Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2024, 13:16 uur
Kijk, een aangename kerkelijke verrassing! Sterke plaat hoor.
09. The Church - The Hypnogogue (2023)
2
geplaatst: 27 september 2024, 15:00 uur
1
zaaf
geplaatst: 27 september 2024, 15:47 uur
1️⃣2️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/859432
Natalie Merchant - Keep Your Courage
112 p - 6 x genoemd - 3 HP (door Papartis )
Nog een ouwetje, mevrouw Merchant. Ze ging al zeer jong de 10.000 Maniacs versterken en maakte vervolgens nog wat sterke soloplaten. Maar ook deze komt als een bekoorlijke verrassing. 9 jaar na haar titelloze komt Natalie met haar fraaie stemgeluid en sterke composities met een comeback die hoog wordt geacht.
Natalie Merchant - Keep Your Courage
112 p - 6 x genoemd - 3 HP (door Papartis )
Nog een ouwetje, mevrouw Merchant. Ze ging al zeer jong de 10.000 Maniacs versterken en maakte vervolgens nog wat sterke soloplaten. Maar ook deze komt als een bekoorlijke verrassing. 9 jaar na haar titelloze komt Natalie met haar fraaie stemgeluid en sterke composities met een comeback die hoog wordt geacht.
2
geplaatst: 27 september 2024, 15:55 uur
wtf
Deze zag ik niet aankomen. Alhoewel je twee van die gebouwen gedressed in zuurstokroze toch best zou mogen zien aankomen.
Deze zag ik niet aankomen. Alhoewel je twee van die gebouwen gedressed in zuurstokroze toch best zou mogen zien aankomen.
2
geplaatst: 27 september 2024, 16:21 uur
Zaad, weet je zeker dat je - in je volkomen vergeeflijke vermoeidheid - niet de lijstjes van 1993 tot je hebt genomen?
3
zaaf
geplaatst: 27 september 2024, 16:39 uur
voskat schreef:
Zaad, weet je zeker dat je - in je volkomen vergeeflijke vermoeidheid - niet de lijstjes van 1993 tot je hebt genomen?
wacht maar af, er komt nog meer fris spul via zaadZaad, weet je zeker dat je - in je volkomen vergeeflijke vermoeidheid - niet de lijstjes van 1993 tot je hebt genomen?
4
zaaf
geplaatst: 27 september 2024, 17:13 uur
1️⃣1️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/870944
Billy Woods & Kenny Segal - Maps
112 p - 7 x genoemd - 4 HP (door zaaf en Coma Cat )
Billy levert constanter dan de melkboer. Tamelijk clever van deze beroepsouwehoer. Daarnaast is deze niet-Rotterdammer ook nog es lid van Armand Hammer. And check that out!
Billy Woods & Kenny Segal - Maps
112 p - 7 x genoemd - 4 HP (door zaaf en Coma Cat )
Billy levert constanter dan de melkboer. Tamelijk clever van deze beroepsouwehoer. Daarnaast is deze niet-Rotterdammer ook nog es lid van Armand Hammer. And check that out!
0
geplaatst: 27 september 2024, 17:26 uur
Potver, de volgende alweer!
04. Natalie Merchant - Keep Your Courage (2023)
0
geplaatst: 27 september 2024, 17:54 uur
Druk druk druk met werk werk werk vandaag, dus kijk hier nu voor het eerst. Nul treffers voorlopig, en eigenlijk verwacht ik dit jaar geen enkele overeenkomst.
0
geplaatst: 27 september 2024, 18:29 uur
GrafGantz schreef:
Druk druk druk met werk werk werk vandaag, dus kijk hier nu voor het eerst. Nul treffers voorlopig, en eigenlijk verwacht ik dit jaar geen enkele overeenkomst.
Kwartaalcijfers oppoetsen?
0
geplaatst: 27 september 2024, 18:43 uur
1
zaaf
geplaatst: 27 september 2024, 19:06 uur
https://www.musicmeter.nl/album/862926 Lana Del Rey - Did you know that there's a tunnel under Ocean Blvd
119 p - 7 x genoemd - 4 HP (door Papartis )
En Lana smaakt u ook altijd goed. Dit album is een poging van haar om intuitief de liedjes te laten ontstaan (ze zong veel in in de voicerecorder van haar telefoon, om dat vervolgens te laten uitwerken). En ook op die manier weet ze uw hart te bereiken.
1
zaaf
geplaatst: 27 september 2024, 20:27 uur
9️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/862574
James Holden - Imagine This Is a High Dimensional Space of All Possibilities
119 p - 7 x genoemd - 3 HP (door Teunnis en Coma Cat )
Ha, James H. Heeft een aardig gemiddelde met dit album op zijn kerfstok, maar verdient eigenlijk wel wat hogers. Ja James, spacey, zeker, maar ook aards - van verschillende plekken en invloeden. Maar die behoren natuurlijk ook tot die mogelijkheden…
James Holden - Imagine This Is a High Dimensional Space of All Possibilities
119 p - 7 x genoemd - 3 HP (door Teunnis en Coma Cat )
Ha, James H. Heeft een aardig gemiddelde met dit album op zijn kerfstok, maar verdient eigenlijk wel wat hogers. Ja James, spacey, zeker, maar ook aards - van verschillende plekken en invloeden. Maar die behoren natuurlijk ook tot die mogelijkheden…
0
geplaatst: 27 september 2024, 22:09 uur
GrafGantz schreef:
Nul treffers voorlopig, en eigenlijk verwacht ik dit jaar geen enkele overeenkomst.
