Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
7
zaaf
geplaatst: 12 januari 2024, 08:57 uur
nou, speciaal voor dix en GrafGantz
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/45412
Snow Patrol - Eyes Open (-)
180 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Jacoto )
Bijzondere nummer 15! Dundeeband sinds 1994. Met een hitalbum van jewelste. Ik keek me suf, maar vorige editie 1x genoemd. Waar deze herwaardering vandaan komt? Misschien de voorzichtig positieve maar zeker lieve woorden van aerobag?
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/45412
Snow Patrol - Eyes Open (-)
180 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Jacoto )
Bijzondere nummer 15! Dundeeband sinds 1994. Met een hitalbum van jewelste. Ik keek me suf, maar vorige editie 1x genoemd. Waar deze herwaardering vandaan komt? Misschien de voorzichtig positieve maar zeker lieve woorden van aerobag?
0
geplaatst: 12 januari 2024, 09:03 uur
Ja, want naar Stockholm gaan ze niet
Enne, Snow Patrol in de kast. Mevrouw Etta gaat er heel goed op. Voor de doorbraak nog gezien op Hurricane (zij dan. Ik dronk bier met m’n vrienden bij het opzetten van de tentjes een kilometer verderop)
0
geplaatst: 12 januari 2024, 09:06 uur
zaaf schreef:
Ik keek me suf, maar vorige editie 1x genoemd. Waar deze herwaardering vandaan komt?
Ik keek me suf, maar vorige editie 1x genoemd. Waar deze herwaardering vandaan komt?
Zeker niet vanuit Mansion Dix. Maar goed, we zijn los en dat telt.
3
zaaf
geplaatst: 12 januari 2024, 09:15 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/53675
Roots, The - Game Theory (24)
188 p - 11 x genoemd - 1 HP (door zaaf )
Dit riekt natuurlijk naar malversatie. Dankzij het allerlaatste lijstje wipte mijn nummer 1 de toplijst in, zonder financiele plichtplegingen. Nou is ie verder ook nog vaak genoemd hoor, en een aantal hiphoppers lieten verstek, dus 14 is toch wel het minste. Een van de beste Rootsplaten. Oja die gasten komen uit Philly en bestaan al sedert 1987.
Roots, The - Game Theory (24)
188 p - 11 x genoemd - 1 HP (door zaaf )
Dit riekt natuurlijk naar malversatie. Dankzij het allerlaatste lijstje wipte mijn nummer 1 de toplijst in, zonder financiele plichtplegingen. Nou is ie verder ook nog vaak genoemd hoor, en een aantal hiphoppers lieten verstek, dus 14 is toch wel het minste. Een van de beste Rootsplaten. Oja die gasten komen uit Philly en bestaan al sedert 1987.
0
zaaf
geplaatst: 12 januari 2024, 09:16 uur
Dit is wel heel snel, zo snel gaat ie verder niet, maar ik moet weer wat schipperen: eind van de middag een afspraak incl avond, dan wordt posten hier onmogelijk.
6
geplaatst: 12 januari 2024, 09:18 uur
zaaf schreef:
Dit is wel heel snel, zo snel gaat ie verder niet, maar ik moet weer wat schipperen: eind van de middag een afspraak incl avond, dan wordt posten hier onmogelijk.
Snow Patrol weggespoeld, dank.
Vanmiddag afspraak incl avond waarbij hier nog iets posten onmogelijk wordt, je bent wel héél zeker van je tinderzaak

