Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete Suede album
zoeken in:
1
geplaatst: 20 oktober 2022, 22:40 uur
Daar zit jouw nummer 1 in elk geval tussen 
Ik zit nu in een U2-fase dus zal ze binnenkort eens draaien, tenzij de nieuwe artiest hier me weer noopt om veel te luisteren

Ik zit nu in een U2-fase dus zal ze binnenkort eens draaien, tenzij de nieuwe artiest hier me weer noopt om veel te luisteren

4
geplaatst: 21 oktober 2022, 06:37 uur
1. Rattle and hum
Soort van Greatest Hits part 1 met de U2 sound die ik graag wil horen. De combi van live en studio materiaal was voor mij een succes en een hele verbetering ten opzichte van de U2 light versie die het jaar ervoor op plaat was gezet. Leukste track van die boom werd trouwens ook op Rattle and Hum geplant: Bullet the blue sky.
Angel of Harlem en Desire hebben diezelfde power (en Pride, maar die van mij eigenlijk niet gehoeven). Andere favo’s: Silver and gold, Van Diemen’s land en uiteraard All I want is you ..
Heb eerder deze week via Spotify enkel de studio tracks opnieuw beluisterd. Was inderdaad ook zonder de live tracks een prima (studio) album geweest - maar niet hun nummer 1. Derhalve: combi geslaagd
Soort van Greatest Hits part 1 met de U2 sound die ik graag wil horen. De combi van live en studio materiaal was voor mij een succes en een hele verbetering ten opzichte van de U2 light versie die het jaar ervoor op plaat was gezet. Leukste track van die boom werd trouwens ook op Rattle and Hum geplant: Bullet the blue sky.
Angel of Harlem en Desire hebben diezelfde power (en Pride, maar die van mij eigenlijk niet gehoeven). Andere favo’s: Silver and gold, Van Diemen’s land en uiteraard All I want is you ..
Heb eerder deze week via Spotify enkel de studio tracks opnieuw beluisterd. Was inderdaad ook zonder de live tracks een prima (studio) album geweest - maar niet hun nummer 1. Derhalve: combi geslaagd
4
geplaatst: 21 oktober 2022, 10:00 uur
01. Achtung Baby
https://www.musicmeter.nl/images/covers/0/107.jpg?cb=1533069601
Echt een album uit "mijn tijd", een album wat ik vrijwel direct kocht en waarvan ik ook in De Kuip naar de bijbehorende tour ben geweest. Ook hier zijn de singles wat wisselvallig, The Fly is een heerlijke knaller die ik vreemd genoeg op dat moment maar zozo vond maar dat is helemaal goed gekomen. One is de With or Without You van deze plaat. Best mooi maar veel te vaak voorbij gekomen en was die remake met Mary J Blidge nu echt wel nodig? Mysterious Ways vind ik het minste nummer van het album en Even Better Than the Real Thing? Nou heel af en toe is die best lekker om mee te blerren. Dan blijft Who's Gonna Ride Your Wild Horses nog over en ik weet dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn maar ik vind 'm geweldig!
Wat zijn dan verder de klappers op dit album? Schrijft u even mee: Zoo Station, Trying to Throw Your Arms Around the World, Love Is Blindness. Ultra Violet (Light My Way) en de beste van het stel Until the End of the World.
4,5*
https://www.musicmeter.nl/images/covers/0/107.jpg?cb=1533069601
Echt een album uit "mijn tijd", een album wat ik vrijwel direct kocht en waarvan ik ook in De Kuip naar de bijbehorende tour ben geweest. Ook hier zijn de singles wat wisselvallig, The Fly is een heerlijke knaller die ik vreemd genoeg op dat moment maar zozo vond maar dat is helemaal goed gekomen. One is de With or Without You van deze plaat. Best mooi maar veel te vaak voorbij gekomen en was die remake met Mary J Blidge nu echt wel nodig? Mysterious Ways vind ik het minste nummer van het album en Even Better Than the Real Thing? Nou heel af en toe is die best lekker om mee te blerren. Dan blijft Who's Gonna Ride Your Wild Horses nog over en ik weet dat de meningen daarover nogal verdeeld zijn maar ik vind 'm geweldig!
