Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 12 mei 2021, 09:07 uur
Alabama Song, aan de ene kant een irritante oorwurm en aan de andere kant een klassieker natuurlijk.
Laten we het op een 7 houden.
Laten we het op een 7 houden.
0
geplaatst: 12 mei 2021, 11:51 uur
Dirruk schreef:
Kan er nu wel om lachen. Maar man wat had ik een hekel aan dit nummer.
Precies dit gevoel. Wat een verschrikking heb ik dit altijd gevonden Kan er nu wel om lachen. Maar man wat had ik een hekel aan dit nummer.

Ik luister er nu wel iets milder naar ook, maar ik zet hem nog steeds niet voor mijn plezier op.
Ik geef het een 6,5
0
geplaatst: 12 mei 2021, 15:08 uur
Little Red Rooster: 7,3
Light My Fire: 10
Curses, Invocations: 6,2
Lament: 4,6
Light My Fire: 10

Curses, Invocations: 6,2
Lament: 4,6
harm1985 schreef:
Het werkt gewoon niet voor mij, An American Prayer. De muziek is best wel lekker om te beluisteren (in het geval van Curses, Invocations), maar ik had liever gewoon zang gehad. Ik merk dat ik gewoon totaal niet luister naar de tekst. Buiten dat interesseert Jim's cock me gewoon niet zo.
Volledig eens. Ik luister ook niet makkelijk naar de tekst, al heeft hij wel een erg prettige spreekstem. Maar doe mij maar zijn zang. En Lament...... Ook dat ben ik eens met Harm.Het werkt gewoon niet voor mij, An American Prayer. De muziek is best wel lekker om te beluisteren (in het geval van Curses, Invocations), maar ik had liever gewoon zang gehad. Ik merk dat ik gewoon totaal niet luister naar de tekst. Buiten dat interesseert Jim's cock me gewoon niet zo.
0
geplaatst: 12 mei 2021, 16:15 uur
Crowling King Snake: 8,6
Tell All The People: 6,8
Who Do You Love: 8,9
The Piano Bird: 7,1
You're Lost Little Girl: 8,5
Tell All The People: 6,8
Who Do You Love: 8,9
The Piano Bird: 7,1
You're Lost Little Girl: 8,5
0
geplaatst: 12 mei 2021, 16:26 uur
WoNa schreef:
dit nummer is uiteindelijk een totaal zootje. John Sebastian speelt een matige solo, laten we wel wezen, maar daarna gaat alles fout. Jim en Ray zingen verschillende coupletten, waar ik denk dat Jim fout zit. Daarna vergeet hij in te vallen. je hoort Ray zeggen, "take it, Jim", wat niet meer gebeurt.
Kortom, volledig amateuristisch. Ik zou me er diep voor schamen als mijn eigen coverbandje dit zo zou doen.
I'm A King Bee: 3
dit nummer is uiteindelijk een totaal zootje. John Sebastian speelt een matige solo, laten we wel wezen, maar daarna gaat alles fout. Jim en Ray zingen verschillende coupletten, waar ik denk dat Jim fout zit. Daarna vergeet hij in te vallen. je hoort Ray zeggen, "take it, Jim", wat niet meer gebeurt.
Kortom, volledig amateuristisch. Ik zou me er diep voor schamen als mijn eigen coverbandje dit zo zou doen.
I'm A King Bee: 3
Behalve dan dat ik geen cover bandje heb kan ook ik mij hier volledig in vinden.
King bee 3
2
geplaatst: 12 mei 2021, 16:30 uur
Simon77 schreef:

Ik luister er nu wel iets milder naar ook, maar ik zet hem nog steeds niet voor mijn plezier op.
Ik geef het een 6,5
(quote)
Precies dit gevoel. Wat een verschrikking heb ik dit altijd gevonden 
Ik geef het een 6,5
Tssss
dit kan toch niet. Het is dat je de quizmaster bent van dit spel anders had ik je eruit gestemd. Ik zie het één keer door de vingers maar dit soort opmerkingen vragen natuurlijk vroeg of laat om muiterij. 
0
geplaatst: 12 mei 2021, 19:59 uur
Gelukkig maar dat jullie er wel kijk op hebben en Alabama Song naar een keurige vijftiende plek stemmen met bijna een 8,5 gemiddeld. 
Een plek waar dit nummer natuurlijk ook wel thuis hoort.
