Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
4
geplaatst: 27 april 2023, 22:08 uur
1988 jaar der jaren, jwz
1. Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown
2. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions...
3. Eric B & Rakim - Follow the Leader
4. MC Lyte - Lyte as a Rock
5. Biz Markie - Goin' Off
6. Lakim Shabazz- Pure Righteousness
7. Cash Money & Marvelous - Where's the Party at?
8. Tuff Crew - Danger Zone
9. Schoolly D - Smoke Some Kill
10. NWA - Straight Outta Compton
11. EPMD - Strictly Business
12. Ice-T - Power
13. Big Daddy Kane - Long Live the Kane
14. JVC Force - Doin' Damage
15. Superlover Cee & Casanova Rud - Girls I Got Em Locked
Geen speld tussen te krijgen, ouwe krijgers!
1. Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown
2. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions...
3. Eric B & Rakim - Follow the Leader
4. MC Lyte - Lyte as a Rock
5. Biz Markie - Goin' Off
6. Lakim Shabazz- Pure Righteousness
7. Cash Money & Marvelous - Where's the Party at?
8. Tuff Crew - Danger Zone
9. Schoolly D - Smoke Some Kill
10. NWA - Straight Outta Compton
11. EPMD - Strictly Business
12. Ice-T - Power
13. Big Daddy Kane - Long Live the Kane
14. JVC Force - Doin' Damage
15. Superlover Cee & Casanova Rud - Girls I Got Em Locked
Geen speld tussen te krijgen, ouwe krijgers!
0
zaaf
geplaatst: 1 mei 2023, 20:26 uur
Deadline deze editie: DONDERDAG 4-5-2023 20:00
Dus nog 2,98 dagen over en 35 lijsten binnen voor de editie 1989,
Wie weet ontvang ik een lijstje van:
Alicia, Arno, Bonk, Casartelli, Dwejkk_, EvilDrSmith, Finidi, ForWhomThePeteTolls, herman, Jacoto, johan de witt, Johnny Marr, Justus18, Koenr, luigifort, Manfield, marsupilami, Martijn Jonkers, MAS, Ries_72, rudolphS, Salvadore, Simon77, Teunnis, voskat
Dus nog 2,98 dagen over en 35 lijsten binnen voor de editie 1989,
Wie weet ontvang ik een lijstje van:
Alicia, Arno, Bonk, Casartelli, Dwejkk_, EvilDrSmith, Finidi, ForWhomThePeteTolls, herman, Jacoto, johan de witt, Johnny Marr, Justus18, Koenr, luigifort, Manfield, marsupilami, Martijn Jonkers, MAS, Ries_72, rudolphS, Salvadore, Simon77, Teunnis, voskat
1
geplaatst: 4 mei 2023, 09:03 uur
zaaf schreef:
Ik hoop dat het .... nog lukt vandaag een lijstje te sturen
Ik hoop dat het .... nog lukt vandaag een lijstje te sturen
Het moet toch mogelijk zijn om daar deze dag ergens twee minuten voor vrij te maken

1
geplaatst: 4 mei 2023, 11:24 uur
luigifort schreef:
Ik hoop 't...
Ik hoop 't...
Schiet nou maar op, voor Friday moet t binnen zijn!
1
geplaatst: 4 mei 2023, 13:37 uur
Asociaal goed jaar, dit. Ik trek dit niet. Ik ga kapot. Mijn hele top 10 bestaat uit nummers 1.
1
geplaatst: 4 mei 2023, 16:55 uur
Nu kan je deze grindklaszieker wel (wederom) opnemen in je Top 15, want feitelijk pas in 1989 verschenen, Johnny Marr. 