Wat zijn dan verder de klappers op dit album? Schrijft u even mee: Zoo Station, Trying to Throw Your Arms Around the World, Love Is Blindness. Ultra Violet (Light My Way) en de beste van het stel Until the End of the World.
4,5*
3
geplaatst: 21 oktober 2022, 10:46 uur
Altijd al een liefhebber van de band geweest en ik had al kennis van The Joshua Tree en Achtung Baby. Maar sinds de pandemie heb ik meermaals alle albums op volgorde lopen luisteren. Vaak ook tijdens een wandeling. Kwamen sommigen echt perfect tot uiting en sindsdien toch wel een échte liefhebber van de band geworden.
5. War
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/154.jpg?cb=1645175133
Al het goeds dat October en Boy te bieden hadden werd hier gebonden maar dan met net even wat meer ervaring waardoor het allemaal nog lekkerder knalt. Plus maakt de band voor mij hier past écht een onuitwisbare hit: New Year's Day.
4. Zooropa
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2079.jpg?cb=1533069613
Dit was de meest aangename verassing tijdens de eerste U2-listening party. Het titelnummer, Lemon en Numb zijn fenomenaal. Sowieso ligt deze hele industriële sound de band wel. Wel in de afwerking hier en daar wat minder strak dan gewend van de band, waardoor het toch net niet de Top 3 kan infiltreren.
3. The Joshua Tree
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/145.jpg?cb=1604182594
Het album dat U2 echt onuitwisbaar maakte in de muziek. En te horen is ook waarom. We wandelen van hoogtepunt naar hoogtepunt. Dit album is vergelijkbaar met op reis genomen worden. En iedere herbeluistering blijft het zijn zelfde effect houden. Heel knap. Toch net even wat minder spannend hier en daar dan de Top 2.
2. The Unforgettable Fire
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/148.jpg
Net even iets minder gelikt dan The Joshua Tree maar ze geven wel soortgelijke effecten. Muzikaal was de band op hun top en de muziek voelde heerlijk open aan waardoor een onderhuidse spanning door dit album zit. Net even het gevoel dat The Joshua Tree miste.
1. Achtung Baby
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/107.jpg?cb=1533069601
Deze moet iedere herfst/ winter even langskomen. Die sound geeft gewoon zo perfect het verhaal en de setting van het album weer, dat je je altijd even verplaatst en niet thuis waant wanneer dit album opstaat. Het album van de band dat nog altijd niets van kracht heeft ingeboet.
5. War
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/154.jpg?cb=1645175133
Al het goeds dat October en Boy te bieden hadden werd hier gebonden maar dan met net even wat meer ervaring waardoor het allemaal nog lekkerder knalt. Plus maakt de band voor mij hier past écht een onuitwisbare hit: New Year's Day.
4. Zooropa
Dit was de meest aangename verassing tijdens de eerste U2-listening party. Het titelnummer, Lemon en Numb zijn fenomenaal. Sowieso ligt deze hele industriële sound de band wel. Wel in de afwerking hier en daar wat minder strak dan gewend van de band, waardoor het toch net niet de Top 3 kan infiltreren.
3. The Joshua Tree
Het album dat U2 echt onuitwisbaar maakte in de muziek. En te horen is ook waarom. We wandelen van hoogtepunt naar hoogtepunt. Dit album is vergelijkbaar met op reis genomen worden. En iedere herbeluistering blijft het zijn zelfde effect houden. Heel knap. Toch net even wat minder spannend hier en daar dan de Top 2.
Net even iets minder gelikt dan The Joshua Tree maar ze geven wel soortgelijke effecten. Muzikaal was de band op hun top en de muziek voelde heerlijk open aan waardoor een onderhuidse spanning door dit album zit. Net even het gevoel dat The Joshua Tree miste.