Nul treffers voorlopig, en eigenlijk verwacht ik dit jaar geen enkele overeenkomst.
Ik sta gecorrigeerd.
10. James Holden - Imagine This Is a High Dimensional Space of All Possibilities
1
zaaf
geplaatst: 28 september 2024, 08:56 uur
8️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/856580
Riverside - ID.ENTITY
129 p - 6 x genoemd - 1 HP (door thelion en Papartis )
Riverside probeert zich naar mijn idee wat op het jongere publiek te richten. Stoot de oude garde niet perse af, al lees ik kritieken als 'wel erg op het zangwerk gericht' en 'poppy' en 'tekstueel van de statements'. Blijft toch een band die bij veel mensen niet veel kwaad kan doen.
Riverside - ID.ENTITY
129 p - 6 x genoemd - 1 HP (door thelion en Papartis )
Riverside probeert zich naar mijn idee wat op het jongere publiek te richten. Stoot de oude garde niet perse af, al lees ik kritieken als 'wel erg op het zangwerk gericht' en 'poppy' en 'tekstueel van de statements'. Blijft toch een band die bij veel mensen niet veel kwaad kan doen.
1
zaaf
geplaatst: 28 september 2024, 09:56 uur
7️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/865319
Depeche Mode - Memento Mori
141 p - 8 x genoemd - 1 HP (door aERodynamIC en Ries_72 )
Verrassend hoog, deze DM. De groep lijkt ook hier een weg te zoeken in donkerte en zwaarte, waar Gahan zeker mee uit de voeten kan, maar waar manierisme op de loer ligt, wat bij concerten beter werkt dan op de plaat. Nochtans een sterke plaat, die de gemiddelde artiestenleeftijd nog maar weer eens omhoog trekt.
Depeche Mode - Memento Mori
141 p - 8 x genoemd - 1 HP (door aERodynamIC en Ries_72 )
Verrassend hoog, deze DM. De groep lijkt ook hier een weg te zoeken in donkerte en zwaarte, waar Gahan zeker mee uit de voeten kan, maar waar manierisme op de loer ligt, wat bij concerten beter werkt dan op de plaat. Nochtans een sterke plaat, die de gemiddelde artiestenleeftijd nog maar weer eens omhoog trekt.
5
geplaatst: 28 september 2024, 09:59 uur
De grote finale van 2023 laat zich beleven als een reisje met stichting De Zonnebloem. En dan moet ome Peet nog komen ...
0
geplaatst: 28 september 2024, 10:21 uur
remcodulac schreef:
Koelewijn?
Koelewijn?
Ik vind dat zaaf wel champagne verdient heeft na al die jaren noeste arbeid.
Maar ik heb DM en Lana ook binnen.
2
zaaf
geplaatst: 28 september 2024, 10:56 uur
6️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/880500
Sufjan Stevens - Javelin
175 p - 9 x genoemd - 1 HP (door LucM )
En alweer een gouwe ouwe. Gaan we wel een beetje met de tijd mee? Sufjan maakt zware tijden mee en deelt die met ons middels zijn vertrouwde zangstijl, verstilde elektronica, gitaar en vooral ook koortjes. Niemand valt een man in deze omstandigheden af.
Sufjan Stevens - Javelin
175 p - 9 x genoemd - 1 HP (door LucM )
En alweer een gouwe ouwe. Gaan we wel een beetje met de tijd mee? Sufjan maakt zware tijden mee en deelt die met ons middels zijn vertrouwde zangstijl, verstilde elektronica, gitaar en vooral ook koortjes. Niemand valt een man in deze omstandigheden af.
0
geplaatst: 28 september 2024, 11:29 uur
met manierisme is nu al het woord van de dag gevallen! Met DM de volgende oude lullen overeenkomst, prima album maar ze hebben betere albums (waarmee ook gelijk de prijs voor de open deur award van de dag uitgereikt is).
10. Depeche Mode - Memento Mori (2023)
10. Depeche Mode - Memento Mori (2023)
4
zaaf
geplaatst: 28 september 2024, 11:56 uur
5️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/868695
JPEGMAFIA x Danny Brown - Scaring the Hoes
230 p - 11 x genoemd - 1 HP (door zaaf en Teunnis en hoi123 en Koenr )
Iets jonger spul, deze worp, hoewel Danny natuurlijk ook al een ouwe zak is. Maar de onvoorspelbare acrobatiek van Peggy houden hem toch nog een soort van jong, zallewemazegge. Sterke coop en een uitblinker van 2023.
JPEGMAFIA x Danny Brown - Scaring the Hoes
230 p - 11 x genoemd - 1 HP (door zaaf en Teunnis en hoi123 en Koenr )
Iets jonger spul, deze worp, hoewel Danny natuurlijk ook al een ouwe zak is. Maar de onvoorspelbare acrobatiek van Peggy houden hem toch nog een soort van jong, zallewemazegge. Sterke coop en een uitblinker van 2023.
* denotes required fields.