0
geplaatst: 4 mei 2023, 18:00 uur
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Nu kan je deze grindklaszieker wel (wederom) opnemen in je Top 15, want feitelijk pas in 1989 verschenen, Johnny Marr.
Te laat

4
zaaf
geplaatst: 4 mei 2023, 20:17 uur
https://www.noviradio.hr/wp-content/uploads/2020/05/Grupa-Riva-iz-Zadra-pobijedila-je-na-izboru-za-pjesmu-Eurovizije-1989.-godine-u-%C5%A1vicarskom-radu-Lausanne.jpg
het was een spannende wedloop, om de ereplaatsen van 1989. de podiumplekken werd fel betwist, maar leverde uiteindelijk een glorieuze winnaar op, op KO.
ook onderin was het een komen en gaan van kandidaten, het resultaat, inclusief weer eens wat verrassingen, ziet u vrij en zat.
het was een spannende wedloop, om de ereplaatsen van 1989. de podiumplekken werd fel betwist, maar leverde uiteindelijk een glorieuze winnaar op, op KO.
ook onderin was het een komen en gaan van kandidaten, het resultaat, inclusief weer eens wat verrassingen, ziet u vrij en zat.
2
geplaatst: 5 mei 2023, 06:25 uur
zaaf schreef:
leverde uiteindelijk een glorieuze winnaar op, op KO.
leverde uiteindelijk een glorieuze winnaar op, op KO.
https://media2.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExOWY3MDE3OWVlMDg4MzE3MjczODQ5OGFiZjAxOWJiNjY3MjYwNjU5NyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZzX2dpZklkJmN0PWc/l0HlQoTJmtQl4QIjS/giphy.gif
5
zaaf
geplaatst: 5 mei 2023, 06:31 uur
https://lh3.googleusercontent.com/P9Zt_KYtwt6shmxs1BT_kbM52X3aa7rP4oGbiPJCXHnbBY9ZOWeTyOcoY3zEW8rPSkiVoWIJ687uywLO60gkxb7Z1r-ujVonlV4Ojpho
…...............................................................................TOP 15 1989…..............................................................................
…...............................................................................TOP 15 1989…..............................................................................
4
zaaf
geplaatst: 5 mei 2023, 06:47 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/7058
Tom Petty - Full Moon Fever (24)
188 p - 12 x genoemd - 5 HP (door Finn )
Ach, Tom Petty… Hoge gunfactor wat mij betreft. Zijn eerste platen vond ik destijds erg fijn en heb ik grijs gedraaid. Zijn jaren 80 werk vond ik stukken minder. Deze (eerste) soloplaat kreeg bijdragen van veel Heartbreakers en van de meeste Traveling Wilburys. En een dikke stempel van Jeff Lynne. Het had succes en het is goed zo.
Tom Petty - Full Moon Fever (24)
188 p - 12 x genoemd - 5 HP (door Finn )
Ach, Tom Petty… Hoge gunfactor wat mij betreft. Zijn eerste platen vond ik destijds erg fijn en heb ik grijs gedraaid. Zijn jaren 80 werk vond ik stukken minder. Deze (eerste) soloplaat kreeg bijdragen van veel Heartbreakers en van de meeste Traveling Wilburys. En een dikke stempel van Jeff Lynne. Het had succes en het is goed zo.
0
geplaatst: 5 mei 2023, 08:09 uur
zaaf schreef:
Ach, Tom Petty… Hoge gunfactor wat mij betref
Ach, Tom Petty… Hoge gunfactor wat mij betref
Eens, maar niet in mijn lijst want ik ben eigenlijk nooit verder gekomen dan de (vele) fijne singles van de beste man. Misschien toch eens wat studioalbums gaan checken binnenkort.
1
geplaatst: 5 mei 2023, 08:23 uur
Hier een gunner. Mooie, korte liedjes om mee te zingen.
Vind het alleen jammer dat ik de oude cd niet meer heb: daar stond halverwege een toespraakje van Tom waarin hij even pauze hield om de vinylluisteraars de kans te geven op tijd kant 2 klaar te zetten.
Vind het alleen jammer dat ik de oude cd niet meer heb: daar stond halverwege een toespraakje van Tom waarin hij even pauze hield om de vinylluisteraars de kans te geven op tijd kant 2 klaar te zetten.
4
geplaatst: 5 mei 2023, 08:51 uur
De gunfactor die onze spelleider naar Tom Petty voelt, die voelen wij natuurlijk naar onze spelleider. Daarmee is Full Moon Fever de enige juiste plaat op nummer 15.
4
zaaf
geplaatst: 5 mei 2023, 12:04 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/209
Beastie Boys - Paul's Boutique (12)
206 p - 11 x genoemd - 2 HP (door ForWhomThePeteTolls )
Na de Beasties eersteling werden de mannen maar nauwelijks serieus genomen. Gimmick, one-hit-wonder, marionetten van Def Jam en Rick Rubin… Fuck'em. Ze gingen op hun manier, voor een ander label, een echte plaat maken. Muzikaal serieuzer, tekstueel doordachter, creatiever. Met The Dust Brothers als producers en medesongsmeden (en nogal wat samples) werd Paul's Boutique gemaakt. Verkocht duidelijk minder, werd ook nauwelijks gepromoot door Capitol, maar toch - zeker mettertijd - werd het album onderkend als belangrijk hiphop album, dat de klasse van de Beasties goed tentoonspreidt.
Na de Beasties eersteling werden de mannen maar nauwelijks serieus genomen. Gimmick, one-hit-wonder, marionetten van Def Jam en Rick Rubin… Fuck'em. Ze gingen op hun manier, voor een ander label, een echte plaat maken. Muzikaal serieuzer, tekstueel doordachter, creatiever. Met The Dust Brothers als producers en medesongsmeden (en nogal wat samples) werd Paul's Boutique gemaakt. Verkocht duidelijk minder, werd ook nauwelijks gepromoot door Capitol, maar toch - zeker mettertijd - werd het album onderkend als belangrijk hiphop album, dat de klasse van de Beasties goed tentoonspreidt.
0
geplaatst: 5 mei 2023, 13:24 uur
zaaf schreef:
Ook bij mij op #2, toch?
1
zaaf
geplaatst: 5 mei 2023, 13:37 uur
jawel, maar na de deadline vermeld ik.je niet