1. Achtung Baby
Deze moet iedere herfst/ winter even langskomen. Die sound geeft gewoon zo perfect het verhaal en de setting van het album weer, dat je je altijd even verplaatst en niet thuis waant wanneer dit album opstaat. Het album van de band dat nog altijd niets van kracht heeft ingeboet.
5
geplaatst: 21 oktober 2022, 10:52 uur
1. U2 - Zooropa (1993) - MusicMeter.nl
She's gonna dream up the world she wants to live in, she's gonna dream out loud
Achtung Baby! was dus het eerste U2 album dat ik kocht en Zooropa het eerste album van de band dat ik bij verschijnen kocht. Die albums maken misschien nog het meeste indruk
Het begon al met het verschijnen van de Stay (Faraway, So Close) videoclip. I was in love
Wat een heerlijke single, echt zo mij op het lijf geschreven. En wat een prachtig dromerige videoclip ook, geschoten in Berlijn. Ik kocht al snel de 2 Maxi singles ervan. Op een van de 2 staat voor mij de mooiste live versie van Bullet en op de andere het duet met Frank Sinatra bv. 1993, zalig jaar. We gingen op Rome reis met school weet ik nog en ik draaide Zooropa die herfst en dus ook daar non stop en verkondigde aan iedereen dat het het beste album van de band was. Niet dat ook iemand het maar kon schelen ofzo
De video van Numb en de song zelf waren ook niets minder dan iconisch te noemen. Nog zo een flinke stap experimenteler dan Achtung Baby! Daarvan kocht ik de single en VHS videosingle zelfs, niet dat ik er nu nog wat aan heb
En ook van Lemon kocht ik de Maxi single, misschien zelfs 2, maar dat weet ik niet meer. In ieder geval alles in huis dus.
Het album start briljant met een van mijn fave U2 tracks tout court, Zooropa. Heerlijk mysterieus, ambient, sferisch. Niet gek met Eno achter de knoppen natuurlijk
Totaal passend bij de Berlin underground scene wat mij betreft, heerlijke stad! Zalig die murky noise en zwabberigheid, heerlijke otherwordly gitaarsound en Bono die de ene na de andere one liner eruit knalt. Halverwege de song gaan we briljant uptempo, wat een rush. Wat een epic song, nog steeds even verzot op! Babyface vond ik in het begin niet zo heel erg goed, maar inmiddels is het gewoon een heerlijk laidback, groovy en suave nummertje, erg blij mee. Hoort totaal bij het album. Numb met zijn screeching gitaar, Edge met zijn monotone doch intrigerende voordracht en vooral Bono met zijn MacPhisto falsetto, zalig!
Lemon mijn überfave zet die falsetto heerlijk voort. Mijn überfave track van de band. Waarom? Lees maar in mijn top 100 allertijden
Prachtig, zucht! En dan nog eens dus die hemelse ballad van Stay erachter aan. Waanzinnig! Met die typische morning after sfeer na een nacht flink doorzakken en het licht zien worden, nog helemaal rozig en nagenietend, het prachtige ochtendlicht. Dan heb je een magnifieke Kant A achter de rug, dat kant B eigenlijk helemaal niet meer uitmaakt ergens. De songs daarop zijn van een minder niveau, maar het geheel past totaal bij het album en doet er geen afbreuk aan, het draagt alleen maar bij aan de sfeer. Daddy's Gonna Pay for Your Crashed Car behaalt wel met gemak hetzelfde niveau, het is een zalige, pounding, bijna industrial tongue in cheek danskraker ergens. Supertrack dus weer!
