Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 7 april 2021, 17:48 uur
Gloria , lekkere cover en echt prima geluid zo live, maar het blijft ook echt een cover. 7.8 want ik hoor liever de versie van Patti Smith eigenlijk
End of the Night dit is een moeilijke,de ene keer vind ik hem goed de andere keer wat leeg. 8
My eyes have seen you 8.8 goed nummer
End of the Night dit is een moeilijke,de ene keer vind ik hem goed de andere keer wat leeg. 8
My eyes have seen you 8.8 goed nummer
1
geplaatst: 7 april 2021, 18:10 uur
Even stemmen inhalen voor de nummers die ik ken - wellicht dat ik later nog eens al die rarities ga beluisteren.
Riders on the Storm - 6,7
Break on Through (To the Other Side) - 9,5
Strange Days - 8,2
Five to One - 8,9
Unhappy Girl - 6,2
Been Down So Long - 8,3
Shaman's Blues - 6,8
Ghost Song - 8,4
Twentieth Century Fox - 7,6
The Spy - 8
Wintertime Love - 5,7
You Make Me Real - 7,1
End of the Night - 9,2
My Eyes Have Seen You - 7,3
Riders on the Storm - 6,7
Break on Through (To the Other Side) - 9,5
Strange Days - 8,2
Five to One - 8,9
Unhappy Girl - 6,2
Been Down So Long - 8,3
Shaman's Blues - 6,8
Ghost Song - 8,4
Twentieth Century Fox - 7,6
The Spy - 8
Wintertime Love - 5,7
You Make Me Real - 7,1
End of the Night - 9,2
My Eyes Have Seen You - 7,3
0
geplaatst: 7 april 2021, 18:46 uur
Volgens mij is nu wel van alle albums een nummertje gekozen (?)
L.A. woman schitterd vooralsnog in afwezigheid
of ben ik nou gewoon ongeduldig
L.A. woman schitterd vooralsnog in afwezigheid
of ben ik nou gewoon ongeduldig
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:02 uur
Spoelworm schreef:
Volgens mij is nu wel van alle albums een nummertje gekozen (?)
Klopt, van alle studioalbums zijn inmiddels twee of drie nummers langs geweest.Volgens mij is nu wel van alle albums een nummertje gekozen (?)
We zitten bijna op een kwart van het aantal nummers dat langs gaat komen, dus de dag dat L.A. Woman langs gaat komen komt steeds dichterbij
Vergeet je niet om Ships w/ Sails nog van een beoordeling te voorzien?
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:42 uur
5, de zang geeft het nummer een genadeslag.
ray was een toffe gast maar zanger...
1
geplaatst: 7 april 2021, 19:47 uur
Ook My Eyes Have Seen You scoort uitstekend en haalt net geen 8 gemiddeld op dit moment. Daarmee staat het nummer op een keurige achtste plek, de zevende plek lijkt onhaalbaar, maar één mindere beoordeling kan het nummer wel flink doen zakken. Het zit erg dicht op elkaar van 8 t/m 14.
07 | Unhappy Girl (Strange Days, 1967) | 8,2138 | 29 stemmers
08 | My Eyes Have Seen You (Strange Days, 1967) | 7,9870 | 27 stemmers
09 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
10 | Shaman's Blues (The Soft Parade, 1969) | 7,9481 | 26 stemmers
11 | Gloria (Live) (Alive She Cried, 1983) | 7,9464 | 28 stemmers
12 | Ghost Song (An American Prayer, 1978) | 7,9404 | 26 stemmers
13 | The Spy (Morrison Hotel, 1970) | 7,9155 | 29 stemmers
14 | Twentieth Century Fox (The Doors, 1967) | 7,9113 | 31 stemmers
Tijd voor een stapje terug...
In the Eye of the Sun is de albumopener van het album Other Voices uit 1971. Het was de B-kant van de single Ships w/ sails uit 1972. Het nummer is geschreven door Ray Manzarek, die ook de zang voor zijn rekening neemt. Hoewel de band veel gebruik maakte van verschillende sessiemuzikanten was bassist Jack Conrad bijna een vierde bandlid, hij speelde bas op meerdere tracks van de Post-Jim albums en ging ook mee op tournee. Conrad, die ook samenwerkte met o.a. Petula Clark, Gram Parsons en The Babys, overleed in november 2017 op 69-jarige leeftijd aan een zware hartaanval.