0
geplaatst: 12 januari 2024, 09:24 uur
Mijn claim to fame wat betreft Snow Patrol is dat ik ze zowaar live gezien heb. Weliswaar niet uit vrije wil want als voorprogramma bij de eerste reünie-tour van de Pixies, maar ik heb ze dus wel gezien. Weet er verder niet veel meer van want ging wel ene oor in etc., maar was geen kwelling of zo.
Wat betreft The Roots val ik weer eens in herhaling, prima album met 4*, maar dat is als zo vaak niet genoeg voor een plekje bij de eerste 15.
Wat betreft The Roots val ik weer eens in herhaling, prima album met 4*, maar dat is als zo vaak niet genoeg voor een plekje bij de eerste 15.
1
geplaatst: 12 januari 2024, 09:46 uur
Ik maak er een gewoonte van om The Roots over het hoofd te zien
.
Deze had zeker in mijn lijst gemoeten.
.Deze had zeker in mijn lijst gemoeten.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 10:00 uur
Eén treffer, The Roots heb ik helaas niet kunnen beluisteren. Nou ja treffer, komt niet in de buurt van de top 15 hoor:
35. Snow Patrol - Eyes Open
3
geplaatst: 12 januari 2024, 10:22 uur
Gelijk een goeie start van de Top 15, Snow Patrol, mijn nr 1.
Leuke plaat, deed het goed in huize Jacoto, zeker bij zoonlief, vriendjes en andere pubers die hier in die tijd regelmatig over de vloer kwamen en volop meezongen. Fijne herinnering...!
Leuke plaat, deed het goed in huize Jacoto, zeker bij zoonlief, vriendjes en andere pubers die hier in die tijd regelmatig over de vloer kwamen en volop meezongen. Fijne herinnering...!
3
zaaf
geplaatst: 12 januari 2024, 11:12 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mySUgUsaIsFka5jmrFpROsRpAMAr7NjT2ze-PPuWZIJ_0l_zOfVvm83liXlDpKL5CsyhvHIWq5mqfBpCTZK3dtC7a8dI-CQAwx7odb5ee5wSe4F4XdSTbZ-b6oqyzN-VD7J__JJ4UPShqJkztvAGOAPJO9uQsQ2qN6AThqjWbrj8kIq6Ncbp_YtSIwamW8YOa?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/40387
J Dilla - Donuts (23)
197 p - 12 x genoemd - 1 HP (door JayM )
En in het jaar van zijn overlijden verscheen Donuts, van de man uit Detroit. Bijzondere beatbakker, luister maar hoe hij van deze 10cc sample een intelligente beat heeft gemaakt waar minstens zo intelligent overheen gemusiceerd wordt. Donuts is een tijdloos album, zijn laatste in leven. Er verscheen nog veel materiaal, de man had een grote plank.
J Dilla - Donuts (23)
197 p - 12 x genoemd - 1 HP (door JayM )
En in het jaar van zijn overlijden verscheen Donuts, van de man uit Detroit. Bijzondere beatbakker, luister maar hoe hij van deze 10cc sample een intelligente beat heeft gemaakt waar minstens zo intelligent overheen gemusiceerd wordt. Donuts is een tijdloos album, zijn laatste in leven. Er verscheen nog veel materiaal, de man had een grote plank.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 11:46 uur
GrafGantz schreef:
Wat betreft Dilla val ik weer eens in herhaling, prima album met 4*, maar dat is als zo vaak niet genoeg voor een plekje bij de eerste 15.
Wat betreft Dilla val ik weer eens in herhaling, prima album met 4*, maar dat is als zo vaak niet genoeg voor een plekje bij de eerste 15.

1
geplaatst: 12 januari 2024, 12:28 uur
Lekker hoor! Gisteren later dan gepland weg uit werk door hectiek. Je net voor achten realiseren dat je nog een lijstje moet inleveren. Even speelt de gedachte door je hoofd 'wat zou ik me nu nog haasten, want hoeveel maakt dat ene lijstje van mij nu uit.' Maar toch maar de energie bij elkaar gepakt om snel je lijstje aan te leveren, wat om 19.59 uur bij zaaf afgeleverd werd. En dan blijkt dat ene lijstje toch wel degelijk verschil gemaakt te hebben 
Als ik het vorige week had ingeleverd had het natuurlijk eigenlijk net zo veel verschil gemaakt, maar toch voelt het zo niet. Eindelijk doe ik (oké, mijn lijstje dan) ertoe
4. Snow Patrol - Eyes Open
5. The Roots - Game Theory

Als ik het vorige week had ingeleverd had het natuurlijk eigenlijk net zo veel verschil gemaakt, maar toch voelt het zo niet. Eindelijk doe ik (oké, mijn lijstje dan) ertoe

4. Snow Patrol - Eyes Open
5. The Roots - Game Theory
0
geplaatst: 12 januari 2024, 12:55 uur
Maarre, als Bonk niet had ingestuurd was Snow Patrol dan ook buiten de 15 gebleven? Kan niet anders. Ben nu wel benieuwd naar plek 16
0
geplaatst: 12 januari 2024, 12:55 uur
Prachtige opening met mijn nummer 2 
2. Snow Patrol - Eyes Open

2. Snow Patrol - Eyes Open
2
zaaf
geplaatst: 12 januari 2024, 13:11 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mTG5JMX9uFiRGU61EzW98f_zJA7D0t7uNmhdSb76X6RLzZ0Q8jcOwsOhZhh_IeKvm7bpWTtw3lSxGKQiXJOblNc0oMCMJOgdYyAdoQuqPxRqbW0WE99gxpc3aizSsy5N-IalEYDqaJjLbnAoJVbFSAPERqJ7YDoRxHgHQTEjNAX6qOjMRm8FUO0VNNoinH51q?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/39250
Placebo - Meds (14)
214 p - 11 x genoemd - 2 HP (door DjFrankie en Johnny Marr )
Londense band met oorsprong in 1994. We kennen ze al. Brian Molko enzo. Dit is de vijfde van de groep. En waar ze eigenlijk een hip product wilden maken, met samples en synths en shit, werden ze een beetje overvallen door de attitude van hun nieuwe producer, die ze juist backtobasics wilde hebben. Niet verschuilen, gewoon goeie liedjes en goeie thema's. En dat is Meds geworden.
Placebo - Meds (14)
214 p - 11 x genoemd - 2 HP (door DjFrankie en Johnny Marr )
Londense band met oorsprong in 1994. We kennen ze al. Brian Molko enzo. Dit is de vijfde van de groep. En waar ze eigenlijk een hip product wilden maken, met samples en synths en shit, werden ze een beetje overvallen door de attitude van hun nieuwe producer, die ze juist backtobasics wilde hebben. Niet verschuilen, gewoon goeie liedjes en goeie thema's. En dat is Meds geworden.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 13:19 uur

