Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2021, 21:14 uur
0
geplaatst: 9 april 2021, 10:10 uur
Bij 'You Make Me Real' schreef ik over dat C-60 cassette bandje uit 1975 of 76. Daar stond L'America ook op. Ik vond het toen een vreemd nummer, waar ik niet veel mee kon. Dat bleef eigenlijk zo toen ik de LP kocht een paar jaar later. Tegenwoordig is mijn oordeel totaal anders. De harde psychedelische kant van The Doors komt hier naar voren, maar daarnaast ook hun ongebreidelde fantasie. De wendingen die in het nummer zitten zijn even onverwacht als briljant. Ik ga het dan ook veel hoger scoren dan mijn eerste reactie, die van mijn puberbrein afkomstig is.
Als een terzijde. Ik zag op Wikipedia dat L.A. Woman na release niet persé goed scoorde in de hitlijsten van de wereld. Terwijl het album al jaren zeer hoog gewaardeerd wordt in algemene zin. Een kwestie van roem die met de jaren komt.
L'America: 8,75
Als een terzijde. Ik zag op Wikipedia dat L.A. Woman na release niet persé goed scoorde in de hitlijsten van de wereld. Terwijl het album al jaren zeer hoog gewaardeerd wordt in algemene zin. Een kwestie van roem die met de jaren komt.
L'America: 8,75
0
geplaatst: 9 april 2021, 10:16 uur
In reactie op GrafGantz en spinout. Dank, het is bijna 25 of 30 jaar geleden dat ik 'Riders On The Storm' van Densmore heb gelezen, maar dat is inderdaad wat mij bijgebleven is, dat de band op twee gedachten hinkte, maar Morrison niet meer vertrouwde.
Wat uit vele docu's ook sterk naar voren komt, is de onzekerheid rond alle rechtszaken die speelde rond Morrison. Het was niet ondenkbaar dat hij voor jaren de bak in zou gaan. Het establishment was immers terug aan het slaan onder Nixons regering. Die onzekerheid maakte het voor de andere drie ook steeds moeilijker om iets te plannen voor zelfs de nabije toekomst.
Wat uit vele docu's ook sterk naar voren komt, is de onzekerheid rond alle rechtszaken die speelde rond Morrison. Het was niet ondenkbaar dat hij voor jaren de bak in zou gaan. Het establishment was immers terug aan het slaan onder Nixons regering. Die onzekerheid maakte het voor de andere drie ook steeds moeilijker om iets te plannen voor zelfs de nabije toekomst.
1
geplaatst: 9 april 2021, 14:01 uur
L'America is één van de nummers op L.A. Woman waardoor het album bij mij op 4,5 ster staat en niet op 5. Onterecht zo blijkt maar weer nu ik het nummer een paar keer heb beluisterd de afgelopen dagen. Dit is gewoon een prima nummer. Het album kruipt richting de maximale score zo langzamerhand.
8
8
1
geplaatst: 9 april 2021, 14:26 uur
Johnny Marr schreef:
Beste album ooit. Na Yeezus en ( ).
Toch nog één fatsoenlijk album in je top 3! Beste album ooit. Na Yeezus en ( ).

0
geplaatst: 9 april 2021, 18:32 uur
8
Niet bij de sterkste songs op L.A. Woman, wat mij betreft, maar het heeft iets lekker mysterieus..
Niet bij de sterkste songs op L.A. Woman, wat mij betreft, maar het heeft iets lekker mysterieus..
0
geplaatst: 9 april 2021, 20:12 uur
Het album L.A. Woman blijft goed scoren, want twintig stemmers geven L'America een gemiddelde boven de acht en dat resulteert in een achtste plek voorlopig. Het laagst van de drie L.A. Woman nummers tot nu toe.
06 | Been Down So Long (L.A. Woman, 1971) | 8,2625 | 28 stemmers
07 | Unhappy Girl (Strange Days, 1967) | 8,2138 | 29 stemmers
08 | L'America (L.A. Woman, 1971) | 8,0625 | 20 stemmers
09 | My Eyes Have Seen You (Strange Days, 1967) | 7,9870 | 27 stemmers
10 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
The Women Is a Devil is een edit van de Rock Is Dead sessie die plaatsvond op 25 februari 1969 in de Sunset Sound Recorders in Los Angeles. De band belandde daar na een avond flink eten en drinken in een Mexicaans restaurant. Waar ze er vervolgens op los jamden en de bandrecorder mee lieten lopen. Van die sessie gaat zeker nog wat langskomen, maar ik twijfel nog over de lengte
.Women Is a Devil verscheen op het verzamelalbum Esssential Rarities uit 2000, waarop het de enige toevoeging is aan het album dat ook deel uitmaakte van de The Doors box set uit 1997.
The Doors - The Woman Is a Devil (Essential Rarities, 2000)
06 | Been Down So Long (L.A. Woman, 1971) | 8,2625 | 28 stemmers
07 | Unhappy Girl (Strange Days, 1967) | 8,2138 | 29 stemmers
08 | L'America (L.A. Woman, 1971) | 8,0625 | 20 stemmers
09 | My Eyes Have Seen You (Strange Days, 1967) | 7,9870 | 27 stemmers
10 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
The Women Is a Devil is een edit van de Rock Is Dead sessie die plaatsvond op 25 februari 1969 in de Sunset Sound Recorders in Los Angeles. De band belandde daar na een avond flink eten en drinken in een Mexicaans restaurant. Waar ze er vervolgens op los jamden en de bandrecorder mee lieten lopen. Van die sessie gaat zeker nog wat langskomen, maar ik twijfel nog over de lengte
.Women Is a Devil verscheen op het verzamelalbum Esssential Rarities uit 2000, waarop het de enige toevoeging is aan het album dat ook deel uitmaakte van de The Doors box set uit 1997.The Doors - The Woman Is a Devil (Essential Rarities, 2000)
0
geplaatst: 10 april 2021, 06:00 uur
L'America - 10 (in o.a. deze track komt de band helemaal tot zijn recht)
The Woman is a Devil - 7,5
The Woman is a Devil - 7,5
0
geplaatst: 10 april 2021, 11:04 uur
Heerlijke lome bluestrack idd. Zeker niet mijn favoriete genre, maar dit is wel fijn.
7,6
7,6
* denotes required fields.