13 | Crawling King Snake (L.A. Woman, 1971) | 8,5364 | 22 stemmers
14 | Spanish Caravan (Waiting for the Sun, 1968) | 8,5000 | 28 stemmers
15 | Alabama Song (Whisky Bar) (The Doors, 1967) | 8,4421 | 19 stemmers
16 | End of the Night (The Doors, 1967) | 8,2800 | 30 stemmers
17 | Been Down So Long (L.A. Woman, 1971) | 8,2625 | 28 stemmers
Het nummer van vandaag is geschreven door Robby Krieger en wordt ook door hem gezongen. Variety Is the Spice of Life was de B-kant van Tightrope Ride, de eerste single die zonder Jim werd uitgebracht. Het gaat over iemand die het niet zo nauw neemt met trouw aan zijn vrouw en volop geniet van het succes en de aandacht van het vrouwelijk schoon. Of is deze redenering te flauw?
Het is in ieder geval het kortste nummer op het album, dus dat zou alvast een pluspunt moeten zijn 
The Doors - Variety Is the Spice of the Life (Other Voices, 1971)

Een plek waar dit nummer natuurlijk ook wel thuis hoort.
13 | Crawling King Snake (L.A. Woman, 1971) | 8,5364 | 22 stemmers
14 | Spanish Caravan (Waiting for the Sun, 1968) | 8,5000 | 28 stemmers
15 | Alabama Song (Whisky Bar) (The Doors, 1967) | 8,4421 | 19 stemmers
16 | End of the Night (The Doors, 1967) | 8,2800 | 30 stemmers
17 | Been Down So Long (L.A. Woman, 1971) | 8,2625 | 28 stemmers
Het nummer van vandaag is geschreven door Robby Krieger en wordt ook door hem gezongen. Variety Is the Spice of Life was de B-kant van Tightrope Ride, de eerste single die zonder Jim werd uitgebracht. Het gaat over iemand die het niet zo nauw neemt met trouw aan zijn vrouw en volop geniet van het succes en de aandacht van het vrouwelijk schoon. Of is deze redenering te flauw?
Het is in ieder geval het kortste nummer op het album, dus dat zou alvast een pluspunt moeten zijn 
The Doors - Variety Is the Spice of the Life (Other Voices, 1971)
1
geplaatst: 12 mei 2021, 21:41 uur
Variety is the Spice of Life mist ... variatie. En nog veel meer. 4
0
geplaatst: 12 mei 2021, 23:01 uur
Ook deze King Bee is heel matig (en Ray lijkt te zingen, help!). Dan swingt de vorige tenminste nog, want met de basis daar is weinig mis. In The Matrix versie wil die swing er maar niet inkomen. Ik blijf bij mijn 3.
Alabama Song is inderdaad een van de vreemdste nummers voor een rockband. Ik hoorde het lied voor het eerst bij David Bowie in Ahoy 1978, mijn derde grote concert. De eerste was Bowie twee jaar eerder. de tweede Queen. Het voelde zo raar tussen al die geweldige nummers daar.
Dat was altijd hetzelfde op 'The Doors'. Wat doet dat rare nummer daar? Vele jaren later hoor ik hoe briljant het is. Dat is al een aantal jaren zo en niet vandaag. De band speelt gewoon op de toppen van zijn kunnen hier.
Alabama Song: 9
Alabama Song is inderdaad een van de vreemdste nummers voor een rockband. Ik hoorde het lied voor het eerst bij David Bowie in Ahoy 1978, mijn derde grote concert. De eerste was Bowie twee jaar eerder. de tweede Queen. Het voelde zo raar tussen al die geweldige nummers daar.
Dat was altijd hetzelfde op 'The Doors'. Wat doet dat rare nummer daar? Vele jaren later hoor ik hoe briljant het is. Dat is al een aantal jaren zo en niet vandaag. De band speelt gewoon op de toppen van zijn kunnen hier.
Alabama Song: 9
0
geplaatst: 13 mei 2021, 00:22 uur
Variety is the Spice of Life ....waarom? 2,7 (ik vind het echt bagger)
1
geplaatst: 13 mei 2021, 08:44 uur
Klinkt niet echt als The Doors, eerder als een Flying Burrito Brothers outtake of het eerste album van Crazy Horse (zonder Young ) of zo. Ik heb er niet zo moeite mee als nummer an sich, maar onderstreept wederom dat ze beter niet hadden kunnen doorgaans als 'The Doors'.
5.5
5.5
1
geplaatst: 13 mei 2021, 09:14 uur
Als we de zang laten voor wat het is, ook Robbie is geen Jim, moet toch geconcludeerd worden dat de invloed van Jim op de andere drie gigantisch was. Het is gewoon allemaal heel matig, een enkele briljant in het varkenskot daargelaten.
