MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Ik verdubbel m'n score!

2. Boards of Canada - Geogaddi
13. The Streets - Original Pirate Material

zaaf schreef:

Boards Of Canada - Geogaddi (8)

247 p - 11 x genoemd - 1 HP door […]

Ik had Geogaddi ook nog op #1

Schitterende plaat die blijft verwonderen en prikkelen - ook wel mijn favo van BoC.

Waar is zaaf nu weer gebleven
Ik heb voor deze ochtend de wekker al om 6 uur laten afgaan.

Eens Rudi S, ik heb ook nog bewust goed naar hem geluisterd 'Sleep tight' en dan zit je nu vol verwachting met een kloppend hart te wachten... Ben benieuwd wanneer hij aankomt.

zaaf
Kinders! Geduld is 'n deug!

zaaf
Gyzzz schreef:
(quote)

Ik had Geogaddi ook nog op #1

Schitterende plaat die blijft verwonderen en prikkelen - ook wel mijn favo van BoC.
en sorry Gijs, je punten zijn zeker meegeteld, maar je naam moet erbij - gefikst!

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mn7s6qXzo62SMwX58RKMIKNCy5pJOQJggA001pYUd5IUzcl1pqVSQbt98mT8lmCzZbSEmm1JKpLT53ObIMDOn10wRgwYe8ZlP4M8q5ANbsEi_DFcPT3HaAToHfie2CwFnxYKPGtygAQo4TkZmn8wIp9p-iiJUqk6_1X0g5xwZDc51IRsdISlA-Mb7wP31M2l7?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/3597

Damien Rice - O (9)

258 p - 14 x genoemd - 1 HP (door Bonk )

Rice was lid van de Ierse band Juniper toen hij het besluit nam de hort op te gaan, letterlijk, te gaan reizen en vervolgens het solo te gaan doen. Rest van Juniper ging verder met indie rocken onder nieuwe groepsnaam Bell X1. Rice schreef een aantal songs tijdens het reizen, onder andere The Blower's Daughter en nam die song als eerste op na thuiskomst, in samenwerking met zangeres Lisa Hannigan. Het werd een succesvolle single en het album O volgde, dat werd ook mooi bevonden door veel mensen.

Pfff eindelijk

Die heb ik ook, op 9.

Het was het wachten waard. Bloedmooi album, wat eigenlijk natuurlijk nog te laag staat. Ik verwacht mijn nummer 3 ook nog wel, dus dat zou mijn top 4 compleet maken.

1. Damien Rice - O
2. Peter Gabriel - Up
4. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
8. Porcupine Tree - In Absentia

Ben bang dat ik geen mainstream award ga bemachtigen. Nochtans op nul.
Klaag ik? Nee hoor, ik geniet van m’n koffie en van m’n eerste luisterbeurt van In Absentia. Zoals m’n oma altijd zei: ”een kinderhandje is snel gevuld”

5. The Streets - Original Pirate Material
12. Opeth - Deliverance

16. Porcupine Tree - In Absentia
20. Saybia - The Second You Sleep
21. Damien Rice - O

O, die heb ik niet.

1. Boards of Canada - Geogaddi (2002)
29. The Streets - Original Pirate Material (2002)

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mha2ldpbxxiVlg6N9I2vXxt_oSdiY-fg8n3hkwXAzHs8qI57omClsgOihoT-LeH48_y55hxwgN1jdZv1ekitOcPv8L045_TX45MVwG9VynBALRN_2v-HXNOI0mcNHLfjOQCLpq4KuYRiezzrVQDLjiYW50cjLVYfDhR099RzHZcwMp9FsH8Iltx0VEe347G2A?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/293

Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (10)

297 p - 16 x genoemd - 1 HP (door Arno en rudolphS )

Ook wel een fijne plaat hoor, deze. Scheel gedraaid destijds en nog steeds smakelijk. Maar wel uit mijn jaarlijst gekukeld. Een klein beetje een verzamelaar, deze. Diverse songs kennen versies op een van de Desert Sessions albums. Doorbraakalbum en QOTSA was een grote band vanaf 2002. Deze maand nog gezien en ze zijn nog steeds groot.

02. Porcupine Tree - In Absentia
04. Damien Rice - O
07. Opeth - Deliverance

Tot zover mijn matches met de lijst tot nu toe. Er zullen er ongetwijfeld nog meer volgen.