The Doors - In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971)
07 | Unhappy Girl (Strange Days, 1967) | 8,2138 | 29 stemmers
08 | My Eyes Have Seen You (Strange Days, 1967) | 7,9870 | 27 stemmers
09 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
10 | Shaman's Blues (The Soft Parade, 1969) | 7,9481 | 26 stemmers
11 | Gloria (Live) (Alive She Cried, 1983) | 7,9464 | 28 stemmers
12 | Ghost Song (An American Prayer, 1978) | 7,9404 | 26 stemmers
13 | The Spy (Morrison Hotel, 1970) | 7,9155 | 29 stemmers
14 | Twentieth Century Fox (The Doors, 1967) | 7,9113 | 31 stemmers
Tijd voor een stapje terug...
In the Eye of the Sun is de albumopener van het album Other Voices uit 1971. Het was de B-kant van de single Ships w/ sails uit 1972. Het nummer is geschreven door Ray Manzarek, die ook de zang voor zijn rekening neemt. Hoewel de band veel gebruik maakte van verschillende sessiemuzikanten was bassist Jack Conrad bijna een vierde bandlid, hij speelde bas op meerdere tracks van de Post-Jim albums en ging ook mee op tournee. Conrad, die ook samenwerkte met o.a. Petula Clark, Gram Parsons en The Babys, overleed in november 2017 op 69-jarige leeftijd aan een zware hartaanval.The Doors - In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971)
0
geplaatst: 7 april 2021, 20:09 uur
Best lekker, eerlijk gezegd. Manzarek doet het naar behoren als zanger, al is het natuurlijk geen Jim Morrison. Maar die vergelijking is uiteraard ook niet helemaal eerlijk.
7
7
0
geplaatst: 7 april 2021, 20:10 uur
Hoe verder ik in het nummer komt hoe korter mijn recensie zou kunnen worden: nah . De post Morrison albums gaan bij mij niet hoog scoren ben ik bang. 5.2.
0
geplaatst: 8 april 2021, 07:40 uur
7.25
Echt wel een fijn nummer, maar Ray als zanger blijft behelpen.
Echt wel een fijn nummer, maar Ray als zanger blijft behelpen.
0
geplaatst: 8 april 2021, 09:29 uur
Het begin doet een beetje denken aan I Heard it Through the Grapevine. Als je het principe 'zonder Jim geen Doors' loslaat, eigenlijk best een lekker, funky nummer.
7.8
7.8
1
geplaatst: 8 april 2021, 09:58 uur
Een nummer waar ik weinig herinneringen aan heb. Het is dan ook niet heel bijzonder. Een voortkabbelende boogie in een bluesschema. Naarmate het nummer vordert, komt het wel in een prettige flow, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het is dan ook niet slecht, maar gewoon niet bijzonder. Had Jim het kunnen redden? Ik denk het niet.
Dit is wel het eerste nummer zonder Jim. Laten we heel even naar het tijdsverloop kijken. Nadat L.A. Woman was afgerond vertrok Jim naar Parijs en niemand wist eigenlijk of hij nog terug zou komen. De spanning bij John Densmore was zo danig dat hij dacht aan stoppen. "Er zat misschien nog één goed blues album in ons", schrijft hij in zijn autobiografie.
L.A. Woman is van april 1971. Jim overleed op 3 juli en in oktober brengt de band Other Voices uit. De vraag is dus: waren de andere drie al van plan om een plaat zonder Jim uit te brengen? Het zou zo maar kunnen. Weet iemand meer?
In The Eye Of The Sun: 5,5
Dit is wel het eerste nummer zonder Jim. Laten we heel even naar het tijdsverloop kijken. Nadat L.A. Woman was afgerond vertrok Jim naar Parijs en niemand wist eigenlijk of hij nog terug zou komen. De spanning bij John Densmore was zo danig dat hij dacht aan stoppen. "Er zat misschien nog één goed blues album in ons", schrijft hij in zijn autobiografie.
L.A. Woman is van april 1971. Jim overleed op 3 juli en in oktober brengt de band Other Voices uit. De vraag is dus: waren de andere drie al van plan om een plaat zonder Jim uit te brengen? Het zou zo maar kunnen. Weet iemand meer?
In The Eye Of The Sun: 5,5
1
geplaatst: 8 april 2021, 13:04 uur
WoNa schreef:
Wiki weet meer:
"Tracks for the album had begun before Morrison's death and the band hoped that Morrison would return from Paris to finish them."
Other Voices (The Doors album) - Wikipedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 8 april 2021, 13:09 uur
In the eye of the sun: 9
WoNa, volgens mij wilde Krieger, Densmore en Manzarek Morrison dumpen, omdat hij op het podium niet meer te handhaven was. Ik meen dit ergens gelezen te hebben, maar wellicht heeft Wiki wel gelijk. Bij alle nummers op Other Voices wordt Morrison nergens als co-auteur vermeld, terwijl hij naast tekst bijdragen, ook melodieën aandroeg. Mij lijkt het dat ze zonder Morrison door wilden gaan, nog voordat de Lizard King het tijdelijke voor het eeuwige had verwisseld.
