Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2021 - Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2022, 20:55 uur
Lol hebben we nou allemaal precies op verschillende Froukjes gestemd dan? #teamnietstussen #teamhidg
Aardige nomilijst geworden wel. Geen Peggy bij AvhJ is uiteraard onvergeefbaar maar gelukkig gaat ie wel gewoon z'n andere vier Jordy's winnen en dan heb ik niets gezegd, heb ik dat gezegd? Verder prima rijtjes geworden trouwens
Aardige nomilijst geworden wel. Geen Peggy bij AvhJ is uiteraard onvergeefbaar maar gelukkig gaat ie wel gewoon z'n andere vier Jordy's winnen en dan heb ik niets gezegd, heb ik dat gezegd? Verder prima rijtjes geworden trouwens
1
geplaatst: 30 januari 2022, 22:42 uur
Teunnis schreef:
En een schande dat Circuit des Yeux nul nominaties wist binnen te slepen.
En een schande dat Circuit des Yeux nul nominaties wist binnen te slepen.
Ik ga even in een hoekje huilen met de perfecte soundtrack daarvoor.....
2
geplaatst: 31 januari 2022, 09:39 uur
En hier nog de playlist van onderstaande:
https://open.spotify.com/playlist/4N2A9rAfbz4UFRa1qsE1aq?si=c5b3fc59657b49e5
Laat je niet afschrikken door de speelduur: nummers die meerdere keren genomineerd zijn, staan er ook meerdere keren in. Dit zodat je altijd categorieën kan overslaan zonder dat je nummers hoeft terug te zoeken. Veel luisterplezier!
Opgelet: volgende twee liedjes staan niet op Spotify:
JPEGMAFIA - HAZARD DUTY PAY! (nummer van het jaar, beste hiphop)
Emily Steinwall - Welcome to the Garden (beste jazz)
https://open.spotify.com/playlist/4N2A9rAfbz4UFRa1qsE1aq?si=c5b3fc59657b49e5
Laat je niet afschrikken door de speelduur: nummers die meerdere keren genomineerd zijn, staan er ook meerdere keren in. Dit zodat je altijd categorieën kan overslaan zonder dat je nummers hoeft terug te zoeken. Veel luisterplezier!
Opgelet: volgende twee liedjes staan niet op Spotify:
JPEGMAFIA - HAZARD DUTY PAY! (nummer van het jaar, beste hiphop)
Emily Steinwall - Welcome to the Garden (beste jazz)
1
geplaatst: 31 januari 2022, 10:47 uur
En dan iets wat ik zelf altijd heel interessant vind (jullie ook?): het aantal nominaties per artiest. En zo ontdekken we dat er maar één enkele queen van de villa is deze keer:
10
Arooj Aftab (opvallend dus dat ze niet voor album of song van het jaar genomineerd is)
7
Cassandra Jenkins
Pharoah Sanders
6
Black Country, New Road
black midi
Floating Points, The London Symphony Orchestra
Little Simz
Low
Magdalena Bay
Mdou Moctar
San Salvador
Squid
5
Jan Swerts
Spellling
4
Arlo Parks
Backxwash
Fluisteraars
JPEGMAFIA
Karoline Wallace
Lingua Ignota
Patrick Shiroishi
3
Amenra
Bastarda & João de Sousa
Chvrches
Doja Cat
Injury Reserve
Irreversible Entanglements
Kaatayra
Merope
Natalia Lafourcade
Silk Sonic
SZA
Wolf Alice
2
Aafke Romeijn
Amyl and the Sniffers
Armand Hammer & The Alchemist
Bendik Giske
Billie Eilish
Danny L Harle
Demoniac
Erika de Casier
Ichiko Aoba
James Brandon Lewis / Red Lily Quintet
Juçara Marçal
L'Rain
London Grammar
Lost Girls
Maria Arnal i Marcel Bagés
MEAU
Parannoul
Senyawa
Sufjan Stevens & Angelo De Augustine
Taqbir
Turnstile
De rest heeft 1 nominatie op zak.
10
Arooj Aftab (opvallend dus dat ze niet voor album of song van het jaar genomineerd is)
7
Cassandra Jenkins
Pharoah Sanders
6
Black Country, New Road
black midi
Little Simz
Low
Magdalena Bay
Mdou Moctar
San Salvador
Squid
5
Jan Swerts
Spellling
4
Arlo Parks
Backxwash
Fluisteraars
JPEGMAFIA
Karoline Wallace
Lingua Ignota
Patrick Shiroishi
3
Amenra
Bastarda & João de Sousa
Chvrches
Doja Cat
Injury Reserve
Irreversible Entanglements
Kaatayra
Merope
Natalia Lafourcade
Silk Sonic
SZA
Wolf Alice
2
Aafke Romeijn
Amyl and the Sniffers
Armand Hammer & The Alchemist
Bendik Giske
Billie Eilish
Danny L Harle
Demoniac
Erika de Casier
Ichiko Aoba
James Brandon Lewis / Red Lily Quintet
Juçara Marçal
L'Rain
London Grammar
Lost Girls
Maria Arnal i Marcel Bagés
MEAU
Parannoul
Senyawa
Sufjan Stevens & Angelo De Augustine
Taqbir
Turnstile
De rest heeft 1 nominatie op zak.
1
geplaatst: 31 januari 2022, 13:30 uur
AOVV schreef:
Verder valt me vooral op dat Jan Swerts wel genomineerd is voor album van het jaar, en niet voor nederlandstalig album van het jaar. Gelukkig kan dit allemaal bij de Jordy's, heerlijk.
Verder valt me vooral op dat Jan Swerts wel genomineerd is voor album van het jaar, en niet voor nederlandstalig album van het jaar. Gelukkig kan dit allemaal bij de Jordy's, heerlijk.

