuyzen die aan het bouwen ging ...
(afbeelding)

Toeval. Hangt stripmaker Bruno De Roover (ik ken hem alleen als scenarist) rond op MusicMeter? Vandaag postte hij 'mijn' foto van deze strippagina op facebook met een leuke anekdote.

Bekentenis:
Toen ik begin jaren 2000 bij Studio 100 werkte, waren er vlak naast onze tekenstudio opnames voor de Samson & Gert televisieserie aan de gang. Een avontuur met een duikboot.

Er waren plannen om hetzelfde verhaal ook in stripvorm uit te brengen. Men vroeg me om een vlugge schets van de duikboot te maken, om die dan aan Wim Swerts en co door te faxen (ja, zo lang is het geleden). Zij konden dan op basis van die schets het verhaal tekenen.

Ik ging de Samson & Gert set dan maar eens bekijken. Vlakbij een klein vijvertje was een schans geïnstalleerd met daarop een kleine duikboot. Het ding zag eruit als een grote kogel, met aan elke kant een klein raampje.

Bij het schetsen bedacht ik me dat die duikboot er ook wel als een grote suppositoir (zetpil) uitzag. Omdat er wel vaker flauwe grappen heen en weer werden gestuurd tussen onze studio en die van Wim Swerts, schreef ik in grote letters SUPO 2001 op mijn haastig geschetste duikboot (zo haastig dat ik ‘supo’ met maar 1 P schreef) Daar zou hij wel eens goed mee lachen, dacht ik.

Enkele maanden later verscheen het nieuwe Samson & Gert album, met een iets te getrouwe overname van mijn schets…

Inderdaad toevallig we kunnen het hem eventueel onder de FB-post eens vragen? 't Is omdat ik nu zelf ook nieuwsgierig ben geworden.

Leuk verhaal inderdaad!

Ik heb geen persoonlijke FB, dus ik laat de eer aan jou als je 't graag wil weten. Héél toevallig, dacht ik zo. Maar "Samson + Duikboot" geeft de afbeelding uit deze thread als één van de eerste resultaten, dat kan het dus ook zijn.

De vraag werd op FB gesteld en Bruno De Roover heeft geantwoord (merci!)

Ik weet niet waarom, maar ik dacht opeens aan deze anekdote. Ik zocht inderdaad gewoon op Google Samson + duikboot.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.