MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
7.5

Net als bij die andere single Runnin' Blue altijd een zwak voor gehad, zij het iets minder groot.

Simon77 schreef:
Crawling King Snake: 7,8

Ik moet zeggen dat de versie van The Black Keys mij zeer goed bevalt. Voor de liefhebber of belangstellenden, hier de videoclip. Ik ben wel benieuwd naar hun komende (cover)album.

(embed)

lekker nummertje maar eerlijk gezegd blijft er van het origineel niks meer over. Het is echt een Black keys nummer.
Tell all the people is ook een lekker nummertje, en ook een van dé drie goede nummers van S.P.
9

Edit: dat zeg ik nou wel maar ik heb het origineel nog helemaal niet gehoord. Misschien is dit wel dichterbij dan die van the Doors

Crawling King Snake: 8.9
Tell All the People 7.9

Bij deze

Tell All The People: 9
Prachtige opener. Mooi in de stijl van Touch Me. Zo hadden ze er wel meer op Soft Parade mogen zetten.

Tell All the People 6,6

Tell All the People: 6

Crawling King Snake: 8.25
Tell All the People 8.9

Crawling King Snake: 8
Tell All the People: 9

Dit was voor mij een redelijk anoniem nummer van The Doors, maar nu ik hem weer een paar keer heb beluisterd, vind ik hem erg fijn.

8,5

Zestien stemmers tot nu toe bezorgen Tell All the People voorlopig een keurige positie in het linkerrijtje van The Doors Meter. Met een 7,8 bezet de albumopener van The Soft Parade de 26e plek (van 54).

24 | The Spy (Morrison Hotel, 1970) | 7,9155 | 29 stemmers
25 | Twentieth Century Fox (The Doors, 1967) | 7,9113 | 31 stemmers
26 | Tell All the People (The Soft Parade, 1969) | 7,8375 | 16 stemmers
27 | You Make Me Real (Morrison Hotel, 1970) | 7,6635 | 26 stemmers
28 | Wintertime Love (Waiting for the Sun, 1968) | 7,6607 | 28 stemmers

Het nummer van vandaag werd al in 1956 geschreven en opgenomen door Rock 'n' Roll pionier Bo Diddley. Who Do You Love verwijst fonetisch naar 'Hoodoo' een soort van magie, die gerelateerd is aan de Voodoo-religie. In de tekst gebruikt hij overdreven verwijzingen naar deze vorm van magie die door de slavernij Amerika in kwam. Zo loopt hij 47 mijl op prikkeldraad, gebruikt hij een cobraslang als stropdas en heeft hij een huis gemaakt van slangenhuid met een menselijke schedel als schoorsteen erop. Prima materiaal voor Jim en consorten . Who Do You Love is te vinden op Absolutely Live uit 1970.

The Doors - Who Do You Love (Live) (Absolutely Live, 1970)

En blijf inhalen mensen, waar nodig. We blijven de laatste dagen wat rond en onder de twintig hangen. Dat kan en mag wel weer wat meer worden

Who Do You Love 8

Who Do You Love: 8,5

Een klassieker van Diddley natuurlijk,en ze brengen het toch leuk, lekker ritme . Daarom een 8

Kan in mijn optiek niet tippen aan dat van Bo.

6

Bo is beter; deze toch nog een
7.9

7.4 Prima live cover al vind ik Bo nog wat beter

Who Do You Love: 8

Tell All the People: beetje flauw; 6.5
Who Do You Love: ken ik vooral in de versie van The Band met Ronnie Hawkings van The Last Waltz, welke me veel beter bevalt; het duurt wel heel erg lang voordat deze versie op gang komt. 7

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.