Dat komt natuurlijk omdat Oud Zeer niet volledig in het Nederlands gezongen wordt, maar ook in het Engels. Daarom kan het dus niet als een Nederlandstalig album gezien worden, mijns insziens. Wel opletten hé...
1
geplaatst: 31 januari 2022, 13:35 uur
ArthurDZ schreef:
6
Black Country, New Road
black midi
Little Simz
Low
Magdalena Bay
Mdou Moctar
San Salvador
Squid
Voor deze festivalline-up zou ik veel geld geven.6
Black Country, New Road
black midi
Little Simz
Low
Magdalena Bay
Mdou Moctar
San Salvador
Squid
0
geplaatst: 31 januari 2022, 15:24 uur
Wat mij betreft mag de hele lijst er wel bij. Ik kom dan nog niets eens aan een handvol artiesten die ik per se zou skippen op een festival.
1
geplaatst: 31 januari 2022, 15:41 uur
Johnny Marr schreef:
Dat komt natuurlijk omdat Oud Zeer niet volledig in het Nederlands gezongen wordt, maar ook in het Engels. Daarom kan het dus niet als een Nederlandstalig album gezien worden, mijns insziens. Wel opletten hé...
(quote)
Het spijt mij, meester Johnny.

0
geplaatst: 31 januari 2022, 16:03 uur
Ik had hem erbij gezet omdat ik anders niet aan drie kwam, terwijl ik hem eigenlijk ook niet geldig vind. Later zag ik dat ik Amenra was vergeten (want ik kom er nog niet uit welk cijfer het verdient), maar vergeten Jan Swerts er uit te halen.
2
geplaatst: 11 februari 2022, 15:58 uur
Luisterinspiratie nodig dit weekend? Er kan nog op de Jordy's gestemd worden tot vrijdag 25 februari!
Let op, deze keer ligt de deadline wel op vrijdagavond, zodat ik een heel weekend de tijd heb om jullie te verwennen (hopelijk) met de finalepresentatie.
Ik ben alvast lustig aan het luisteren, zit nu aan de hiphopnummers-categorie. Hoe hoog is het niveau daar, damn
123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , andré , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , jordidj1 , Joren999 , jorro , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack
Let op, deze keer ligt de deadline wel op vrijdagavond, zodat ik een heel weekend de tijd heb om jullie te verwennen (hopelijk) met de finalepresentatie.
Ik ben alvast lustig aan het luisteren, zit nu aan de hiphopnummers-categorie. Hoe hoog is het niveau daar, damn

Ronde 2: stemmen
- Laat mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 werk/artiest per categorie stemmen
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met vrijdag 25 februari 2022 om 23u59. In het weekend van 26 – 27 februari presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy’s 2021!
- Een overzicht van alle nominaties per categorie vind je hier
- Wat wanneer we in sommige categorieën eindigen met meer dan één winnaar? Dit jaar passen we het rechtersysteem toe dat we in de retro-Jordy’s geïntroduceerd hebben. Dit houdt in dat de user die het meeste verschillende nominatielijstjes instuurt bij de nominatieronde, opperrechter van deze editie wordt. In geval van ex-aequo’s hakt deze user de knopen door. Koenr en Gretz, zijn jullie er al uit?
- Laat mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 werk/artiest per categorie stemmen
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met vrijdag 25 februari 2022 om 23u59. In het weekend van 26 – 27 februari presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy’s 2021!
- Wat wanneer we in sommige categorieën eindigen met meer dan één winnaar? Dit jaar passen we het rechtersysteem toe dat we in de retro-Jordy’s geïntroduceerd hebben. Dit houdt in dat de user die het meeste verschillende nominatielijstjes instuurt bij de nominatieronde, opperrechter van deze editie wordt. In geval van ex-aequo’s hakt deze user de knopen door. Koenr en Gretz, zijn jullie er al uit?
123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , andré , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , jordidj1 , Joren999 , jorro , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack
0
geplaatst: 18 februari 2022, 15:52 uur
De laatste week om te stemmen is bij deze ingegaan, volgende week vrijdag om 23u59 sluiten de stembussen! Daarna ga ik de finale in blokjes over het weekend verspreid presenteren. Zoals eigenlijk altijd wel bij deze reeks is alles op dit moment nog steeds 'to play for', iedere stem telt dus (en ik mis nog wel een aantal vaste stemmers dus er is nog niks beslist).
Een opfrisser van de spelregels:
Een opfrisser van de spelregels:
1
geplaatst: 18 februari 2022, 16:11 uur
Dag Arthur, vindt het meestal flauw om te vragen maar gezien de hoeveelheid meldingen: wil je mij van de taglijst afhalen? Dank alvast! 

