Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2021, 07:19 uur
6.5 beetje Stones-y, op zich geen slecht nummer idd.
En nog een 8.5 voor Strange Days!
En nog een 8.5 voor Strange Days!
0
geplaatst: 12 maart 2021, 08:12 uur
Jim was natuurlijk essentieel voor The Doors, maar de overige 3 blijven wel goede muzikanten. Dit is helemaal niet slecht.
7
7
1
geplaatst: 12 maart 2021, 09:16 uur
Wat Funky Bookie zegt inderdaad. Jim wordt natuurlijk gemist, maar Wandering Musician is geen slecht nummer.
Het had van mij alleen wel wat compacter gemogen. De eerste minuut gebeurt er maar heel weinig en het instrumentale tussenstuk had ook zeker een minuut korter gekund. De stem van Manzarek bevalt me hier wel trouwens.
6,5
Het had van mij alleen wel wat compacter gemogen. De eerste minuut gebeurt er maar heel weinig en het instrumentale tussenstuk had ook zeker een minuut korter gekund. De stem van Manzarek bevalt me hier wel trouwens.
6,5
0
geplaatst: 12 maart 2021, 09:20 uur
Gevalletje van niet weten wanneer je moet stoppen. Op zich geen verkeerd nummer, maar zonder Jim geen Doors, net als dat zonder Freddie er geen Queen is. Komt bij dat het intro ellenlang duurt en er daarna ook niet veel gebeurt. Met de hakken over de sloot. 5.5
3
geplaatst: 12 maart 2021, 09:57 uur
Lang geleden heb ik deze plaat en de tweede zonder Morrison, gekocht als cassette. De LPs stonden nooit mid price begin jaren 80, alle andere wel, m.u.v. 'Absolutely Live'. Een van de twee, de laatste, is vakkundig gesloopt door mijn toen kruipend zoontje, die er zijn kleine vingertjes goed achter kreeg en behoorlijk wat moeite moest doen om er bij te kunnen komen.
Other Voices heb ik noot zo vaak gedraaid. Ik heb geen actieve herinnering aan dit nummer. Het nu horen betekent in feite een herintroductie. Die bevalt eigenlijk prima. Muzikaal is het best lekker, een beetje loom ook, maar inderdaad minder spannend dan vroegere lange The Doors nummers. Manzarek is op zijn best een adequate vervanger als zanger, meer niet. De manier waarop de piano wordt ingezet en de slide van Krieger (weinig gitaar voor zijn nummer!) is prima. Ik ben het eens met te weinig spanning voor een nummer van 6.30 minuten. Toch een positieve beoordeling.
Wandering Musician: 7
Other Voices heb ik noot zo vaak gedraaid. Ik heb geen actieve herinnering aan dit nummer. Het nu horen betekent in feite een herintroductie. Die bevalt eigenlijk prima. Muzikaal is het best lekker, een beetje loom ook, maar inderdaad minder spannend dan vroegere lange The Doors nummers. Manzarek is op zijn best een adequate vervanger als zanger, meer niet. De manier waarop de piano wordt ingezet en de slide van Krieger (weinig gitaar voor zijn nummer!) is prima. Ik ben het eens met te weinig spanning voor een nummer van 6.30 minuten. Toch een positieve beoordeling.
Wandering Musician: 7
1
geplaatst: 12 maart 2021, 15:26 uur
Simon77 schreef:
Wat Funky Bookie zegt inderdaad. Jim wordt natuurlijk gemist, maar Wandering Musician is geen slecht nummer.
Volledig eens met de onderbouwing.
Wandering Musician: 6,3
0
geplaatst: 12 maart 2021, 19:56 uur
17 Mensen hebben tot nu toe de moeite genomen om Wandering Musician te beluisteren en te beoordelen en over het algemeen viel dat best mee gezien de cijfers
Een 6,4 en daarmee vlak achter Whiskey, Mystics and Men. Dus schroom niet om het nummer binnenkort alsnog een kans te geven
.
1 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5857 | 28 stemmers
2 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9845 | 29 stemmers
3 | Not to Touch the Earth (Waiting for the Sun, 1968) | 7,5179 | 39 stemmers
4 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,5148 | 25 stemmers
5 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,4235 | 17 stemmers
Tijd voor een nummer van het fenomenale debuutalbum uit 1967. De titel is natuurlijk een verwijzing naar de beroemde filmstudio, maar de 'fox' refereert in dit nummer aan een modieuze, maar afstandelijke moderne vrouw. Het klappende geluid in het refrein komt van de bandleden die op houten planken stampen, een ideetje van producer Paul Rothchild.
The Doors - Twentieth Century Fox (The Doors, 1967)
Een 6,4 en daarmee vlak achter Whiskey, Mystics and Men. Dus schroom niet om het nummer binnenkort alsnog een kans te geven
.1 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5857 | 28 stemmers
2 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9845 | 29 stemmers
3 | Not to Touch the Earth (Waiting for the Sun, 1968) | 7,5179 | 39 stemmers
4 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,5148 | 25 stemmers
5 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,4235 | 17 stemmers
Tijd voor een nummer van het fenomenale debuutalbum uit 1967. De titel is natuurlijk een verwijzing naar de beroemde filmstudio, maar de 'fox' refereert in dit nummer aan een modieuze, maar afstandelijke moderne vrouw. Het klappende geluid in het refrein komt van de bandleden die op houten planken stampen, een ideetje van producer Paul Rothchild.
The Doors - Twentieth Century Fox (The Doors, 1967)
0
geplaatst: 12 maart 2021, 20:08 uur
6.5
Voor mij de wat zwakkere broeder op een verder fantastisch album
Voor mij de wat zwakkere broeder op een verder fantastisch album
0
geplaatst: 13 maart 2021, 08:18 uur
1 van de mindere nummers op het debuut, maar dan nog.. Gewoon erg lekker, met een goeie tekst.
7,8
7,8
0
geplaatst: 13 maart 2021, 08:44 uur
Twentieth Century Fox: 8,9
Altijd al een heel fijn nummer gevonden.
Altijd al een heel fijn nummer gevonden.
0
geplaatst: 13 maart 2021, 09:38 uur
De periode zonder Jim is voor mij ook erg onbekend maar met dit nummer is niks mis mee.
Wandering Musician een 7
Fenomenaal album natuurlijk met alleen maar goede nummers en dit is geen uitzondering
Twentieth Century Fox een 8.3
Wandering Musician een 7
Fenomenaal album natuurlijk met alleen maar goede nummers en dit is geen uitzondering
Twentieth Century Fox een 8.3
* denotes required fields.