2. Placebo - Meds
14. J Dilla - Donuts
0
geplaatst: 12 januari 2024, 13:55 uur
J Dilla scoort hier 4*, maar daarmee haalt ie mijn top 15 ook niet.
2
zaaf
geplaatst: 12 januari 2024, 13:58 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4msglfCL2UgCy5sjM0pQeXAo3-oZS0PdN27CWxfzOt3pRc6zAWSjChsNSXHByvpZ4qoKuIqWrXiXe3xc2FNvgov4Ppb8wTpuB2PO7pK6kBsLpeMAT7pCM5SGPVA8wmrDAEkQflH8wmUeuzqBqd9tKMswUzMAmlzPaEgK-uzZD71BQIJc-Jwzoeik1hmntsxwrp?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/57876
Trentemøller - The Last Resort (6)
244 p - 13 x genoemd - 1 HP (door andré )
Vordingborgse (Deense) muzikant uit '72. Startte zijn carriere in de jaren '90 met Britpop/indie rock projecten en stortte zich in de zeros op de techno. Dit is zijn debuutalbum met een uitgebreid palet aan stijlen. Deed het goed en hij vormde in 2007 een band waarmee hij onder andere op Gastonbury te zien was.
Trentemøller - The Last Resort (6)
244 p - 13 x genoemd - 1 HP (door andré )
Vordingborgse (Deense) muzikant uit '72. Startte zijn carriere in de jaren '90 met Britpop/indie rock projecten en stortte zich in de zeros op de techno. Dit is zijn debuutalbum met een uitgebreid palet aan stijlen. Deed het goed en hij vormde in 2007 een band waarmee hij onder andere op Gastonbury te zien was.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 13:58 uur
GrafGantz schreef:
Mijn claim to fame wat betreft Snow Patrol is dat ik ze zowaar live gezien heb. Weliswaar niet uit vrije wil want als voorprogramma bij de eerste reünie-tour van de Pixies, maar ik heb ze dus wel gezien. Weet er verder niet veel meer van want ging wel ene oor in etc., maar was geen kwelling of zo.
Ik heb ze eens bij Serious Request in Leiden gezien. Nouja, ik stond op 20-30 meter van het podium, maar het was zo bizar druk dat ik eigenlijk alleen de kruin van de zanger heb gezien.
Moet zeggen dat ik wel al in 2000 een cd van ze had, maar ik ben nooit fan geweest al hebben ze wel wat leuke nummers. Was wel verbaasd dat hun concert in Paradiso destijds (dacht ook januari 2006) ineens was uitverkocht, had helemaal gemist dat ze ineens een hit hadden gescoord.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 14:01 uur
Ah we zijn los. Magnifiek album, al moet ik zeggen dat ik deze ook niet meer zo vaak draai. DJ-set in de Maassilo destijds was legendarisch, daarna Anders ook nog even persoonlijk bedankt voor zijn album, gewoon op weg naar de metro. 
4. Trentemøller - The Last Resort
Dat deze nu al komt betekent wel dat 2/3e van mijn lijstje tamelijk kansloos gaat zijn, maar we doen vast nog wel Zweden, Libanon en een begrafenis aan.

4. Trentemøller - The Last Resort
Dat deze nu al komt betekent wel dat 2/3e van mijn lijstje tamelijk kansloos gaat zijn, maar we doen vast nog wel Zweden, Libanon en een begrafenis aan.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 14:24 uur
Jawel, ik doe ook mee.
5. Trentemøller - The Last Resort
Ook live gezien, maar pas bij de tour van de opvolger.
5. Trentemøller - The Last Resort
Ook live gezien, maar pas bij de tour van de opvolger.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 14:25 uur
herman schreef:
maar we doen vast nog wel Zweden, Libanon en een begrafenis aan.
maar we doen vast nog wel Zweden, Libanon en een begrafenis aan.
IJs en weder dienende verwacht ik ook nog wel een solo dame.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 14:39 uur
Een solo dame uit Zweden zou wel een fijne verrassing zijn. Maar ik denk dat ik blij mag zijn dat ik voor de zekerheid ook die andere Zweden in mijn lijstje heb gezet. Vooralsnog is het niet veel.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 14:43 uur
6. J Dilla - Donuts
Paar nieuwe albums gecheckt uit 2006 en deze Donuts kwam het beste binnen.
Paar nieuwe albums gecheckt uit 2006 en deze Donuts kwam het beste binnen.
* denotes required fields.