WoNa, volgens mij wilde Krieger, Densmore en Manzarek Morrison dumpen, omdat hij op het podium niet meer te handhaven was. Ik meen dit ergens gelezen te hebben, maar wellicht heeft Wiki wel gelijk. Bij alle nummers op Other Voices wordt Morrison nergens als co-auteur vermeld, terwijl hij naast tekst bijdragen, ook melodieën aandroeg. Mij lijkt het dat ze zonder Morrison door wilden gaan, nog voordat de Lizard King het tijdelijke voor het eeuwige had verwisseld.
0
geplaatst: 8 april 2021, 19:29 uur
In the Eye of the Sun krijgt van de eerste vijftien stemmers een 6,7 gemiddeld en komt daarmee iets onder de A-kant van de single te staan. Plek 22 van de 28 voorlopig.
20 | Ships w/ Sails (Other Voices, 1971) | 6,7955 | 22 stemmers
21 | Easy Ride (The Soft Parade, 1969) | 6,7554 | 28 stemmers
22 | In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971) | 6,6767 | 15 stemmers
23 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4835 | 26 stemmers
24 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
Het nummer L'America werd al een paar maanden eerder opgenomen door The Doors dan de andere nummers op L.A. Woman. Het was namelijk bedoeld als bijdrage van de band aan de film Zabriskie Point van de Italiaanse regisseur Michelangelo Antonioni, maar deze gebruikte het nummer niet. De film, een aanklacht tegen de Amerikaanse consumptiemaatschappij, was een grote commerciële mislukking, maar heeft tegenwoordig een cultstatus, onder meer door de muziek die er wel in zat
van o.a. Pink Floyd en The Grateful Dead. L'America zou staan voor Latin America, maar is waarschijnlijk ook een verwijzing naar Jim's belangrijkste deel van Amerika; L.A.
The Doors - L'America (L.A. Woman, 1971)
20 | Ships w/ Sails (Other Voices, 1971) | 6,7955 | 22 stemmers
21 | Easy Ride (The Soft Parade, 1969) | 6,7554 | 28 stemmers
22 | In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971) | 6,6767 | 15 stemmers
23 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4835 | 26 stemmers
24 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
Het nummer L'America werd al een paar maanden eerder opgenomen door The Doors dan de andere nummers op L.A. Woman. Het was namelijk bedoeld als bijdrage van de band aan de film Zabriskie Point van de Italiaanse regisseur Michelangelo Antonioni, maar deze gebruikte het nummer niet. De film, een aanklacht tegen de Amerikaanse consumptiemaatschappij, was een grote commerciële mislukking, maar heeft tegenwoordig een cultstatus, onder meer door de muziek die er wel in zat
van o.a. Pink Floyd en The Grateful Dead. L'America zou staan voor Latin America, maar is waarschijnlijk ook een verwijzing naar Jim's belangrijkste deel van Amerika; L.A.The Doors - L'America (L.A. Woman, 1971)
1
geplaatst: 8 april 2021, 20:23 uur
Ik begon al te twijfelen aan mijzelf,hou ik wel van the Doors met al die lage cijfers. Maar zie hier, L'america. Op crawling king snake na (welke ook niet slecht is hoor) staat er echt geen een zwakke broer op L.A. woman. Ik heb een grote voorliefde voor Morrison hotel, maar L.A. woman is eigenlijk gewoon echt het beste album van de band. Ieder nummer vind ik perfect.
Ik heb geen mooie anekdotes hier dan maar een minder sterk verhaaltje:
Er was een tijd dat Marilyn Manson de ene na de andere cover eruit pompte (in mijn beleving dan)
Ik heb me altijd verbaasd dat hij van dit nummer geen cover gemaakt heeft,ik vond het altijd mede door de drum én de lyrics wel echt een keuze voor hem.
Overigens ben ik noCH fanboy noch hater van Manson. Dit was gewoon een observatie.
L'america 10 - natuurlijk!!
Ik heb geen mooie anekdotes hier dan maar een minder sterk verhaaltje:
Er was een tijd dat Marilyn Manson de ene na de andere cover eruit pompte (in mijn beleving dan)
Ik heb me altijd verbaasd dat hij van dit nummer geen cover gemaakt heeft,ik vond het altijd mede door de drum én de lyrics wel echt een keuze voor hem.
Overigens ben ik noCH fanboy noch hater van Manson. Dit was gewoon een observatie.
L'america 10 - natuurlijk!!
0
geplaatst: 8 april 2021, 20:32 uur
* denotes required fields.