MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
Queen of the Highway: 8

Yes, the River Knows 9
Queen of the Highway 8.5

Queen of the Highway - 8

It Slipped My Mind: 5,2
Love Her Madly: 8,8
I Will Never Be Untrue: 6,8
Horse Latitudes: 7
Yes, the River Knows: 8,,6
Queen of the Highway: 8,9

Yes, The River Knows: een heel andere kant van The Doors dan ik gewend ben. Ik vind Jim misschien niet de meest geschikte vocalist voor het nummer. is er ook een versie waarbij Krieger zelf zingt? 7.7
Queen of the Highway: Funky pianootje... 8 (de Jazz Versie heeft het terecht niet gehaald)

Queen of the Highway: 7

Dit nummer verrast me echt. Ik had er nooit een echt hoge pet van op. Het swingt behoorlijk en Jim heeft de vocalen volkomen onder controle. Heerlijke elektrische piano en Robbie is erg op dreef. Hij laat wederom horen hoe inventief hij gitaar speelt.

Ik kende de meer jazzy uitvoering niet, maar zelfs bij de MH versie meen ik te horen dat The Doors de twee grote jazzy rock formaties Blood, Sweat & Tears en Chicago Transit Authority heeft gehoord en waardeerde. Krieger zou, zeker in de laatste band, een zeer goede aanvulling zijn geweest met zijn spel.

Queen Of The Highway: 8,5

P.S., Ik houd niet van jazz, maar ... dat kunnen ze dus ook al. Voorwaar niet slecht.

Love Her Madly: 9
I Will Never Be Untrue: 8
Horse Latitudes: 6,5
Yes, the River Knows: 7
Queen of the Highway: 7,5

Volgens mij ben ik weer bij Simon77

50tracks schreef:
Volgens mij ben ik weer bij Simon77
Check

Nooit veel gehad eigenlijk met dit Queen of the Highway, maar zoals met al het minder bekende werk, beluister ik het meerdere keren in de dagen voorafgaand aan de plaatsing en op de dag zelf.

Het nummer groeit, van een krappe 7 afgelopen weekend, naar bijna een 8 vanavond.

7,8

Die 8 haalt Queen of the Highway gemiddeld wel en daarmee stranden ze vooralsnog net buiten de top 30 net achter Yes, the River Knows van gisteren.

30 | Yes, the River Knows (Waiting for the Sun, 1968) | 8,2132 | 19 stemmers
31 | We Could Be So Good Together (Waiting for the Sun, 1968) | 8,0932 | 22 stemmers
32 | Queen of the Highway (Morrison Hotel, 1970) | 8,0857 | 14 stemmers
33 | Someday Soon (Live in Pittsburgh, 1970) | 8,0750 | 20 stemmers
34 | Ship of Fools (Morrison Hotel, 1970) | 8,0750 | 22 stemmers

Vandaag een nummer dat hoognodig aan een remake toe is, want was het begin jaren '70 nog uitkijken naar de vier miljardste wereldburger, gaan we binnen niet al te lange tijd het dubbele bereiken op ons steeds vollere planeetje. Dat had Robby Krieger vast niet kunnen vermoeden toen hij 4 Billion Souls schreef. Benieuwd hoeveel mensen er op aarde waren toen jij werd geboren, klik op de volgende link en vul je geboortedatum in How big was the world's population when you were born?
Bij mij waren het er 4.101.895.372 blijkbaar

The Doors - 4 Billion Souls (Full Circle, 1972)

Yes, the River Knows 9.1
Queen of the Highway 8.6
4 Billion Souls 5.8

John Densmore vond dat ze Morrisons nummer geen recht hadden gedaan met het arrangement van Queen Of The Highway; ik daarentegen:
9.5

4 Billion Souls: 8.0

4 Billion Souls: 5

op 22/1/85 waren er alweer 4.698.914.646 zielen op aard. Waaronder ik voor het eerst.

4,7 (afgerond) lijkt me ook een passend cijfer voor dit nummer. Flauwe hap, daar kan dat leuke jengel gitaartje op het eind niet veel meer aan doen helaas.

Dit is eigenlijk een merkwaardig nummer, voor The Doors. Het soort dat Ringo gezongen zou hebben bij The Beatles, een song waar George aan meegeschreven zou hebben. Het resultaat is een liedje dat eigenlijk best leuk is, maar niets met The Doors te maken heeft. Het orgel werkt heel goed, de rare overgangen ook en de gitaarsolo is gewoon lekker. Dit nummer is zonder meer een van de leukere van 'Full Circle'. Het is niet iets wat ik nog eens zal opzetten, wat overigens voor de hele plaat geldt.