Some Days vind ik zelf ook gewoon weer een heerlijke track, in het begin zelfs een dikke fave. Zalig understated, fijne baslijnen en een prachtrefrein met die hakkende gitaarklanken. The First Time is ook niets minder dan een prachtballad, een voorbode al op If God Will Send His Angels, een beetje zelfde sfeer. Heel mooi klein gehouden en intrigerend opgebouwd, naar het einde zit je echt met dikke kippenvel en ontroering. En ook Dirty Day is weer een heel fijne track. Bukowskisfeer, ook weer zalig murky en heerlijke fijne driving uptempo refreinen. The Wanderer, een "duet" met Johnny Cash sluit het album passend af. Prachtige klanken die doen denken aan het beloofde land en Johnny die als een soort preker klinkt. Klinkt ie toch al vaak
En ook hier weer Bono's zalige falsetto op het eind en sowieso prachtige achtergrondzang. Overall gewoon het fijnste album en de fijnste sfeer om je in onder te dompelen. Gemoedelijk doch experimenteel en vooral 1 lange zalige flow 
She's gonna dream up the world she wants to live in, she's gonna dream out loud
Achtung Baby! was dus het eerste U2 album dat ik kocht en Zooropa het eerste album van de band dat ik bij verschijnen kocht. Die albums maken misschien nog het meeste indruk
Het begon al met het verschijnen van de Stay (Faraway, So Close) videoclip. I was in love
Wat een heerlijke single, echt zo mij op het lijf geschreven. En wat een prachtig dromerige videoclip ook, geschoten in Berlijn. Ik kocht al snel de 2 Maxi singles ervan. Op een van de 2 staat voor mij de mooiste live versie van Bullet en op de andere het duet met Frank Sinatra bv. 1993, zalig jaar. We gingen op Rome reis met school weet ik nog en ik draaide Zooropa die herfst en dus ook daar non stop en verkondigde aan iedereen dat het het beste album van de band was. Niet dat ook iemand het maar kon schelen ofzo
De video van Numb en de song zelf waren ook niets minder dan iconisch te noemen. Nog zo een flinke stap experimenteler dan Achtung Baby! Daarvan kocht ik de single en VHS videosingle zelfs, niet dat ik er nu nog wat aan heb
En ook van Lemon kocht ik de Maxi single, misschien zelfs 2, maar dat weet ik niet meer. In ieder geval alles in huis dus.Het album start briljant met een van mijn fave U2 tracks tout court, Zooropa. Heerlijk mysterieus, ambient, sferisch. Niet gek met Eno achter de knoppen natuurlijk
Totaal passend bij de Berlin underground scene wat mij betreft, heerlijke stad! Zalig die murky noise en zwabberigheid, heerlijke otherwordly gitaarsound en Bono die de ene na de andere one liner eruit knalt. Halverwege de song gaan we briljant uptempo, wat een rush. Wat een epic song, nog steeds even verzot op! Babyface vond ik in het begin niet zo heel erg goed, maar inmiddels is het gewoon een heerlijk laidback, groovy en suave nummertje, erg blij mee. Hoort totaal bij het album. Numb met zijn screeching gitaar, Edge met zijn monotone doch intrigerende voordracht en vooral Bono met zijn MacPhisto falsetto, zalig! Lemon mijn überfave zet die falsetto heerlijk voort. Mijn überfave track van de band. Waarom? Lees maar in mijn top 100 allertijden
Prachtig, zucht! En dan nog eens dus die hemelse ballad van Stay erachter aan. Waanzinnig! Met die typische morning after sfeer na een nacht flink doorzakken en het licht zien worden, nog helemaal rozig en nagenietend, het prachtige ochtendlicht. Dan heb je een magnifieke Kant A achter de rug, dat kant B eigenlijk helemaal niet meer uitmaakt ergens. De songs daarop zijn van een minder niveau, maar het geheel past totaal bij het album en doet er geen afbreuk aan, het draagt alleen maar bij aan de sfeer. Daddy's Gonna Pay for Your Crashed Car behaalt wel met gemak hetzelfde niveau, het is een zalige, pounding, bijna industrial tongue in cheek danskraker ergens. Supertrack dus weer!Some Days vind ik zelf ook gewoon weer een heerlijke track, in het begin zelfs een dikke fave. Zalig understated, fijne baslijnen en een prachtrefrein met die hakkende gitaarklanken. The First Time is ook niets minder dan een prachtballad, een voorbode al op If God Will Send His Angels, een beetje zelfde sfeer. Heel mooi klein gehouden en intrigerend opgebouwd, naar het einde zit je echt met dikke kippenvel en ontroering. En ook Dirty Day is weer een heel fijne track. Bukowskisfeer, ook weer zalig murky en heerlijke fijne driving uptempo refreinen. The Wanderer, een "duet" met Johnny Cash sluit het album passend af. Prachtige klanken die doen denken aan het beloofde land en Johnny die als een soort preker klinkt. Klinkt ie toch al vaak
En ook hier weer Bono's zalige falsetto op het eind en sowieso prachtige achtergrondzang. Overall gewoon het fijnste album en de fijnste sfeer om je in onder te dompelen. Gemoedelijk doch experimenteel en vooral 1 lange zalige flow 
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 13:13 uur
Heeft luigifort tijd voor een eindstand vanavond?