jahoor Teun, was in de rush misgegaan

jahoor Teun, was in de rush misgegaan
1
geplaatst: 5 mei 2023, 14:18 uur
6
zaaf
geplaatst: 5 mei 2023, 14:51 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mySUgUsaIsFka5jmrFpROsRpAMAr7NjT2ze-PPuWZIJ_0l_zOfVvm83liXlDpKL5CsyhvHIWq5mqfBpCTZK3dtC7a8dI-CQAwx7odb5ee5wSe4F4XdSTbZ-b6oqyzN-VD7J__JJ4UPShqJkztvAGOAPJO9uQsQ2qN6AThqjWbrj8kIq6Ncbp_YtSIwamW8YOa?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/3053
Julee Cruise - Floating into the Night (25)
212 p - 12 x genoemd - 2 HP (door nico1616 )
Angelo Badalamenti en David Lynch ga ik niet aan u voorstellen. De heren waren bezig met de soundtrack voor Blue Velvet en wilden daar in eerste instantie de This Mortal Coil versie van Song To the Siren voor gebruiken. Dat bleek toch wat duur, dus componeerden ze een qua sfeer vergelijkbaar nummer, Mysteries of Love, en Badalamenti kende van een workshop een zangeres met een geschikt stemgeluid. Voila, Julee Cruise. De mannen schreven meer songs voor haar, voila Floating. En waar die songs voor dienden, behalve voor Julee's solodebuut ga ik ook niet zeggen.
Julee Cruise - Floating into the Night (25)
212 p - 12 x genoemd - 2 HP (door nico1616 )
Angelo Badalamenti en David Lynch ga ik niet aan u voorstellen. De heren waren bezig met de soundtrack voor Blue Velvet en wilden daar in eerste instantie de This Mortal Coil versie van Song To the Siren voor gebruiken. Dat bleek toch wat duur, dus componeerden ze een qua sfeer vergelijkbaar nummer, Mysteries of Love, en Badalamenti kende van een workshop een zangeres met een geschikt stemgeluid. Voila, Julee Cruise. De mannen schreven meer songs voor haar, voila Floating. En waar die songs voor dienden, behalve voor Julee's solodebuut ga ik ook niet zeggen.
* denotes required fields.