4 Billion Souls: 7,25

Yes the river is (dit keer) dan geen technisch hoogstandje maar gewoon een heerlijk nummer in de trant van bv een Summer's almost gone
8.9

Queen of the highway was voorheen zelfs een favoriet in mijn jeugd maar het enthousiasme is met de jaren wel wat getemperd. Het nummer is gewoon lekker maar de tekst, mwa.
He was a monster black dressed in leather? Om nog maar niet te spreken over de uitspraak American boy, American girl
Most beautiful people in the world.

Maar het nummer zelf vind ik dan wel erg lekker en ook vrij "catchy" voor een Doors liedje. Erg lekker zelfs als je het in de auto hoort en niet op de tekst zit te letten. Matige lyrics helaas. Of wellicht beter geformuleerd, de tekst spreekt mij niet erg aan .
8,5 toch

De laatste daar moet ik nog even voor gaan zitten

Queen of the Highway: 7,6
4 Billion Souls: 6

Een erg vrolijk nummer, niet hoogstaand, maar ik kan het best hebben. Ook de zang stoort me eigenlijk niet en dat is natuurlijk sowieso een pluspunt.

7-

Queen of the Highway: 7,5
4 Billion Souls: 6,2

Een 6,2 gemiddeld voor 4 Billion Souls voorlopig en dat is best netjes voor een Full Circle nummer.

77 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4835 | 26 stemmers
78 | Go Insane (Demo Versie) (First Demos, 1965) | 6,3028 | 18 stemmers
79 | 4 Billion Souls (Full Circle, 1972) | 6,2273 | 11 stemmers
80 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
81 | The Peking King and the New York Queen (Full Circle, 1972) | 6,1810 | 21 stemmers

Het is dat Riders on the Storm al geweest is, die had namelijk wel gepast na het 'verfrissende buitje' hier zojuist in het Noorden van NL. Een andere klapper dan maar die ook zomaar eens richting het podium zou kunnen gaan.
We gaan namelijk verder met misschien wel het ultieme afscheidslied. Voor Jim zal het in ieder geval zo geweest zijn, want dat de breuk met zijn eerste liefde Mary Werbelow te snel kwam in de zomer van 1965 maakt The Crystal Ship wel duidelijk. Jim schreef zijn hartzeer van zich af in zijn gedichtenbundel, naar verluidt op het strand van Isla Vista, Californië. Al bij de eerste regel wordt duidelijk dat Jim haar nog niet kan laten gaan. "Before you slip into unconsciousness, I'd like to have another kiss." En even later zingt hij "Another flashing chance at bliss, another kiss."
De titel haalde Jim uit Iers manuscript uit de twaalfde eeuw 'Lebor na hUidre' (Book of the Dun Cow), daar heb je verder helemaal niks aan, maar pik je toch even mee!

The Doors - The Crystal Ship (The Doors, 1967)

Had ik dit op de radio gehoord had ik nooit gezegd dat het hier om the Doors gaat. 4 billion souls lijkt vooral op een Beatles nummer. Maar dan geen beste Dat gezegd ga ik mee met Simon77 wat betreft de zang, niet zo beroerd als het gemiddelde op deze plaat. Het hele nummer is zelfs ergens nog best te doen eigenlijk, maar deze plaat zal toch voor de eeuwigheid onaangeroerd in mijn kast blijven liggen. Dat veranderd ook dit nummer niet
Desondanks, toch nog een 6.8. voor dit soort van vrolijk liedje.

4 Billion: 6.4

Crystal Ship een 9.5

Ik heb the Doors ergens in 90,91 leren kennen. Dat was via een vriend meen ik te herinneren, of dan wel dat hij er in ieder geval ook van hield. Hoe het ook zij, het was in ieder geval iets wat we vaak samen draaide . the End was altijd mijn favoriet. Dit was die van hem.

Ergens roepen ze bij mij ook dezelfde sfeer op .
Lekker psychedelisch, maar gek genoeg draai ik het nummer bijna nooit.
Enige smetje is dat ik het eerste gedeelte van het nummer altijd sterker vind dan het slot . Het is nl waarschijnlijk de vocale beheersing die hier nog wat ontbreekt, wat eigenlijk merkbaar is in de laatste pak um beet 30 seconden. Hoe het nummer start vind ik prachtig maar het heeft toch nooit op mijn lijstje met lievelingsnummers gestaan. Ik zet hem voorlopig toch even op een
9....
ik ga hem morgen ofzo nog eens even draaien. Dit is wel echt zo'n nummer welke de juiste stemming vereist . Een glaasje whisky bij de haard laat op de avond een betere benadering dan nu met kinderen die samen met Katy Perry mee blèren en druk aan het dansen zijn op de achtergrond

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.