MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
Een ruime 9 gemiddeld voor het prachtige Love Street, die daarmee voorlopig op een keurige achtste plek terechtkomt.

06 | Love Her Madly (L.A. Woman, 1971) | 9,1929 | 21 stemmers
07 | Break on Through (To the Other Side) (The Doors, 1967) | 9,1828 | 29 stemmers
08 | Love Street (Waiting for the Sun, 1968) | 9,1033 | 15 stemmers
09 | Peace Frog (Morrison Hotel, 1970) | 8,9788 | 26 stemmers
10 | Love Me Two Times (Strange Days, 1967) | 8,9426 | 27 stemmers

Na het ultieme liefdesliedje nu het ultieme afscheidsnummer? Het heeft er in ieder geval alle schijn van dat de relatie wordt verbroken, maar dat dit ook diegene die het uitmaakt heel veel pijn doet. Haar zien huilen breekt zijn hart en laat hem zeer waarschijnlijk terugkomen op zijn keuze en dat wil hij toch zien te voorkomen.

The Doors - I Can't See Your Face in My Mind (Strange Days, 1967)

I Can't See Your Face in My Mind: 8,5

Love Street: 7,5
Deze: 8

Push push: 6,9
Love Street: 8,8
I Can't See Your Face in My Mind: 9,5

Push push: 6
Love Street: 8,3
I Can't See Your Face in My Mind: 8.6

I can't see your face in my mind: 10

Push Push: 7,1 toch wel lekker
Love Street: 9,2
I Can't See Your Face In My Mind: 8,7

Push Push - 5
Love Street - 9,5
I Can't See Your Face in My Mind - 9

Love Street: 9,2
I Can't See Your Face in My Mind: 8,5

Hoog niveau!

Een van de vele nummers waarom ik Strange Days zo'n geweldig album vind. Dit nummer is zo heerlijk mysterieus. Dat begint met de spookachtige geluiden die Robbie uit zijn gitaar tovert. Alles met een slide gespeeld. De iets dieper weggemixte orgelgeluiden doen lekker mee. Wat opvalt, is alle alternatieve percussie die behoorlijk op de voorgrond treedt. Het maakt dat het nummer een erg aparte sfeer heeft. Het slome Latin ritme doet de rest.

I Can't See Your Face In My Mind: 9

Love Street: aanstekelijk, poppy nummer. 8.5
I Can't See Your Face in My Mind: 8

I Can't See Your Face in My Mind: 8

Met een 8,6 gemiddeld komt I Can't See Your Face in My Mind keurig in de Top 20 te staan op dit moment.

16 | Soul Kitchen (The Doors, 1967) | 8,7278 | 27 stemmers
17 | Hyacinth House (L.A. Woman, 1971) | 8,7100 | 25 stemmers
18 | I Can't See Your Face in My Mind (Strange Days, 1967) | 8,6438 | 16 stemmers
19 | Blue Sunday (Morrison Hotel, 1970) | 8,6364 | 22 stemmers
20 | Five to One (Waiting for the Sun, 1968) | 8,6333 | 30 stemmers

Op Morrison Hotel staat het verhaal van een vrouw die haar toevlucht zoekt in de wereld van prostitutie. Maggie M'Gill is het door Jim Morrison gecreëerde personage dat besluit van de heuvel waarop ze woont af te dalen naar het fictieve Tangy Town, nadat haar overleden vader haar berooid heeft achtergelaten. En in Tangy Town willen mannen maar één ding 'People down there really like to get it on'.

The Doors - Maggie M'Gill (Morrison Hotel, 1970)

Weer een 10! (voor Maggie M'Gill)

Maggie M'Gill: 7,8

Love Street 8.9
I Can't See Your Face in My Mind 8.7
Maggie M'Gill 8.4

I Can't See Your Face in My Mind 8
Maggie M'Gill 8.5

Maggie M'Gill - 7,5

Heeft een beetje een The Band-achtige vibe. Klinkt bijna als een Ierse traditional. Lekker gitaar en orgelwerk ook zeg! 9

Maggie M'Gill: 6,5

Ik vond dit altijd een vreselijk nummer. Wat een verrassing dat ik het in 2021 behoorlijk goed vind.Ik zal 'Morrison Hotel' binnenkort weer eens integraal draaien. Misschien dat ik mijn mening moet herzien.

Maggie M'Gill: 8

Gast
geplaatst: vandaag om 05:26 uur

geplaatst: vandaag om 05:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.