Als ik iets positiefs moet schrijven over Variety Is The Spice Of Life, dan is het dat het een zeker vrolijk element heeft. De honky tonk piano is gewoon grappig en past. Verder kom ik niet tot heel veel positiefs. De neerwaartse akkoordenprogressie vind ik zelfs ronduit irritant om naar te luisteren. Het is niet best.
Variety Is The Spice Of Life: 3,75
Als ik iets positiefs moet schrijven over Variety Is The Spice Of Life, dan is het dat het een zeker vrolijk element heeft. De honky tonk piano is gewoon grappig en past. Verder kom ik niet tot heel veel positiefs. De neerwaartse akkoordenprogressie vind ik zelfs ronduit irritant om naar te luisteren. Het is niet best.
Variety Is The Spice Of Life: 3,75
0
geplaatst: 13 mei 2021, 09:58 uur
We zijn met het zestigste nummer zo'n beetje op de helft gekomen van The Doors Meter en laat ik het positief houden. We hebben meer dan de helft van de 'Jim-loze' nummers gehad. Nog 3 van Other Voices en 4 van Full Circle (Oh ja, en nog een draak zonder Jim uit de categorie 'overig'
).
Variety Is the Spice of Life: 6-
).Variety Is the Spice of Life: 6-
0
geplaatst: 13 mei 2021, 11:28 uur
I'm A King Bee: 5,5
Alabama Song: 8
Variety Is The Space of Life: 5
Alabama Song: 8
Variety Is The Space of Life: 5
1
geplaatst: 13 mei 2021, 20:17 uur
Verandering van spijs doet eten, maar dat gaat niet bepaald op voor de Jim-loze Doors muziek. Variety Is the Spice of Life neemt de rode lantaarn over van Hardwood Floor en is het tweede nummer dat een onvoldoende scoort.
56 | Hang on to Your Life (Other Voices, 1971) | 5,9714 | 21 stemmers
57 | I'm a King Bee (Live in Detroit, 1970/ Live at the Matrix, 1967) | 5,9028 | 18 stemmers
58 | Carol (Live in Detroit, 2000) | 5,8543 | 23 stemmers
59 | Hardwood Floor (Full Circle, 1972) | 5,1674 | 23 stemmers
60 | Variety Is the Spice of the Life (Other Voices, 1971) | 5,0219 | 16 stemmers
Verder met een opvallend, optimistisch nummer van Waiting for the Sun. Een nummer dat zo uit de 'Summer of Love' lijkt te komen. Kom gezellig bij elkaar en samen kunnen we de hele wereld aan, maar zoals wel vaker bij Jim's teksten is een duistere ondertoon nooit ver weg. "Tell you lies, I tell you wicked lies", zingt hij een aantal keer en op het eind is de hoop op gewoon een vrolijk nummer wel gevlogen als hij zingt:
"The time you wait subtracts the joy
Beheads the angels you destroy
Angels fight, angels cry
Angels dance and angels die"
We Could Be So Good Together werd al ten tijde van het album Strange Days opgenomen, maar verscheen dus pas op het volgende album.
The Doors - We Could Be So Good Together (Waiting for the Sun, 1968)
56 | Hang on to Your Life (Other Voices, 1971) | 5,9714 | 21 stemmers
57 | I'm a King Bee (Live in Detroit, 1970/ Live at the Matrix, 1967) | 5,9028 | 18 stemmers
58 | Carol (Live in Detroit, 2000) | 5,8543 | 23 stemmers
59 | Hardwood Floor (Full Circle, 1972) | 5,1674 | 23 stemmers
60 | Variety Is the Spice of the Life (Other Voices, 1971) | 5,0219 | 16 stemmers
Verder met een opvallend, optimistisch nummer van Waiting for the Sun. Een nummer dat zo uit de 'Summer of Love' lijkt te komen. Kom gezellig bij elkaar en samen kunnen we de hele wereld aan, maar zoals wel vaker bij Jim's teksten is een duistere ondertoon nooit ver weg. "Tell you lies, I tell you wicked lies", zingt hij een aantal keer en op het eind is de hoop op gewoon een vrolijk nummer wel gevlogen als hij zingt:
"The time you wait subtracts the joy
Beheads the angels you destroy
Angels fight, angels cry
Angels dance and angels die"
We Could Be So Good Together werd al ten tijde van het album Strange Days opgenomen, maar verscheen dus pas op het volgende album.
The Doors - We Could Be So Good Together (Waiting for the Sun, 1968)
* denotes required fields.