Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 11 mei 2021, 09:44 uur
Ik ga vandaag toch even heel erg kritisch zijn. Natuurlijk grooven de heren lekker, maar dit nummer is uiteindelijk een totaal zootje. John Sebastian speelt een matige solo, laten we wel wezen, maar daarna gaat alles fout. Jim en Ray zingen verschillende coupletten, waar ik denk dat Jim fout zit. Daarna vergeet hij in te vallen. je hoort Ray zeggen, "take it, Jim", wat niet meer gebeurt.
Kortom, volledig amateuristisch. Ik zou me er diep voor schamen als mijn eigen coverbandje dit zo zou doen.
I'm A King Bee: 3
Kortom, volledig amateuristisch. Ik zou me er diep voor schamen als mijn eigen coverbandje dit zo zou doen.
I'm A King Bee: 3
0
geplaatst: 11 mei 2021, 11:47 uur
Ik ken het nummer dan weer vooral als cover van Grateful Dead, van het live album Ladies & Gentlemen: The Grateful Dead (Live at Fillmore East, New York City, April 1971):
Deze versie van The Doors is inderdaad een beetje rommelig, je vraagt je af wat de drijfveer is geweest om dit uit te brengen, er moeten toch wel betere uitvoeringen zijn dan deze?
A trainwreck. 5
Deze versie van The Doors is inderdaad een beetje rommelig, je vraagt je af wat de drijfveer is geweest om dit uit te brengen, er moeten toch wel betere uitvoeringen zijn dan deze?
A trainwreck. 5
0
geplaatst: 11 mei 2021, 17:35 uur
De versie Live at the Matrix (ook op Spotify) is beter dan de Detroit versie. Zonder Sebastian!
7.5
7.5
0
geplaatst: 11 mei 2021, 17:58 uur
spinout schreef:
De versie Live at the Matrix (ook op Spotify) is beter dan de Detroit versie. Zonder Sebastian!
7.5
Daar heb je idd gelijk in. Ik plaats hem hier even. De versie Live at the Matrix (ook op Spotify) is beter dan de Detroit versie. Zonder Sebastian!
7.5
Mocht iemand zijn stem willen aanpassen, dan mag dat uiteraard. We stemmen natuurlijk op de beste versie.
. Misschien dat 50tracks, AOVV, danny de punk, Frenkie!, Funky Bookie, harm1985, Johnny Marr, laxus11, Renoir, spinout, Waverick, willemdeux of WoNa hun stem nog willen herzien?
3
geplaatst: 11 mei 2021, 18:52 uur
Simon77, zie vandaag 6:15 uur voor mijn stem op I'm a King Bee. Herzien doen we niet aan bij slechte of matige songs. 

0
geplaatst: 11 mei 2021, 19:42 uur
I'm a King Bee deed wel weer wat stof opwaaien, maar goed mocht er toch iemand zijn cijfer willen herzien dan is dat mogelijk. En anders laten jullie je cijfer maar mooi staan
.
Voorlopig een 6,1 gemiddeld voor the King Bee en een plaats in het achterveld.
52 | Good Rockin' (Full Circle, 1972) | 6,1262 | 21 stemmers
53 | Verdilac (Full Circle, 1972) | 6,1095 | 21 stemmers
54 | I'm a King Bee (Live in Detroit, 1970/ Live at the Matrix, 1967) | 6,1033 | 15 stemmers
55 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,0481 | 26 stemmers
56 | Hang on to Your Life (Other Voices, 1971) | 5,9714 | 21 stemmers
"O Mond von Alabama
So musst du untergehn!
Die gute alte Mamma
will neue Monde sehn."
Verder met een van oorsprong Duits gedicht uit de jaren '20 van de vorige eeuw! Toen schreef de Duitse dichter en toneelschrijver Bertolt Brecht de tekst van het gedicht dat door zijn vaste kompaan Elisabeth Hauptmann werd omgezet naar het Engels onder de naam 'Moon of Alabama'. In 1925 zette de Duits-Amerikaanse componist Kurt Weill het op muziek voor het toneelstuk Mahagonny-Songspiel. De Weense actrice en danseres Lotte Lenya zong het nummer in het toneelstuk en was in 1930 de eerste die het nummer opnam onder de titel Alabama Song. 36 jaar later namen The Doors het nummer op voor hun debuutalbum met een aangepaste melodie en een hier en daar gewijzigde tekst.
The Doors - Alabama Song (Whisky Bar) (The Doors, 1967)
.Voorlopig een 6,1 gemiddeld voor the King Bee en een plaats in het achterveld.
52 | Good Rockin' (Full Circle, 1972) | 6,1262 | 21 stemmers
53 | Verdilac (Full Circle, 1972) | 6,1095 | 21 stemmers
54 | I'm a King Bee (Live in Detroit, 1970/ Live at the Matrix, 1967) | 6,1033 | 15 stemmers
55 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,0481 | 26 stemmers
56 | Hang on to Your Life (Other Voices, 1971) | 5,9714 | 21 stemmers
"O Mond von Alabama
So musst du untergehn!
Die gute alte Mamma
will neue Monde sehn."