Dan wacht ik tot die gepubliceerd is voor ik de nieuwe artiest aankondig.
Het lijkt erop dat Zooropa het door mij meest onderschatte U2 album is.
Maar ik vind het (op de draak Stay na misschien) niet slecht.
Die U2 sound is gewoon minder mijn ding.
Dan wacht ik tot die gepubliceerd is voor ik de nieuwe artiest aankondig.
Het lijkt erop dat Zooropa het door mij meest onderschatte U2 album is.
Maar ik vind het (op de draak Stay na misschien) niet slecht.
Die U2 sound is gewoon minder mijn ding.
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 13:53 uur
Stay is volgens de band zelf hun mooiste nummer toch? Raar dat zoveel het hier ‘een draak’ noemen.
2
geplaatst: 21 oktober 2022, 14:04 uur
Ja, ook eens ergens gelezen 
Ja, heel aparte mensen hier hè
Zie je ook aan hoe weinig mensen van jangle houden op MuMe bv, slechts 2
Onee, Poek ook nog

Ja, heel aparte mensen hier hè

Zie je ook aan hoe weinig mensen van jangle houden op MuMe bv, slechts 2

Onee, Poek ook nog

1
geplaatst: 21 oktober 2022, 14:27 uur
14. Songs Of Innocence
13. How To Dismantle An Atomic Bomb
12. War
11. October
10. Songs Of Experience
9. No Line On The Horizon
8. Pop
7. All That You Can't Leave Behind
6. Boy
5. The Unforgettable Fire
4. Zooropa
3. Rattle And Hum
2. Achtung Baby
1. The Joshua Tree
Geweldige plaat van U2, van de openingsnoten van Where The Streets tot het wegsterven van Mothers Of The Dissapeared alleen maar goede nummers. Running To Stand Still is ook mijn favoriet, samen met het prachtige, onzekere, zoekende I Still Haven't Found What I'm Looking For.
PS: mijn volledige top 14 zal de October- en War-adepten hier wellicht verbazen. Ik mis met die platen echter een echte klik, ze hebben beiden hun momenten maar als geheel doen ze me minder. Sorry not sorry
13. How To Dismantle An Atomic Bomb
12. War
11. October
10. Songs Of Experience
9. No Line On The Horizon
8. Pop
7. All That You Can't Leave Behind
6. Boy
4. Zooropa
3. Rattle And Hum
2. Achtung Baby
1. The Joshua Tree
Geweldige plaat van U2, van de openingsnoten van Where The Streets tot het wegsterven van Mothers Of The Dissapeared alleen maar goede nummers. Running To Stand Still is ook mijn favoriet, samen met het prachtige, onzekere, zoekende I Still Haven't Found What I'm Looking For.
PS: mijn volledige top 14 zal de October- en War-adepten hier wellicht verbazen. Ik mis met die platen echter een echte klik, ze hebben beiden hun momenten maar als geheel doen ze me minder. Sorry not sorry

1
geplaatst: 21 oktober 2022, 14:43 uur
1. Zooropa
2. Achtung Baby
3. Rattle and Hum
4. The Joshua Tree
6. Pop
7. Under a Blood Red Sky
8. Wide Awake in America
9. October
10. War
11. Boy
12. All That You Can't Leave Behind
13. No Line on the Horizon (is al drakerig)
Rest begin ik niet eens over...