EttaJamesBrown schreef:
Ben bang dat ik geen mainstream award ga bemachtigen. Nochtans op nul.
Klaag ik? Nee hoor, ik geniet van m’n koffie en van m’n eerste luisterbeurt van In Absentia. Zoals m’n oma altijd zei: ”een kinderhandje is snel gevuld”

In Absentia is mijn favoriete Porcupine Tree album, op de voet gevolgd door Deadwing en ietsje daarachter Fear of a Blank Planet.
Ik had blijkbaar een black (eyes) out want ben vergeten deze op mijn ingediende 2002 lijst te zetten. Zou dan natuurlijk mijn nr. 1 geweest zijn…. Maar wel mooi dat deze ook zonder mijn punten hier op nummer 15 staat.

dynamo d schreef:
(quote)

In Absentia is mijn favoriete Porcupine Tree album, op de voet gevolgd door Deadwing en ietsje daarachter Fear of a Blank Planet.
Ik had blijkbaar een black (eyes) out want ben vergeten deze op mijn ingediende 2002 lijst te zetten. Zou dan natuurlijk mijn nr. 1 geweest zijn…. Maar wel mooi dat deze ook zonder mijn punten hier op nummer 15 staat.

Haha, bijzonder, staat in je top 10

Hij staat zelfs op 14!

9. Porcupine Tree - In Absentia (2002)
15. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)

3. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
4. Peter Gabriel - Up
9. Damien Rice - O
10. Opeth - Deliverance
13. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot

Daar is mijn nummer 3 ook al! Twee weken geleden nog een geweldig concert van ze gezien samen met mijn zoon.

1. Damien Rice - O
2. Peter Gabriel - Up
3. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
8. Porcupine Tree - In Absentia

remcodulac schreef:
Saybia heb ik zowaar; op 3 nog wel.
Misschien dat er nog eentje bij gaat komen.

Jawel, Damien Rice heb ik ook. Misschien gaat er nóg wel eentje bijkomen.

Bij mij nog wel een kanshebber op de bagagedrager

Johnny Marr schreef:
(quote)

Haha, bijzonder, staat in je top 10

Hij staat zelfs op 14!

Te veel met werk bezig,, te weinig met MuMe en dat moet natuurlijk andersom

zaaf
voor Etta

https://db3pap005files.storage.live.com/y4mIZt4DKBWIC373RL2vDG9I65dOEZHywThRiD9gf1oHP7zOh-bguqKv_R6Kjgr7AeFkgoOmY95a3xnlrSK9WklxErPcjSQcEOxQFvINB64NOpOZN8ZE0GLpg7Xohl51jrBk3gGiKLiN-Chd32Dl_fgA0aaXnsZt_uJ2ALxazSTyA95xAds5S4C42JPRrhIcsMh?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/453

Spinvis - Spinvis (3)

338 p - 18 x genoemd - 1 HP (door johan de witt )

Het verhaal van Erik de Jong is genoegzaam bekend. In 2001, op zijn 40e, stuurde hij een demo met drie songs naar Excelsior Recordings. Dat leidde snel tot een contract en aangezien Erik nog meer songs had opgenomen, op zijn zolderkamer, kwam het debuut spoedig tot stand. En werd Spinvis al rap een begrip.

5. The Streets - Original Pirate Material
9. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
11. Spinvis - Spinvis
12. Opeth - Deliverance

16. Porcupine Tree - In Absentia
20. Saybia - The Second You Sleep
21. Damien Rice - O

Spinnie, ja die heb ik ook al

Nog geen enkele overeenkomst met de top 15 hier. Spinvis en BoC vielen er bij mij net buiten - ergens rond plekje 20.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Maar een realistischer inschatting is toch dat er nog 2 á 3 matches volgen.
Gabriel is inmiddels langsgekomen, die andere 1 á 2 komen dan nog. Ga de live-ontknoping niet verder meemaken... voor wat de rest betreft:
- The Second You Sleep: titelnummer en vooral The Day After Tomorrow zijn fraai, rest van het album vlot hier nog niet zo
- Geogaddi: ik zal hem nog eens opzetten...
- Songs for the Deaf: is inderdaad wel een fijne liveband (geworden). Het album vind ik verder weinig interessant, op de megahit na

1. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
3. The Streets - Original Pirate Material
4. Opeth - Deliverance
5. Peter Gabriel - Up
14. Porcupine Tree - In Absentia

Nummertje 2 komt straks ook nog.

zaaf
voor Koen:

https://db3pap005files.storage.live.com/y4mpClO_9Jc1s8OdoxRde6uvE2sxGkkgwYOIGe5LKiyw05cBmqC6I9BNY-ElhCoVPXNcgH_aKimMze11UfORW4xx6kK-x7eM_tPuM0aTtAAhc9-12jtf5yPG6x_Z7eJE98iXL9v5Qm1AFD2Mjkv85L2j62MY8ogYoeWm7BCdp-gSMBG79xsjsgomZy9Tt7OKT75?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/4634

Songs: Ohia - Didn't It Rain (4)

339 p - 19 x genoemd - 2 HP (door AOVV )

Jason Molina weer in de lijst. Deze keer met een album, genoemd naar een song van Sister Rosetta Tharpe. Het album is als live-album in de studio opgenomen door Edan Cohen in de Soundgun Studios in Philadelphia. Muzikanten naast Molina: Jim Krewson en Jennie Benford van Jim & Jennie and the Pinetops (zang, gitaar, banjo) en Mike Brenner (dobro).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.