0
geplaatst: 18 februari 2022, 16:14 uur
Scorpion_21 schreef:
Dag Arthur, vindt het meestal flauw om te vragen maar gezien de hoeveelheid meldingen: wil je mij van de taglijst afhalen? Dank alvast!
Geen probleem! Vanaf volgende editie werk ik ook met een eigen taglijst ipv die van de MuMeLadder te stelen, dus gaat niemand die niet geïnteresseerd is nog last krijgen van mijn meldingen
Wie voor nu ook van de taglijst wil, stuur me gerust een PM!
1
geplaatst: 18 februari 2022, 16:17 uur
ArthurDZ schreef:
De laatste week om te stemmen is bij deze ingegaan, volgende week vrijdag om 23u59 sluiten de stembussen!
De laatste week om te stemmen is bij deze ingegaan, volgende week vrijdag om 23u59 sluiten de stembussen!
Ik was even bang dat de uiterste inleverdatum vandaag was, maar gelukkig hebben we nog een week!
0
geplaatst: 20 februari 2022, 08:59 uur
Nog best kalm voor het laatste volle weekend waarin gestemd kan worden
Jullie vergeten toch niets hé? Of jullie sturen jullie stemlijstje volgende week nog in (voor vrijdag 25 februari 23u59), dat kan ook natuurlijk!
Jullie vergeten toch niets hé? Of jullie sturen jullie stemlijstje volgende week nog in (voor vrijdag 25 februari 23u59), dat kan ook natuurlijk!
1
geplaatst: 20 februari 2022, 09:03 uur
Voor mij zal het weer op deadline day zijn, Arthur. Tenzij ik die dag een afspraak heb met enkele Omers, dan lever ik wel een dagje eerder in.. 

1
geplaatst: 25 februari 2022, 09:19 uur
Laatste stemdag jongens! Heb nu van 12 users stemmen in de bus, in de meeste categorieën is het echter nog allesbehalve beslist! Extra stemmers zijn dus zeker welkom
Zie ik jullie voor vanavond 23u59 in mijn PM-box terug 123poetertjes , aerobag , Arno , Arrie , catdog, Choconas , Coma Cat , corn1holio1 , Dance Lover , dominicano fonso , Edgar18 , esteban , Gretz , Hedser , herman , inquestos JoaMuse , jordidj1 , Joren999 , Koenr , madmadder , panjoe , Ploppesteksel , Silent_shout , Simon77 , Snoeperd , stardust_be, stoepkrijt , Teunnis , The Eraser , Titmeister , Vince vega , VladTheImpaler , yeahyeahyeah? (heb een poging gedaan de taglist met mogelijke geïnteresseerden zelf wat te trimmen)
Zie ik jullie voor vanavond 23u59 in mijn PM-box terug 123poetertjes , aerobag , Arno , Arrie , catdog, Choconas , Coma Cat , corn1holio1 , Dance Lover , dominicano fonso , Edgar18 , esteban , Gretz , Hedser , herman , inquestos JoaMuse , jordidj1 , Joren999 , Koenr , madmadder , panjoe , Ploppesteksel , Silent_shout , Simon77 , Snoeperd , stardust_be, stoepkrijt , Teunnis , The Eraser , Titmeister , Vince vega , VladTheImpaler , yeahyeahyeah? (heb een poging gedaan de taglist met mogelijke geïnteresseerden zelf wat te trimmen)

1
geplaatst: 25 februari 2022, 09:22 uur
0
geplaatst: 25 februari 2022, 13:50 uur
Ik ben morgen beschikbaar. En ik ga ervan uit dat Geert ook een momentje vrijmaakt voor onze gedeelde taken.
0
geplaatst: 25 februari 2022, 15:07 uur
ArthurDZ schreef:
En nog een extra verzoekje aan Gretz en Koenr: wie heeft morgenvoormiddag de tijd om wat knopen door te hakken? Zou het graag vandaag al weten
En nog een extra verzoekje aan Gretz en Koenr: wie heeft morgenvoormiddag de tijd om wat knopen door te hakken? Zou het graag vandaag al weten
Tot ongeveer 13:00 heb ik wel tijd
1
geplaatst: 25 februari 2022, 22:50 uur
Nog een paar knopen zelf door te hakken, no worries ArthurDZ
0
geplaatst: 25 februari 2022, 22:52 uur
Geen probleem, Teunnis zou daar naar het schijnt ook nog mee bezig zijn.
0
geplaatst: 25 februari 2022, 22:55 uur
Tyler komt verrassend hard binnen. (Ja, ik heb Tyler een heel jaar opzij geschoven.)
* denotes required fields.