2. Achtung Baby
3. Rattle and Hum
4. The Joshua Tree
6. Pop
7. Under a Blood Red Sky
8. Wide Awake in America
9. October
10. War
11. Boy
13. No Line on the Horizon (is al drakerig)
Rest begin ik niet eens over...
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 14:52 uur
Mijn U2-lijst:
1. The Joshua Tree
2. Achtung Baby
3. Under a Blood Red Sky
4. War
5. Boy
6. October
7. The Unforgettable Fire
8. No Line on the Horizon
9. Rattle and Hum
10. How to Dismantle an Atomic Bomb
11. Zooropa
13. Pop
14. Songs of Experience
15. Songs of Innocence
1. The Joshua Tree
2. Achtung Baby
3. Under a Blood Red Sky
4. War
5. Boy
6. October
7. The Unforgettable Fire
8. No Line on the Horizon
9. Rattle and Hum
11. Zooropa
13. Pop
14. Songs of Experience
15. Songs of Innocence
2
geplaatst: 21 oktober 2022, 16:02 uur
johan de witt schreef:
Stay is volgens de band zelf hun mooiste nummer toch? Raar dat zoveel het hier ‘een draak’ noemen.
Dat zegt niet zo veel, ik denk dat de band ook erg tevreden is met hun werk van na 2000

1
geplaatst: 21 oktober 2022, 16:31 uur
Mijn U2-album lijst:
1. Boy
3. War
4. October
5. Under a Blood Red Sky
6. The Joshua Tree
7. No Line on the Horizon
8. All That You Can't Leave Behind
9. Pop
11. Rattle and Hum
12. Achtung Baby
13. Zooropa
14. Songs of Experience
15. Songs of Innocence
1. Boy
3. War
4. October
5. Under a Blood Red Sky
6. The Joshua Tree
7. No Line on the Horizon
8. All That You Can't Leave Behind
9. Pop
11. Rattle and Hum
12. Achtung Baby
13. Zooropa
14. Songs of Experience
15. Songs of Innocence
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 oktober 2022, 16:32 uur
Als mijn geheugen me niet bedriegt, speelde de band Vertigo indertijd tweemaal tijdens concerten: als opener en als afsluiter. Dan moet je er zelf inderdaad knap tevreden over zijn.
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 17:07 uur
Goed geheugen Casartelli deden ze vooral tijdens het Europeese gedeelte van hun Vertigo Tour. In Amsterdam 2 van de 3 avonden.
2
geplaatst: 21 oktober 2022, 18:29 uur
johan de witt schreef:
Hebben ze met mij nooit een woord over gerept. Dus dat zal dan wel een fabeltje zijn.Stay is volgens de band zelf hun mooiste nummer toch? Raar dat zoveel het hier ‘een draak’ noemen.
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 18:30 uur
1. The Joshua Tree (1987)
4,0* (stem uitgebracht 30 oktober 2005)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/0/145.jpg?cb=1604182594
Een album dat staat als een klok. Die eerste drie singles gingen als zoete broodjes over de toonbank. Where the Streets met dat geweldige intro vind ik nog steeds goed. With or Without You is nog prima. I Still... werd al snel minder, leed het meest onder het grijsgedraaid zijn. Skip ik nog wel eens. Maar dan Bullet the Blue Sky, wat een anthem is me dat. Staat nog steeds als een huis. Heerlijk nummer. Vervolgens twee nummers die echt moesten groeien. Vooral Red Hill Mining Town is nu erg fijn. Dan volgt voor mij het hoogtepunt van het album, In God's Country. Dacht toen dat ik daar alleen in zou staan, maar het werd overall goed gewaardeerd. Ook nog ergens een single geweest. Niet meer dan terecht. Vervolgens het minste nummer Trip Through Your Wires, gevolgd door One Tree Hill wat me ook nooit echt heeft aangesproken. Ook al is het nIet slecht, maar het pakt me niet. Gelukkig eindigt het album met een high. Exit is een top track en Mothers of the Disappeared doet daar niet veel voor onder. Uiteindelijk vind ik dit hun beste album, maar Rattle and Hum vind ik de prettigste sfeer uitademen.