Verder met een van oorsprong Duits gedicht uit de jaren '20 van de vorige eeuw! Toen schreef de Duitse dichter en toneelschrijver Bertolt Brecht de tekst van het gedicht dat door zijn vaste kompaan Elisabeth Hauptmann werd omgezet naar het Engels onder de naam 'Moon of Alabama'. In 1925 zette de Duits-Amerikaanse componist Kurt Weill het op muziek voor het toneelstuk Mahagonny-Songspiel. De Weense actrice en danseres Lotte Lenya zong het nummer in het toneelstuk en was in 1930 de eerste die het nummer opnam onder de titel Alabama Song. 36 jaar later namen The Doors het nummer op voor hun debuutalbum met een aangepaste melodie en een hier en daar gewijzigde tekst.
The Doors - Alabama Song (Whisky Bar) (The Doors, 1967)
1
geplaatst: 11 mei 2021, 21:44 uur
King Bee: 6,9
Alabama Song (Whisky Bar): 6,8
Kan er nu wel om lachen. Maar man wat had ik een hekel aan dit nummer.
Alabama Song (Whisky Bar): 6,8
Kan er nu wel om lachen. Maar man wat had ik een hekel aan dit nummer.
1
geplaatst: 11 mei 2021, 22:15 uur
Alabama song. Wat kan ik hier over zeggen wat ik niet al eerder heb gezegd bij dergelijke nummers.
Een bizar nummer voor een rockband natuurlijk,en daarmee ook de reden voor mijn lof. Maar dat heb ik al eerder vermeld , ik zal jullie er niet nog eens mee vervelen.
Dit nummer heb ik vanaf de eerste keer dat ik het hoorde altijd al een te gek nummer gevonden . Het eerste wat ik van the Doors hoorde was het gelijknamige debuut samen met Strange days, en dit nummer was hét gewoon . Waar bv the End en the Crystal Ship vooral mysterieus en ontzettend cool waren was dit gewoon een kermis lied , maar hé, dan wel eentje over Whisky.
Een klein weetje: Een van de door Simon77 aangehaalde veranderingen in tekst was little girl ipv gutt oftewel little boy. Dit werd ingevoerd door the Doors op het album, ik weet zeker dat een live versie ergens bestaat daar hoor je little boy . Dat viel me gek genoeg ooit eens op maar ik kan me niet meer heugen waar en wanneer.
(ik moest het even opzoeken op google en daar kwam ik uit op het hier vaker gebruikte live Matrix. Ik weet zelf eerlijk gezegd niet zo zeker of het die was wat ik herinner of een andere, maar dat ga ik nog even checken later. Leuk, huiswerk
) Over live versies, ik heb een teleurstelling moeten verwerkenen bij aankoop van de Hollywood b. live versie alwaar het nummer gehalveerd gespeeld werd. Mede daardoor heb ik altijd een beetje de pest aan dat album gehad.
Dit is wederom een parel en weer eentje uit mijn lijstje met favoriete van de band.
10,absoluut 10.
(Ach en wee toen ik de verschrikkelijke versie van mijn grote liefde Bowie hoorde. )
Een bizar nummer voor een rockband natuurlijk,en daarmee ook de reden voor mijn lof. Maar dat heb ik al eerder vermeld , ik zal jullie er niet nog eens mee vervelen.
Dit nummer heb ik vanaf de eerste keer dat ik het hoorde altijd al een te gek nummer gevonden . Het eerste wat ik van the Doors hoorde was het gelijknamige debuut samen met Strange days, en dit nummer was hét gewoon . Waar bv the End en the Crystal Ship vooral mysterieus en ontzettend cool waren was dit gewoon een kermis lied , maar hé, dan wel eentje over Whisky.
Een klein weetje: Een van de door Simon77 aangehaalde veranderingen in tekst was little girl ipv gutt oftewel little boy. Dit werd ingevoerd door the Doors op het album, ik weet zeker dat een live versie ergens bestaat daar hoor je little boy . Dat viel me gek genoeg ooit eens op maar ik kan me niet meer heugen waar en wanneer.
(ik moest het even opzoeken op google en daar kwam ik uit op het hier vaker gebruikte live Matrix. Ik weet zelf eerlijk gezegd niet zo zeker of het die was wat ik herinner of een andere, maar dat ga ik nog even checken later. Leuk, huiswerk
) Over live versies, ik heb een teleurstelling moeten verwerkenen bij aankoop van de Hollywood b. live versie alwaar het nummer gehalveerd gespeeld werd. Mede daardoor heb ik altijd een beetje de pest aan dat album gehad.Dit is wederom een parel en weer eentje uit mijn lijstje met favoriete van de band.
10,absoluut 10.
(Ach en wee toen ik de verschrikkelijke versie van mijn grote liefde Bowie hoorde. )
2
geplaatst: 12 mei 2021, 07:24 uur
Simon77 schreef:
In 1925 zette de Duits-Amerikaanse componist Kurt Weill het op muziek voor het toneelstuk Mahagonny-Songspiel.
In 1925 zette de Duits-Amerikaanse componist Kurt Weill het op muziek voor het toneelstuk Mahagonny-Songspiel.
Een paar jaar later werd dit uitgewerkt tot de opera 'Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny'. Een mooie opname hiervan stamt uit 1956, ook met Lotte Lenya.
Alabama Song (Whisky Bar) - 9
* denotes required fields.