4,0* (stem uitgebracht 30 oktober 2005)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/0/145.jpg?cb=1604182594
Een album dat staat als een klok. Die eerste drie singles gingen als zoete broodjes over de toonbank. Where the Streets met dat geweldige intro vind ik nog steeds goed. With or Without You is nog prima. I Still... werd al snel minder, leed het meest onder het grijsgedraaid zijn. Skip ik nog wel eens. Maar dan Bullet the Blue Sky, wat een anthem is me dat. Staat nog steeds als een huis. Heerlijk nummer. Vervolgens twee nummers die echt moesten groeien. Vooral Red Hill Mining Town is nu erg fijn. Dan volgt voor mij het hoogtepunt van het album, In God's Country. Dacht toen dat ik daar alleen in zou staan, maar het werd overall goed gewaardeerd. Ook nog ergens een single geweest. Niet meer dan terecht. Vervolgens het minste nummer Trip Through Your Wires, gevolgd door One Tree Hill wat me ook nooit echt heeft aangesproken. Ook al is het nIet slecht, maar het pakt me niet. Gelukkig eindigt het album met een high. Exit is een top track en Mothers of the Disappeared doet daar niet veel voor onder. Uiteindelijk vind ik dit hun beste album, maar Rattle and Hum vind ik de prettigste sfeer uitademen.
2
geplaatst: 21 oktober 2022, 18:51 uur
Nee, zeker niet!
Wel jammer, ik moest het hier mee doen...
Zoo Station
The Fly
Even Better Than the Real Thing
Mysterious Ways
One
Until the End of the World
New Year's Day
Trash, Trampoline and the Party Girl (sung by Edge, for Bono's 33rd birthday)
Tryin' to Throw Your Arms Around the World
Angel of Harlem
I Will Follow
Satellite of Love
Sunday Bloody Sunday
Bullet the Blue Sky
Running to Stand Still
Where the Streets Have No Name
Pride (In the Name of Love)
Desire
Ultraviolet (Light My Way)
With or Without You
Love Is Blindness
Are You Lonesome Tonight?
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:22 uur
Op plek 5 met 17 punten:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/167.jpg?cb=1611772741
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/167.jpg?cb=1611772741
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:23 uur
Op plek 4 met 19 punten:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/151.jpg
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/151.jpg
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:24 uur
Op plek 3 met 21 punten:
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:25 uur
Op plek 2 met 30 punten:
1
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:26 uur
Op plek 1 met 32 punten:
2
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:29 uur
1. Achtung Baby 32
2. The Joshua Tree 30
3. The Unforgettable Fire 21
4. Boy 19
5. Rattle and Hum 17
6. Under a Blood Red Sky 16
7. War 13
8. October 13
9. Zooropa 10
10. Pop 2
2. The Joshua Tree 30
3. The Unforgettable Fire 21
4. Boy 19
5. Rattle and Hum 17
6. Under a Blood Red Sky 16
7. War 13
8. October 13
9. Zooropa 10
10. Pop 2
2
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:31 uur
Dan hebben we nu met zn allen 2 dagen om het hele oeuvre van The J. Geils band door te nemen. Komt goed uit, wordt toch slecht weer 

2
geplaatst: 21 oktober 2022, 19:35 uur
luigifort schreef:
Dan hebben we nu met zn allen 2 dagen om het hele oeuvre van The J. Geils band door te nemen. Komt goed uit, wordt toch slecht weer
Toch niet. In dit spel volstaat het als je vijf albums kent om mee te spelen.
En het mogen zelfs live platen of verzamelaars zijn. Hoe makkelijk zat.
Bedankt voor de U2 eindstand.
De echte nieuwe artiest voor volgende week is al een paar keren genoemd.
* denotes required fields.